Wpis z mikrobloga

@evilonep: Na początku jest to trudno zrozumieć, dopiero później się okaże że to wszystko ma sens :) Ogólnie chodzi o to że jeden obiekt możesz przedstawić na kilka różnych sposobów, wykorzystuje się tutaj dziedziczenie. Przykładowa sytuacja: Klasa bazowa: Zwierze, tworzymy klasę Pies która dziedziczy po klasie Zwierze. Dzięki temu obiekt klasy Pies może być traktowany jako Pies lub jako Zwierze, jeżeli mamy dwie kolekcje, jedna to list zwierząt, druga to lista
Najkrócej: polimorfizm to możliwość użycia wielu implementacji jednego interfejsu.

Intuicyjny przykład: Jesteś komputerem, ktoś wkłada pendrive do gniazda USB. Dowiadujesz się, że to urządzenie potrafiące zapisywać dane i kopiujesz na niego dane ustalonym interfejsem (protokołem USB). Nie obchodzi Cię, że to Kingston. Co więcej, nie musisz nawet wiedzieć czy to pendrive, przenośny dysk czy cokolwiek innego, np. telefon podłączony w trybie dysku.

Każde z tych urządzeń to implementacja interfejsu dyskUSB, ale
@evilonep: Polimorfizm ma w programowaniu kilkanaście znaczeń.
W kompilatorach JIT dynamicznych języków za polimorficzne są uznawane funkcje, które zawierają więcej niż jeden wpis w inline cache.
W kompilatorach JIT dynamicznych języków za polimorficzne są uznawane funkcje, które zawierają więcej niż jeden wpis w inline cache.


@Ginden: szit, na pewno początkującemu programiście o taką formułkę chodziło. Przesadzasz panie Ginden, chyba, ze to #heheszki