@wojna: Czyzby zolnierz "101st Division"?? Ten letni mundur na bialym sniegu... Choc widze ze niebo juz bezchmurne, wiec przypuszczam, ze najgorsze juz bylo za tym zolnierzem. Jak ja ich szanuje za Bastogne!
Cześć! Dzisiaj przedstawiam wycieczkę na Koprowy Wierch - nie mylić z Kasprowym ( ͡°͜ʖ͡°) Szczyt leży u naszych południowych sąsiadów, wznosi się na 2363 m n.p.m. i zapewnia naprawdę bardzo przyjemne widoki. Szlak nie jest przesadnie długi, a w mojej opinii nie jest też zbyt trudny. Zdecydowanie warto :)
@Niebadzlosiem: Nie chce się bawić w eksperta, bo w Tatrach mi jeszcze sporo zostało. Z widokowych pewnie poleciłbym właśnie Koprowy, Szpiglasowy Wierch, Kozi czy (niespodzianka) - Małołączniak. Wszystkie raczej łatwe, chociaż jak to w górach, wypada mieć trochę kondycji. A moje ulubione? Na pewno nie zawiedziesz się na Czerwonych Wierchach. Fajny, wysokogórski spacer grzbietami. W Zachodnich lubię też odcinek od Trzydniowiańskiego, przez Starorobociański i Ornak na dół. Też długo idzie
@yaroszek: to jest Mazda 3? Jeździłem taką, przez ostatni miesiąc i nie udało mi się zejść poniżej 8.4L/100km w trybie mieszanym, nawet przy BARDZO oszczędnej jeździe. Trochę słabo jak na nowe auto. W dodatku to jest auto pełne sprzeczności jak dla mnie - układ kierowniczy bardzo delikatny, typowo pod miasto, z kolei silnik poniżej 4k obrotów nie jedzie w ogóle i jest przez to okropnie głośno w środku, jeśli chcemy
@Mu_H: mazda 6 przedlift. Jazda mieszana dużo autostrad 2.0 165KM. Bez ekodriving ale też bez szaleństw. Wg kompa miałem 7.9 lub 8l/100 zależy czy więcej po autostradach czy po dk. Śr prędkość wg kompa to 79km. Ale mało jazd po mieście.
#tatry #gory #turystyka Zawsze śmieszą mnie teksty o tym, że idąc w Tatry powinno się wykupywać dodatkowe ubezpieczenie lub płacić za akcję ratunkową w przypadku braku ubezpieczenia tak jak na Słowacji. Przecież w Polsce każdy turysta płaci na TOPR idąc w Tatry w cenie obowiązkowego biletu wejściowego do Tatrzańskiego Parku Narodowego, a na Słowacji wstęp na teren parku narodowego jest całkowicie BEZPŁATNY! Skoro każdy turysta i
Płatne akcje ratownicze w górach to temat od dawna budzący wiele kontrowersji. Niemal za każdym razem, przy okazji interwencji ratowników wywołanych w mniejszym czy większym stopniu niewłaściwym zachowaniem lub złym przygotowaniem turystów pojawiają się głosy, że powinni oni pokryć koszty akcji. W najnowszym numerze "Taternika" możemy przeczytać co na ten temat sądzi sam Naczelnik Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, Jan Krzysztof. Za zgodą Redakcji zamieszczamy tę wartościową wypowiedź także na naszych
mniejszy tlok na szlakach (...) 3 razy widzialem smiglowiec w akcji
@vector_cd2401: A czy to czasem nie o to właśnie chodzi - jest mniej turystów, więc po prostu mają mniej zgłoszeń? Do tego dochodzi powierzchnia Tatr po polskiej i słowackiej stronie - wg Wikipedii:
Powierzchnia Tatr wynosi 785 km², z tego około 175 km² (22,3%) leży w granicach Polski, a ok. 610 km² (77,7%) na terytorium Słowacji.
Jagdpanther był niemieckim niszczycielem czołgów z okresu II wojny światowej. Pierwsze prototypy pojazdu powstały w 1943 roku, a produkcja seryjna trwała w okresie 1944-1945, kończąc się wytworzeniem 392 wozów. Jagdpanther był napędzany pojedynczym silnikiem Maybach HL 230 P30 o mocy 700 KM. Jego uzbrojenie stanowiła 1 armata PaK 43 L/71 kal. 88 mm oraz 1 karabin maszynowy MG34 kal. 7,92 mm.
Jagdpanther powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie ogłoszone w sierpniu 1942 roku
Pz.Kpfw VI (Sd.Kfz.181) Tiger to niemiecki czołg ciężki z okresu II wojny światowej, będący jednym z najsłynniejszych pojazdów bojowych tego czasu. Dowództwo niemieckiej Panzerwaffe nosiło się z pomysłem stworzenia czołgu ciężkiego już od początku wojny, jednak pierwsze próby w postaci czołgu wielowiekowego Neubaufahrzeuge okazały się niepowodzeniem. W 1939 i 1940 prowadzono je nieefektywnie, jednak po starciu na froncie wschodnim z T-34 i KW-1 prace nad nowym czołgiem ciężkim przyspieszyły. 20 kwietnia 1942