Wpis z mikrobloga

Wiele osób chwali się tutaj swoją twórczością, szczególnie tych związanych jakoś z #programowanie . Pomyślałem że czemu nie, sam też mogę się pochwalić, więc zakładam tag #khroneprogramuje . Wiem, że wiele takich tagów powstawało bo ich autorzy nie mogli się zmotywować do pracy, więc zakładali tag i wtedy razem z Wami dochodzili do czegoś. U mnie będzie trochę inaczej - ja już coś tam mam, mam nadzieję że się nie obrazicie ;)

Pamięta ktoś z was taką grę jak Anno 1602? Postanowiłem zrobić remake tej gry. W przeglądarce.

Zaczynałem od bardzo skromnego kawałka kodu, 3 miesiące temu wyglądało to tak: KLIK. Testowałem trochę też 3D w przeglądarce, ale ostatecznie zdecydowałem się skorzystać z oryginalnych grafik KLIK. To było jakieś 2 miesiące temu. Dodawałem więcej grafik i funkcjonalności KLIK. Aż w końcu mogę się pochwalić całkiem fajną, choć wymagającą wiele wiele szlifów grą (tym razem screen w załączniku). Drugie aktualne zdjęcie (z menu budowania) można zobaczyć KLIK.

Od strony technologii to Canvas, AngularJS, RequireJS. GUI to po prostu elementy HTML DOM (co sprawia trochę problemów...). Na razie implementuje rzeczy które samemu widzę że są do poprawy (np. brak możliwości przeciągnięcia drogi - trzeba budować po kolei każdy segment). Więc tymczasowo nigdzie nie można pograć - można za to obejrzeć kod - wszelkie komentarze mile widziane :).

No, jeśli się spodoba to będę wrzucał tutaj aktualne screeny z prac. :)

Projekt pisany jest wyłącznie w celach edukacyjnych, kod jest na licencji MIT.
K.....e - Wiele osób chwali się tutaj swoją twórczością, szczególnie tych związanych ...

źródło: comment_fLUYJK105CPy1wQRkXCvlEy4LLiPae85.jpg

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
@Khrone: Co już jest:

- wszystkie łańcuchy produkcyjne (za wyjątkiem tych związanych z walką - nie ma np. odlewni dział)

- domy, przyrost naturalny, wymieranie z głodu, mechanizm
  • Odpowiedz
@PsichiX: w połowie to używa modułów require (głównie kod odpowiedzialny za grafikę), w połowie nie używa (głownie kod odpowiedzialny za logikę - lenistwo). ogólnie gdybym wiedział jak to będzie wyglądać to nie użył bym require tylko innego rozwiązania, same problemy z tym są (z resztą AMD w tym to jak strzelanie z armaty do komara)
  • Odpowiedz
@mathix: W canvasie renderuję grę (planszę, statki, budynki). GUI to zwykły HTML DOM. Do niego wziąłem Angulara by ładnie to ogarnąć, ale jako że jest to moja pierwsza styczność z tym frameworkiem i ciągle się go uczę to średnio to wyszło.
  • Odpowiedz
@Khrone: nie dość że ulubiona gra, to jeszcze uczę się JS, będzie co robić!

PS. Chłopaki można budować targowisko a potem je zniszczyć a teren pozostaje nasz - korzystajcie póki nie sfixowali (ʘʘ)
  • Odpowiedz