Wpis z mikrobloga

Ogarniam pomalutku animację w blenderze:

Mam tylko problem z rotacją kół, szukam sposobu żeby obracać koła niezależnie od typu transformacji, przy samych keyframeach działa mi wszystko, problem pojawia się jak chcę poruszać obiektem po ścieżce.


#januszeblendera #blender #wykopowasekcjablendera
arktosk - Ogarniam pomalutku animację w blenderze:

Mam tylko problem z rotacją kół...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mateusz_ocet: Na początku kręcą się prawidłowo, dopiero później jak ścieżka zawraca to kierunek obrotu też się zmienia. Nie mogę znaleźć jakiegoś sensownego rozwiązania żeby kąt obrotu obliczać na podstawie lokalnej osi Y pojazdu. Przy czym jeśli robię animację z "ręki", to wszystko jest w porządku. Problem jest tylko dla ruchu po ścieżce, nie wiem dlaczego ale wtedy lokalną Y blender traktuje jak globalną Y.
  • Odpowiedz
A to nie jest po prostu złudzenie optyczne? Jak koło zaczyna się kręcić z odpowiednią prędkością to wydaje się, że kręci się w złą stronę. Tak to działa w naturze przynajmniej.

Edit:
Chociaż nie, pod koniec prędkość obrotowa wyraźnie spada, więc to nie to.
  • Odpowiedz