@ahura_mazda: 76MN ciągu w 9m boosterze czyli średnio 8.4MN na 1m średnicy.Dla porównania w Falconie 9 jak i Falconie Heavy(to w końcu 3 Falcony złączone do kupy) wychodzi 2.05MN na 1m a w Saturnie V 3.5MN.Ciekawe czy konstrukcja rakiety w ogóle to wytrzyma.
@monarchista: nie chodzi o przyspieszenie a np.o drgania które przeniosą się na konstrukcję.Tu nawet stałopaliwowe potwory jak SRB nie mają takiego współczynnika mocy do średnicy
zachodzi ryzyko, ze starship odpadnie ale czuje, ze go wezmą bo to przyszlosc
@monarchista: NASA nie lubi tak ryzykownych projektów więc raczej go ostatecznie nie wybiorą.Pozostałe dwa lądowniki są bardziej klasyczne i mogą lecieć na różnych rakietach w tym istniejącym Falconie Heavy.
@texas-holdem: mocowanie SS do boostera z pewnością pasowałoby przećwiczyć pytanie tylko czy wbudowali już takie mechanizmy w oba czlony.Raczej wątpie.Ciekawe też jak będą one wyglądać
Według NSF (czyli jedno z bardziej wiarygodnych źródeł nieoficjalnych) wewnętrzny cel SpaceX to orbita w lipcu z użyciem BN3 i SN20.
BN1 ma być do testów naziemnych, BN2 pierwsze skoki na małej liczbie silników.
Jeśli okaże się prawdziwym info, że dopiero SN20 ma zostać skonstruowany jako pierwszy orbitalny (osłona termiczna), a SN11 wyląduje bez szwanku, to ciężko powiedzieć do czego mają służyć testy SN15-SN19. Może zostaną oblatane i później przerobione do wynoszenia
Ale jak testujesz suborbitalnie to de facto przepalasz ciężkie pieniądze bez wynoszenia Starlinków. A przetestujesz te same systemy równie dobrze, wynosząc Starlink
O ile je wyniesiesz a nie stracisz w locie nadal mocno eksperymentalnej rakiety.Musk buduje 120 Starlinków miesięcznie,utrata załadowanego Starlinkami Starshipa oznacza że 3-miesięczna produkcja idzie w p---u nie mówiąc o ich
@Luceeek: z tym zbiornikiem w dziobie nie chodziło również o to żeby zagospodarować tę małą przestrzeń dzięki czemu można cofnąć część towarową nadając jej bardziej cylindryczny kształt?Przestrzeń stożka pod owiewkami rakiet często nie da się sensownie wykorzystać,najlepiej jakby ładownia miała jednolity kształt
@Luceeek: nie "debile" tylko próbuję wydedukować jakie problemy będą musieli jeszcze rozwiązać bo to że napotykajà coraz to nowe i nieprzewidziane to chyba jasne po tych trzech ostatnich króciutkich skokach. Pytanie też o sens ich kontynuowania bez symulatora masy w dziobie gdzie dociążony w ten sposób Starship ze środkiem ciężkości umiejscowionym w zupełnie innym miejscu rakiety będzie się zachowywał inaczej niż na pusto
@bambus94: nie może i tyle(docelowo ma ważyć 120t a życie pewnie pokaże ze to nierealne).Lista rzeczy które Musk obiecywał a się nie spełniły jest pewnie z 10 razy dłuzsza niż tych spełnionych
@bambus94: to co proponujesz?Jednorazowy Starship SSTO?To prawdopodobnie 1 stopien Falcona 9 mógłby wejsć na orbitę bez górnego członu i ładunku ale jest to tak samo kompletnie bez sensu.
@texas-holdem: a jest jakiś sensowny koncept docelowych nóg?Muszą być jebitne żeby żeby utrzymać 200t (8 razy tyle co booster F9) i bardzo wysoko położony srodek ciężkości lądującego z ładunkiem SS.Będzie to trudne do realizacji
#spacex Tylko w ramach przypomnienia zainteresowanym informuję, że na dziś Maezawa zapowiedział "big update" dot. misji #dearmoon Nic więcej nie wiadomo ale może tym razem nie kapiszon, a jakieś konkrety od Japończyka.
W ten sposób odpada problematyka certyfikacji załogowego startu i lądowania, ponieważ Dragon już jest certyfikowany w tym zakresie.
@texas-holdem:Wkleiłem grafikę przebiegu misji ze strony Dear Moon i gdzie tam widzisz udział Dragona(pomijam już fakt że 8 osób Dragon nie zabierze)?Zacytuj mi też jakąkolwiek wypowiedź Muska czy Maezawy że ta misja ma być hybrydą lotu Starshipa i Dragona.
trajektoria #dearmoon nawet nie wymaga tankowania na
( ͡º ͜ʖ͡º) #spacex #starship #superheavy
źródło: comment_1616292126phlaszkAtk02xeauW4P1SD.jpg
Pobierz