Wpis z mikrobloga

Witam. Potrzebuję pomocy. Jestem totalnym amatorem, a chciałbym nauczyć się tworzenia podobnych postaci. Wiem, że do takiej wprawy dochodzi się latami, jednak każdy od czegoś zaczynał ;) Postać powinna mieć możliwość przestawiania stawów, pozycji (np. jak żaba poniżej). Widziałem, że ludzie tworzą podobne rzeczy w Modo, 3ds Max, Maya. Który program lepszy, bardziej przyjazny dla użytkownika? Podrzućcie jakieś dobre tutoriale.

Z góry dzięki!

#grafika #3d #grafika3d #januszeblendera
Pobierz
źródło: comment_N7rC0BSXPEmeK404YgSYhf0Xv3YDNPib.jpg
  • 9
@grzegorz-ps: Nie wiem, czy warto od razu porywać się na 3D.

Przed modelem 3d przeważnie jest najpierw wykonany szkic koncepcyjny postaci. Potem grafik-modelarz3D na podstawie szkiców koncepcyjnych wykonuje model 3D.

Jak bym miał wybierać to albo Max, albo Maya. Do 3D Maxa masz więcej tutoriali w internecie :)
@grzegorz-ps: niema znaczenia jaki program wybierzesz, w każdym będziesz musiał te podstawy opanować i w każdym przyjdzie ci to z takim samym trudem ;) Jeśli sobie któryś wybierzesz, dajmy na to Maya, to jednocześnie polecam zabrać się też za coś do rzeźbienia, mudbox lub zbrush. Bo najszybszą i najwygodniejszą metodą jest wyrzeźbić model i zrobić retopologię niż rozkładać polygony od zera.
Modo, 3ds Max, Maya.


@grzegorz-ps: nie ważne co wybierzesz na klepaniu tutoriali bezmyślnie niczego się nie nauczysz

bardziej do takiego modelowania to Zbrush

Modo jest fajne bo masz 2 rodzaje modelowania (pędzlem i punkt po punkcie np) ale w Modo strasznie mnie wkurzał pivot który nie jest przytwierdzony.

w każdym programie zrobisz coś takiego czy to w mayi czy maxie czy modo różnicę będa tylko w interfejsie który cię się bardziej
Postać powinna mieć możliwość przestawiania stawów, pozycji (np. jak żaba poniżej).


@grzegorz-ps: każdy z tych programów obsługuję "kości" i jakieś deformery który się mogą przydać

ale jeżeli chodzi o animację to lepsza maya (łatwiejsza na początek)

Naucz się skrótów