Najbardziej mnie dziwi - co oni ku..a robili przez te 8 miesięcy. Dobra, niech im będzie - sezon świąteczny, atak hackera, covid, praca zdalna, reorganizacja - dzielimy ten czas na pół. 4 miesiące robocze. I jaką zawartość otrzymaliśmy przez ten czas? Żadną. Null. Zero. Nana. Trochę poprawili wydajność, wyeliminowali tony bugów, drobne zmiany w interfejsie czy QOL - branżowy standard dla patchów.
Gdyby cyberpunk 2077 był wiedźminem to byśmy mieli za sobą kilkanaście DLC - głównie kosmetycznych, ale kilka prostych questów na łącznie godzinkę zabawy, tryb NG+, nowe bronie/zbroje. Zanim ktoś powie, że to pierdoły to chciałbym zwrócić uwagę, że taki ekwipunek szkoły wilka, który doszedł w DLC wymagał długiego i fajnego procesu zdobycia najpierw mapy, potem schematów, potem materiałów a na końcu wizyty u kowala/płatnerza, który wykona dla nas dany element wyposażenia. I tak dla pozostałych elementów a potem dla kolejnych ulepszeń. Masa roboty, masa zabawy, zresztą wystarczy zerknąć jak wygląda kompletny poradnik zdobycia wszystkich elementów - https://www.eurogamer.pl/articles/2015-06-18-wiedmin-3-rynsztunek-szkoly-wilka-mapa Można się spierać czy zostało to wycięte z gry aby dodać w DLC - nie wiadomo. W każdym bądź razie ta zawartość doszła i dała graczom sporo frajdy.
Wracając do 4 "roboczych" miesięcy od premiery cymbergaja - wg licznika wiedźminowego w sierpniu, ewentualnie wrześniu powinniśmy dostać pierwsze fabularne rozszerzenie - cyberpunkowe serca z kamienia. Dadzą nam one zabawy na minimum 10h a jeśli ktoś lubi ręcznie się przemieszczać po mapie świata i wykonywać wszystkie czynności poboczne to spokojnie dobije do 20h przedniej zabawy. Z kapitalnymi postaciami, wciągająca fabułą, drobnymi nowościami w mechanice, ze świetnymi walkami z bossami, w końcu z kapitalnymi i unikalnymi bossami.
Śmieszki śmieszkami, ale analizując poważnie i patrząc po zapowiedziach i ruchach na steamdb to jest więcej niż prawdopodobne, że 1.3 wleci jutro. Jestem nawet w stanie się założyć ( ͡°͜ʖ͡°)
Ciekawostka: do projektowania lokacji w zadaniach pobocznych/zleceniach dla fixerów CDPR wynajęli podwykonawcę Treehouse Ninjas. Czytając wywiad udało mi się wychwycić jeden ważny szczegół - współpracę zaczęli w późnym 2018 roku. To kolejny raz uwiarygodnia słowa zarządu CDPR, że w połowie 2018 została skończona główna fabuła i gra jest grywalna i teraz biorą się za zadania poboczne. Nie wiem czy to standard w branży, że do projektowania zadań pobocznych i lokacji z nimi związanymi bierze się podwykonawców czy może redzi oszacowali swoje zasoby i stwierdzili, że lepiej się kimś wspomóc ale na pewno był to dobry wybór. I co też wzmacnia moją teorię, że coś się wydarzyło przez te 2,5 roku od zakończenia prac na fabułą do czasu premiery gry, skoro nadal fabuła jest chaotyczna i poszatkowana...
Ekipa z Treehouse Ninjas dowiozła świetne, klimatyczne lokacje z różnymi ścieżkami przejścia i przede wszystkim niepowtarzalnością - praktycznie nie ma w grze dwóch tak samo wyglądających lokacji w zadaniach pobocznych.
Ale z drugiej strony od dłuższego czasu mam wrażenie, że wszystko to podkreśla zarzuty, o których pisano już w 2017 - studio jest ogromne, jest masa zespołów, liderów, których kompetencje się dublują i wchodzą sobie wzajemnie w drogę. Wystarczy posłuchać jak Paweł Sasko na streamie opowiada o jakimś szczególe i musi przypominać sobie która drużyna odpowiada za ten szczegół bo tyle ile ich tam jest. Na pewno zarządzanie taką ilością zespołów z ambitnymi liderami do tego zewnętrznymi studiami, którzy mają wspomagać pracę jest karkołomnym zadaniem. Zadaniem tym trudniejszym, że przez covid sporo pracy robiono zdalnie...
@pablo397: Moja teoria również jest taka, że gra była gotowa w 2018, zaprojektowana pod PC. A później czas na konwersję na konsole... Panowie sie przeliczyli i musieli ostro ciąć. I skończyło sie, tak że zostala wydana okrojona gra na wszystkie platformy. Nie wiem czy w tamtym czasie to było mozliwe do zrealizowania, ale moze CDP lepiej by wyszedl na tym gdyby wydal CP tylko na PC, a pozniej juz spokojna
@PieceOfShit: Dlatego piszę, ze to jedynie teoria, bo nie wiem jak wygląda proces produkcji takiego dużego tytułu. Możliwe, ze masz rację, z drugiej strony patrzę na takie exy od Sony, gdzie konwersja ich tytułów na PC wygląda dobrze, a zakladam ze produkcja odbywala sie tylko na konsole
Jeżeli inni nie mają odwagi zróby to my WYKOPKI Z TAGU #cyberpunk2077 . ZBIERZY GRUPĘ 300 WYKOPKÓW POD KAMPUSEM, W ŚRODKU TŁUMU @NIHAS I @CIN123654 Z PODSTAWIWĄ WIEDZĄ INFORMATYCZNĄ ŻEBY WYNIEŚĆ WERSJĘ TESTOWĄ DLC DO INTERNETU KTÓRY BĘDZIE POD KAMPUSEM.NIECH NA ZEWNĄTRZ CZEJA BARDZO DUŻO GRACZY Z ZEPSUTYMI SEJWAMI. POKOJOWO WCHODZIMY IDZIEMI I NIE ZAPRZYMUJEMY SIĘ. OTACZAMY STANOWISKO Z PAWŁEM SASKO I MILESEM TOSTEM. NIHAS I CIN PODPINAJĄ
Ze skrajności w skrajność - wcześniej generator pogody nie losował żadnej poza pełnym słońcem, teraz losuje kilka pod rząd w ciągu godziny czasu gry :P
Silny deszcz - słaby deszcz - toksyczna mgła - zwykła mgła - lekkie zachmurzenie. I to w ciągu dnia. Przejścia między pogodami są dosyć płynne ale imho dzieją się zbyt gwałtownie :P