Wpis z mikrobloga

@laress: Najogólniej mówiąc klasa to zbiór wartości, metod i innych składników klas, których własną kopię przechowuje każdy utworzony obiekt. Jak to wytłumaczyć obrazowo? Spróbujmy. Załóżmy, że utworzyliśmy klasę o nazwie „Pojazd” klasa ta będzie posiadała takie pola wartości jak: liczba pasażerów, pojemność baku z paliwem, spalanie na 100 km i inne. Teraz tworząc obiekt typu Pojazd, np. Maluch nadajemy mu poszczególne wartości tych pól.
  • Odpowiedz
@laress: przecież nawet na wiki masz ładnie napisane:

W programowaniu obiektowym klasa jest częściową lub całkowitą definicją dla obiektów. Definicja obejmuje dopuszczalny stan obiektów oraz ich zachowania. Obiekt, który został stworzony na podstawie danej klasy nazywany jest jej instancją. Klasy mogą być typami języka programowania - przykładowo, instancja klasy Owoc będzie mieć typ Owoc. Klasy posiadają zarówno interfejs, jak i strukturę. Interfejs opisuje, jak komunikować się z jej instancjami za
  • Odpowiedz