Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko132
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
koder

koder

Dołączył 18 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1871
  • Znaleziska 816
  • Mikroblog 1055
  • Obserwujący 22
  • Obserwowane 21
  • Dodane (195)
  • Komentowane (581)
  • Plusowane (279)
koder
koder 17.07.2018, 21:31:38
  • 13
Dziś mam do pokazania szkic sekwencji opuszczania pierścienia (w sumie czwarty z kolei, ale poprzednie nie były warte pokazywania).

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | twitter | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Dziś mam do pokazania szkic sekwencji opuszczania pierścienia (w sumie czwart...

źródło: comment_EEK25gEFpffaBfdgDOJZE6ng2GxYHEQr.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

K.....1
K.....1
konto usunięte 17.07.2018, 21:52:05
  • 2
@koder: taka uwaga, która mi si teraz narzuciła, trochę te wszystkie okna zmniejszyły przestrzeń, i zrobiło się ciaśniej i ciemniej.. może dać większa przezroczystość w tle tych okienek, zeby bylo wiecej powietrza, moze kapke je zmniejszyć? albo mniej intensywne dać..
  • Odpowiedz
K.....1
K.....1
konto usunięte 17.07.2018, 21:59:20
  • 2
@koder: aaa no tak :) dlatego coś mi nie grało :)
  • Odpowiedz
koder
koder 12.07.2018, 19:12:14
  • 9
Ostatnie na dzisiaj podejście do otwarcia gry. Chyba już je tak zostawię, może jakiś mały tuning. Dostosowanie tego do fajnego odtwarzania w różnych rozdzielczościach i orientacjach zajęło nieprzyzwoicie wiele czasu.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Ostatnie na dzisiaj podejście do otwarcia gry. Chyba już je tak zostawię, moż...

źródło: comment_ItLzLU4uCwvuIHteEz8asy8werjDRhFU.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mojemacki
mojemacki
12.07.2018, 19:39:35 via Android
  • 2
@koder no to zbliżenie się statku do pierścieni. Jakiś ten statek za duży albo pierścienie za małe :p.

Jakbym miał zdolności artystyczne to sam bym Ci ten komiks narysował. Ale niestety :(
  • Odpowiedz
Huberto606
Huberto606
13.07.2018, 05:34:47 via Android
  • 1
@koder ok, to byłby przerost formy nad treścią, a czy najprostszą metodą nie dałoby się nagrać jak ręcznie lecisz statkiem w linii prostej i hamujesz głównym i ten klip wstawić pomiędzy animację a właściwą grę z autopilotem?
  • Odpowiedz
koder
koder 11.07.2018, 19:55:18
  • 6
Pierwszy szkic establishing shot (jak to jest po polsku?) nurkowania w pierścieniu. Mam wrażenie, że przyda się jakoś osadzić akcję. To szkic, pewnie się zmieni - ale wykop ma pierwszeństwo w oglądaniu ( ͡º ͜ʖ͡º)

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Pierwszy szkic establishing shot (jak to jest po polsku?) nurkowania w pierśc...

źródło: comment_kjKQOgaJw36jjRtsNHWuo9mNBkf8YPsb.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Colos
Colos
11.07.2018, 21:10:16
  • 2
@koder: Dobrze pamiętam, że robisz to w Godocie? Masz szansę zrobić najlepszą grę jaka powstała na tym silniku. :O Żaden showcase nie pokazał takiej jakości jak to :D
  • Odpowiedz
Huberto606
Huberto606
11.07.2018, 21:30:27 via Android
  • 2
@koder a może zacząć od tego że statek porusza się z dużą prędkością (jakąś pseudo hiper prędkość) i właśnie zaczyna hamować, dodać jakieś ładne efekty żeby było widać prędkość. Dopiero po dohamowaniu jest oddawana kontrola nad statkiem graczowi. Nie wiem jak jest rozwiązane poruszanie się poza pasem.
  • Odpowiedz
koder
koder 08.07.2018, 11:10:46
  • 9
Trzeba się przygotować na feedback od testowych graczy, więc dzisiaj powstają podpowiedzi do sterowania. Jeszcze kawałek drogi przed nimi.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Trzeba się przygotować na feedback od testowych graczy, więc dzisiaj powstają...

źródło: comment_iNQqO6R4fhK8NqnjpobNHap2OvJmCMzw.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
08.07.2018, 11:31:52
  • 2
a skąd testerów weźmiesz?


@erajwa: mam kilku chętnych.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
09.07.2018, 04:09:51 via Android
  • 1
@Upadek @Endrius napiszę na mikro gdzie pukać. Do bety jeszcze jakies dwa mce, nie chce hype bez sensu teraz kręcić.
  • Odpowiedz
koder
koder 06.07.2018, 06:39:53
  • 5
Nagrałem wczoraj pełny pierwszy przelot przez pierścień. Nie zawiera żadnych elementów fabularnych, więc nie powinien niczego zaspoilować - samo latanie i kopanie w pierścieniu. Tak mogła by właśnie wyglądać pierwsze 15 minut gry - gdyby całkiem pominąć fabułę.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Nagrałem wczoraj pełny pierwszy przelot przez pierścień. Nie zawiera żadnych ...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Huberto606
Huberto606
06.07.2018, 07:42:06 via Android
  • 4
@koder podoba mi się dźwięk tego laserka górniczego, główny silnik też spoko, ale głośność tych małych powinna być sporo zmniejszona, teraz jest na poziomie silnika głównego a są dużo mniejsze. Sterujące całkowicie wszystko zagłuszają.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
07.07.2018, 06:40:20
  • 2
@djzidane: ( ͡º ͜ʖ͡º)
koder - @djzidane: ( ͡º ͜ʖ͡º)

źródło: comment_D8SHzbyxQ6ImVTPWBWvpA5dmp32puEbQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
koder
koder 06.07.2018, 04:41:27
  • 5
Mirki, na ile może liczyć grafik 2D na płatnej praktyce w #gamedev? Zakładając oczywiście, że coś robi, a nie tylko się uczy.
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

grrron
grrron
06.07.2018, 04:44:26
  • 24
@koder: ale w dynamicznie rozwijającym się zespole, czy u lidera w branży?
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
06.07.2018, 04:49:05
  • 6
@anonim1133: Tylko, że to ja praktykanta biorę :)
  • Odpowiedz
koder
koder 05.07.2018, 18:21:06
  • 7
Czasem przez masę czasu nie ma nic ciekawego do pokazania, a potem nagle w dzień pojawia się kilka nowych efektów. Tym razem chyba raczej subtelne, ale może ktoś się dopatrzy?

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Czasem przez masę czasu nie ma nic ciekawego do pokazania, a potem nagle w dz...

źródło: comment_irAL0huHgbO5rcy2p5RZIDVUHOIJftan.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

K.....1
K.....1
konto usunięte 05.07.2018, 18:28:56
  • 1
@koder: swiatełko i chyba cienie rzucane przez asteroidy
  • Odpowiedz
L.....2
L.....2
konto usunięte 05.07.2018, 18:33:07 via Android
  • 1
@koder podoba mie sie ta wizualizacja promienia skrętu statku, trudno takie cos zrobic, skomplikowane to?
  • Odpowiedz
koder
koder 02.07.2018, 11:02:04
  • 4
Ostatnio eksperymentuję z utrzymaniem większej dyscypliny projektu przez sesje developmentu streamowane na żywo. Dziś o 17:30 nadaję stream z dodawania HUD do autopilota w ΔV: Rings of Saturn - a jeśli pójdzie dobrze, to może coś więcej.

Będzie można obejrzeć trochę świeżego gameplay z najnowszej wersji. Nie będzie za to żywej narracji (bo nie mam warunków), ale za to postaram się czytać i odpowiadać na chata na bieżąco.

  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
02.07.2018, 11:13:53
  • 1
@Kopytko1: Tak pytałeś ( ͡º ͜ʖ͡º)

W planie na release jest handel surowcami (wydobytymi i normalnie na giełdzie), naprawa i tuning statku, ulepszenia i zakup innych statków też. W tle jest historia do odkrycia, ale opowiadam ją przez tzw. environmental storytelling, więc jest całkiem opcjonalna.
  • Odpowiedz
Wextor
Wextor
02.07.2018, 15:09:01
  • 2
@koder: jak dla mnie patrząc po poprzednich filmikach to słabe rozmieszczenie okien, w sumie co oglądającego interesuje okno z językami? Nie pokazuje nic szczególnego a zajmuje przestrzeń, konsola też jest za duża, ja jako widz i programista najbardziej skupiam się na tym jak wygląda kod gry, następnie jak działa sama gra, końcowo konsola, reszta okien do wywalenia
  • Odpowiedz
koder
koder 30.06.2018, 10:26:18
  • 2
Cześć Mirki i Mirabelki,

Pracuję właśnie nad równowagą rozgrywki w ΔV. Jeszcze przez jakąś godzinkę można będzie podglądać na twitchu - czysty gameplay, trochę dłubania w kodzie, bez komentarzy głosowych.

#kodermakesgames #deltav
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder 29.06.2018, 12:57:08
  • 3
O, piwnicę muszę kupić. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder 23.06.2018, 13:41:26
  • 10
Dzisiaj mam do pokazania pierwszy gameplay teaser z ΔV (wykopalisko). Jest też coś w rodzaju daty wydania ( ͡º ͜ʖ͡º)

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mk321
mk321
23.06.2018, 14:34:20
  • 2
@koder: można by jeszcze dodać:
- wymienianie działka, osłon itd (jak modyfikacja samochodu w Need for Speedach),
- zarządzie załogą statku (zatrudnianie załogi jak w Sea Dogs),
- relacje pomiędzy członkami załogi (jak w Mass Effect na Normandii),
- widok 3D z kabiny ze strzelaniem (coś jak połączenie Eve Online i Microsoft Flight Simulator),
- różne mapy i misje (jak
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
23.06.2018, 14:36:06
  • 2
@mk321: Tuning statku, dokupowanie sprzętu, zatrudnianie załogi i realizm będzie. Reszta to może w inny projekcie, trzymam się skali, żeby to faktycznie wydać na jesień.
  • Odpowiedz
koder
koder 22.06.2018, 05:56:40
  • 1
Mirki, polećcie mi graficznego klienta git pod windows, którego z czystym sumieniem mógłbym dać artyście (grafikowi).
#programowanie #gamedev
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

A.....t
A.....t
konto usunięte 22.06.2018, 06:04:13 via Android
  • 6
@koder nie wiem o co chodzi z tym artystą, ale sourcetree, ma swoje wady ale jest w miarę ok
  • Odpowiedz
nilphilus
nilphilus
nilphilus
22.06.2018, 06:23:08
  • 4
@koder: imho najprostszy jest tortoisegit. SourceTree jest fajny i nawet używam, ale jednak prawo klik wygrywa =]
  • Odpowiedz
koder
koder 09.06.2018, 08:21:15
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MrPerfetc
MrPerfetc
09.06.2018, 08:35:10
  • 1
@koder: Z takich gierek mogliby rekrutować operatorów maszyn precyzyjnych.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
09.06.2018, 08:37:19
  • 1
@Upadek: Wersja alfa powinna być na wakacje - ale na razie nie przewiduję publicznych testów. Tak czy siak gra powinna wyjść "w cenie piwa" i pewnie kilka kluczy przy jakimś konkursie przy wydaniu rozdam.
  • Odpowiedz
koder
koder 07.06.2018, 16:40:18
  • 7
Dzisiaj dodałem sterowanie gamepadem i nowe modele minerałów - mam nadzieję, że ładniejsze. Analogowe gałki bardzo ułatwiają kontrolę nad autopilotem - o ile i na klawiaturze z myszką można było ustawić prędkość i orientację, to teraz można to zrobić dużo dokładniej.

Nadal oczywiście można ręcznie sterować manewrówkami.

Na filmie można też zobaczyć, że kozakowanie w locie może skończyć się utratą ładunku. ( ͡° ʖ̯
koder - Dzisiaj dodałem sterowanie gamepadem i nowe modele minerałów - mam nadzieję, ...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

watchman89
watchman89
watchman89
07.06.2018, 17:03:42 via Android
  • 1
@koder wygląda całkiem nieźle. W czym kodujesz? Jakies alphy lub bety będą?
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
08.06.2018, 16:16:23 via Android
  • 1
@Kaiborr jako grę. Stanowczo mniejsze, rzeczy poza lataniem (handel, serwis) będą off screen.
  • Odpowiedz
koder
koder 04.06.2018, 18:15:35
  • 12
Żeby prowadzić udany biznes wydobywczy w pierścieniu trzeba koniecznie wiedzieć, co ma się w ładowni. Zdolny geolog może rozpoznać większość minerałów na podstawie obrazów z kamer, ale na dłuższą metę nie jest to wiarygodna metoda. Na szczęście Rosatom-Antonow K37 seryjnie wyposażono w mikrosejsmiczny skaner laserowy. Ładowania statku przeczesywania jest nawet 500 razy na sekundę wiązką lasera wywołującą mikroeksplozje, a sprzężony mikrofon laserowy na bieżąco analizuje rozchodzenie się fali uderzeniowej po minerale i
koder - Żeby prowadzić udany biznes wydobywczy w pierścieniu trzeba koniecznie wiedzi...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

f.....6
f.....6
konto usunięte 05.06.2018, 07:33:04 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@koder: chyba trochę bez sensu najpierw wydobywać i ładować do statku, a dopiero potem analizować co się właśnie wydobyło...
Może jakiś dokupowalny upgrade dodający sondę na zewnątrz?
  • Odpowiedz
LegionPL
LegionPL
05.06.2018, 14:41:09 via Android
  • 1
@koder Całkiem całkiem ale system zabezpieczenia ladunku taki se bo odbija się od ściany do ściany. Proponuję coś w stylu mechanicznie stabilizowanej ziemi gdzie po zdobyciu okreslonej wartości rozdrobnionego ladunku zostala by oddzielona i przyciśnięta jakimś słabo rozciągliwym materiałem do rufowej ściany ładowni w czasie przyspieszenia. Tak by ilość bezwładnego ładunku byla w bezpiecznym zakresie.

Co do zewnętrznego skanowania to chyba tylko spektrometr czy jakoś tak to badania skladu na podstawie
  • Odpowiedz
koder
koder 03.06.2018, 10:50:19
  • 7
Udało mi się połamać łychę przy kopaniu. Przypadkiem, wyszło z fizyki gry.

Już miałem się zabrać za naprawianie tego, ale może to jest jednak ficzer?

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Udało mi się połamać łychę przy kopaniu. Przypadkiem, wyszło z fizyki gry.

...

źródło: comment_mfdGlCX2BBDacOWC8KCpv6zKgiSjyls3.jpg

Pobierz

Naprawiać?

  • Napraw 13.8% (4)
  • Zostaw 86.2% (25)

Oddanych głosów: 29

  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder 02.06.2018, 11:42:22
  • 10
Nowe sterowanie do autopilota mk2. Teraz myszką ustalamy kierunek, w którym statek ma być zorientowany, a klawisze całkiem niezależnie sterują kierunkiem lotu. Można więc bez problemu cofać się, lecieć bokiem - a komputer pokładowy już się zajmie tym, by odpowiednio odpalić manewrówki by statek obrócił się i leciał w odpowiednią stronę.

Dużą wadą autopilota - w stosunku do ręcznego sterowania - jest znacznie większe zużycie masy reakcyjnej.

ΔV: Rings of Saturn -
koder - Nowe sterowanie do autopilota mk2. Teraz myszką ustalamy kierunek, w którym s...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LegionPL
LegionPL
02.06.2018, 15:27:03
  • 1
@koder: No elo, dało by radę tak zrobić by główny ciąg powoli zwiększał swoją siłę ciągu i długość płomienia za rufą ?
Co do zużycia masy reakcyjnej to może warto zrobić tryb z asystą i bez, jeśli ten tryb wyłączymy to statek sam by nie korygował inercji czyli latał jak prawdziwy statek kosmiczny nie jak samolot.
  • Odpowiedz
LegionPL
LegionPL
02.06.2018, 15:39:45
  • 1
@koder: Rakiety na paliwo stałe nie mają kontroli ciągu, ciekłe jakąś regulacje mają.
  • Odpowiedz
koder
koder 29.05.2018, 10:22:26
  • 9
Pierwszy #wykop ( ͡º ͜ʖ͡º) w asteroidach. Choć przydałyby się jakieś reflektory na statku, po ciemku czasem trudno trafić.

Przy okazji zauważyłem fajną wyłaniającą się mechanikę - im więcej załaduję minerałów do ładowni, tym trudniej się statkiem lata i wykopuje następne. Naturalny poziom trudności.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav
koder - Pierwszy #wykop ( ͡º ͜ʖ͡º) w asteroidach. Choć przydałyby się jakieś reflekto...

źródło: comment_vfTzaCO5qLSUmIPEynScSlQoOfpdr7WK.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Endrius
Endrius
29.05.2018, 15:59:18 via Android
  • 0
@koder Wydaje mi się, czy poruszanie się w jednym kierunku idzie o wiele trudniej niż kręcenie bączków?
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
29.05.2018, 16:05:05
  • 1
@Endrius: Zobacz na pełnym video z gameplay kopania. Gra cały czas śledzi kamienie w ładowni, dlatego niektóre manewry mogą być nieintuicyjne. Niedługo powinien się na HUD pojawić obraz z odpowiedniej kamery.
koder - @Endrius: Zobacz na pełnym video z gameplay kopania. Gra cały czas śledzi kam...
  • Odpowiedz
koder
koder 28.05.2018, 14:28:38
  • 11
Małe kroczki do przodu z przyczyn osobistych. No, ale ważne, że do przodu. Nowy odrzut, lepiej uwzględniający to, że silniki pracują w próżni i wyrzucają plazmę tlenowo-wodorową.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Małe kroczki do przodu z przyczyn osobistych. No, ale ważne, że do przodu. No...

źródło: comment_Hz5IZeKioCflrEUcFxtNoBA85jCi1NQe.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Boziu
Boziu
28.05.2018, 17:48:12
  • 1
@koder: nie mówię że nie przy takich parametrach tak moze być. Chodzi mi o to że w zasadzie silnik osiąga 100% swojego ciągu w ułamki sekundy. Jakoś mi to nie pasuje. Chyba to powinno się stopniowo zwiększać, ale żaden ze mnie spec od statków kosmicznych. Takie mam uczucie że ml octu jest 0/1 on off i niczego pomiędzy.
  • Odpowiedz
murarz208
murarz208
28.05.2018, 19:30:51
  • 1
@koder: Wow, serio wow. Początek fajnie wygląda, czuć głębię kosmosu, a "nostromo" realistycznie się prezentuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
koder
koder 25.05.2018, 20:36:23
  • 3
Dzisiaj pobieżny opis widocznych systemów K37.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

K.....1
K.....1
konto usunięte 25.05.2018, 20:39:00
  • 1
@koder: hm.. umieść coś takiego jako obracajacy sie model w 3d w grze zeby gracz mogl sie zapoznac, z taka duża grafiką to cieko bedzie (powieksz troche czzzcionke bo za mala)
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
25.05.2018, 20:42:16
  • 1
@Kopytko1: Potraktuj to jako concept art. Te dane w grze będą na HUD, chciałem zobaczyć co można wyciągnąć z modelu, który zrobiłem. Może nada się na plakat czy koszulkę.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Strona 8 z 10
  • >
  • https://games.kodera.pl/dv

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.04.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 08.12.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 11.04.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 08.07.2018

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking