Wpis z mikrobloga

Dobry wieczór wszystkim :)

Ostatni wpis nt. emigracji w Berlinie zakończyłem historią zwolnienia. Dziś dokończe temat pracy i biurokracji :)

Jest tutaj przepis, że będąc studentem można pracować max. 20 godzin w tygodniu, absolutnie nie rozumiem czemu państwo wtrąca się w to jak swoim czasem zarządzają studenci ale miałem sytuację, że już podpisywałem umowę itd. jednak osoba z którą rozmawiałem zorientowała się, że studiuję w Polsce i poinformowano mnie o tym przepisie i że oni nie wiedzą czy to na mnie działa jak studiuję w Polsce a nie chcą kłopotów i podpisana umowa została podarta nim opuściła biurko.

W Niemczech są 2 rodzaje agencji pośrednictwa pracy, jedne które się interesują Vermittlungsgutschein o którym wspominałem wcześniej i szukają ofert, drugie to takie z którymi podpisuje się umowe i oni współpracują z różnymi dużymi klientami i wysyłają Cię zależnie od zapotrzebowania. Przy rozmowach z agencjami 1 typu można powiedzieć rzecz jasna, że nie jest się zainteresowanym ofertami od agencji drugiego typu. Ja miałem podpisaną umowę właśnie z taką agencją, umowa zerwana, przy wypowiedzeniu informacja, że należy iść do urzędu pracy się znowu zarejestrować jako bezrobotny.

Tym sposobem straciłem kolejny cały dzień na wybranie się do urzędu pracy, odczekanie swojego, okazało się że pani zza biurka od agencji nie dostała informacji o moim zatrudnieniu (może ja powinienem to zanieść, nie wiem jeszcze) ale nadrobiła braki w systemie i wszystko by było ok ale.. zapytałem czy VGS jest nadal ważne jak miałem umowe o pracę i została zerwana, pani zza biurka nie wie i daje mi karteczkę "wchodzisz bez czekania" z numerem pokoju.