Wpis z mikrobloga

Siemanko cumple - napotkałem jeden problem, otóż napisałem skrypt na skakanie i wyszło naprawdę ok ale mam problem z liczbą skoków, bo jak klikam szybko przycisk odpowiedzialny za skakanie (w tym przypadku strzałka w górę) to skaczę mi nieskończoność razy.

Kod: http://wklej.org/id/1593072/

Wydaję mi się, że jest problem z warstwami, bo jak zmienię w kodzie
if(grounded) jump = false;

To wszystko jest git (nie skacze_, ale jak dam true to skacze ale nieskończoną ilość razy - podejrzewam, że coś z warstwami, ale chcę zobaczyć czy to przypadkiem nie jest problemu kodu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dzisiaj jeszcze zacznę rysować concepty postaci, które mogą znaleźć się w grze - czyli moja ulubiona robota! ()

#xonidev #gamedev
Xoniak - Siemanko cumple - napotkałem jeden problem, otóż napisałem skrypt na skakani...
  • 17
@Xoniak: Nigdzie w kodzie nie zmieniasz jump na false, więc już na stałe zostaje true.

Najprościej zamienić: if (Input.GetKeyDown (KeyCode.UpArrow) && jump) na: if (Input.GetKeyDown (KeyCode.UpArrow) && grounded)
@Rezix: W połowie leciałem, ale też wspomagałem się dokumentacją + na forach :P
@Fr33: Obadam to później, dzięki!
@Bakal: @namthar: @Stragor: - Próbowałem tych 3 opcji i nie działa. Czyli po skoku dodanie - jump = false; nie działa, sugestia namthara też nie działa, jak dodałem to co Stragor napisał to też nie działa ;/

Przestaje skakać dopiero, gdy zmienię if(grounded) true; na false;

@UZ01: Dzięki
@Xoniak: W takim razie masz coś nie tak z konfiguracją collidera pod groundCheck albo złą warstwę ziemi przypisaną. W każdym razie mój kod na pewno jest poprawny. To, że Ci działa ustawienie na sztywno zmiennej jump jest oczywiste, że skacze jak ustawisz na sztywno true, a nie skacze jak ustawisz na sztywno false.
@Xoniak: Nie, animacja nie ma z tym nic wspólnego, ale widzę, że robisz to na swoich zupełnie innych grafikach niż on, więc pewnie w tym może być problem. Może inaczej działający collider podłoża? Ciężko mi powiedziec, musiałbym zobaczyć cały projekt i zdebugować.
@namthar: On używa box collider i ja tak samo (na podłożu), na postaci używam Circle Collidera i Box Collidera (tak jak on).

Kurczaki, chyba wezmę skasuję ten cały kod i wezmę pod lupę inny poradnik w którym autor nie przewiduję używania innych grafik niż kwadraty i prostokąty :)
@Xoniak: Chodziło mi bardziej o okno edytora z zaznaczonym danym obiektem, wtedy on jest obrysowany colliderem. Chyba, że chcesz, to wrzuć mi cały projekt, to zerknę u siebie co jest nie tak.