Wpis z mikrobloga

@zdechly_jez: jak masz napęd na tył i wpadasz w poślizg, to każde dodanie gazu powoduje efekt bycia wyprzedzanym przez własną dupę. Wskazany wtedy ABS + hamulce. W napędzie na przód podczas poślizgu hamulec jest słabo wskazany, blokujesz opony i nigdzie nie pojedziesz, możesz próbować lekko dodawać gazu, żeby "wyciągać" auto z poślizgu. No a reszta to kontrowanie kierownicą :p

Wyobraź sobie sytuację, że jedziesz autem, jest ślisko a Ty wchodzisz
  • Odpowiedz
@let_it_be:

jak masz napęd na tył i wpadasz w poślizg, to każde dodanie gazu powoduje efekt bycia wyprzedzanym przez własną dupę. Wskazany wtedy ABS + hamulce.


zły pomysł... przednie koła zostaną obciążone, a tylne odciążone, w związku z tym siła tarcia na tylnych kołach się zmniejszy, poza tym (nie wiem czy to jest poprawne fizycznie nazwanie problemu) zwiększy się wtedy moment obracający działający wokół osi pojazdu przechodzącej przez jego środek
  • Odpowiedz
@let_it_be: Wydaje mi się, że normalnie większa siła hamowania idzie na przód. W nowszych samochodach, wyposażonych w czterokanałowy ABS, EBD, ESP w zależności od potrzeb, koła mogą hamować indywidualnie.
  • Odpowiedz
@let_it_be: Zawsze kola przednie maja mocniejsze hamulce. Dlatego, ze przy hamowaniu srodek ciezkosci przenosi sie do przodu @zdechly_jez: to jest kolejna roznica. Przy przysieszaniu srodek ciezkosci przemosi sie do tylu wiec naped na tyl lepiej przyspiesza bo ma wieksza przyczepnosc. Podobno przy duzych predkosciach auta z napedem na tyl lepiej pokonuja zakrety ale za to przy mniejszych sa mniej stabilne od FWD(przod) stad RWD stosuje sie zazwyczaj w
  • Odpowiedz
W napędzie na przód podczas poślizgu hamulec jest słabo wskazany, blokujesz opony i nigdzie nie pojedziesz, możesz próbować lekko dodawać gazu, żeby "wyciągać" auto z poślizgu. No a reszta to kontrowanie kierownicą :p


@let_it_be: Hamowanie podczas podsterownego poślizgu? Niezbyt dobry pomysł. Najlepiej odjąć gazu, spróbować wyprostować trochę koła. Hamowanie tylko pogorszy sprawę.

@zdechly_jez: Samochód RWD na początek to słaby pomysł, bardzo słaby. Zimą, czy przy deszczu łatwo obrócić
  • Odpowiedz