Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko312
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

koder
koder

koder

Dołączył 16 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1871
  • Znaleziska 816
  • Mikroblog 1055
  • Obserwujący 23
  • Obserwowane 21
  • Dodane (195)
  • Komentowane (581)
  • Plusowane (279)
koder
koder
koder 15.04.2018, 06:41:47
  • 8
Na początku asteroidy były wielkie. Podobały mi się bardziej od mniejszych, zatem wielkie wracają.

ΔV: Rings of Saturn - www | showcase | devlog/vlog

koder - Na początku asteroidy były wielkie. Podobały mi się bardziej od mniejszych, z...

źródło: comment_yLs4Wwj2CUCI2aSNLZ8AlS5PlwAMgTwR.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
Tarkinicz
Tarkinicz
Tarkinicz
15.04.2018, 09:51:12
  • 1
@koder: Duże kamulce fajne, pewnie wymuszają więcej kombinowania.
Ps. powinieneś dodać jakieś tło ściemniające pod interfejs bo słabo widać na asteroidach
  • Odpowiedz
koder
koder
koder
Autor
15.04.2018, 10:09:42
  • 0
@Tarkinicz: Prawdę powiedziawszy, już po kilku minutach testowego grania odnoszę wrażenie, że teraz pierścień jest zbyt zatłoczony. Mam co prawda mapę gęstości, ale może warto by ją przeskalować pod nowy rozmiar asteroidów.

Z drugiej strony - w takim gąszczu manewruje się fajnie. Muszę się zastanowić i przede wszystkim - więcej przetestować.
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 14.04.2018, 08:58:18
  • 5
Do arsenału ΔV dzisiaj dołożyłem laser górniczy. CL-150 Mk3 może emitować do 125MW ciągłej wiązki - o ile statek dysponuje odpowiednim zapasem mocy. Mimo wysokiej ceny, to doskonałe narzędzie do oczyszczania pierścienia z mniejszych odłamków, znacznie przyspieszające prace wydobywcze.

www | showcase | devlog/vlog

koder - Do arsenału ΔV dzisiaj dołożyłem laser górniczy. CL-150 Mk3 może emitować do ...
  • 6
  • Odpowiedz
K.....1
K.....1
konto usunięte 14.04.2018, 11:36:19
  • 1
@koder: bardzo ładnie to wygląda, duzy plus za dodatkowe światlo oswietlajace wtedy ciemne strony asteroid, myśalałem właśnie o laserze.. jak chcce Ci sie bawić to możesz dodać coś ala górniczy laser tnący, tj. np. po 1-2 sek. laser przecina skałę jedną płaszczyznąi mamy dwie skały, pewnie trzeba by wtedy dynamicznie utworzyć nową siatkę m dla nowych asteroid
  • Odpowiedz
Wextor
Wextor
Wextor
14.04.2018, 13:28:00
  • 1
@koder: niezłe ale rozpadanie się asteroid bym zmienił :D
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 10.04.2018, 19:56:51
  • 2
Dzisiaj dalsza zabawa z HUD. Wzoruję się trochę na współczesnych liniowych odrzutowcach. W grach często ekrany zapełniane są bzdurami i obrazkami, a u mnie wygląda na to, że silnik fizyczny dostarcza aż za dużo danych.

Przy okazji powstał prototyp obsługi systemów myszą (które trzeba koniecznie zmienić, ale już późno dzisiaj), no i mechanika kontroli masy pojazdu - pociski, masa reakcyjna i zawartość ładowni już wyraźnie wpływają na manewrowość statku.

Można przy okazji
koder - Dzisiaj dalsza zabawa z HUD. Wzoruję się trochę na współczesnych liniowych od...
  • 3
  • Odpowiedz
GrzegorzSkoczylas
GrzegorzSkoczylas
GrzegorzSkoczylas
10.04.2018, 20:08:29
  • 1
@koder: 6480 kilometrów czy metrów na sekundę?
  • Odpowiedz
K.....1
K.....1
konto usunięte 10.04.2018, 20:08:35
  • 2
@koder: fajnie wyglada
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 09.04.2018, 19:34:04
  • 4
"Tarantula" od godziny schodziła ku Pierścieniowi na słupie termojądrowego ognia. Główny silnik nie pracował pełnym ciągiem, pilot ograniczył go do przyjemnego 1g. Wyrzucana z ogromną prędkością plazma już za kilka minut zatrzyma statek powracając go w objęcia mikrograwitacji. Załoga nie potrzebowała przypomnienia, by zaniechać szwędania się po mesie, przypiąć się do foteli i upewnić się szczelności kombinezonów. Pierścienie nie są bezpiecznym miejscem.


Dzisiaj kawał dobrej roboty. Zacząłem od sekwencji nurkowania w Pierścień
koder - > "Tarantula" od godziny schodziła ku Pierścieniowi na słupie termojądrowego ...
  • 4
  • Odpowiedz
koder
koder
koder
Autor
09.04.2018, 19:47:36
  • 2
@araneo: uszkadzają w zależności od prędkości (energii kinetycznej). Termicznie raczej nie, statek ma odpowiedni pancerz.

Również stygną (a raczej będą - mam to na tapecie w drugim milestone), jednak trzeba raczej sporo cierpliwości i samozaparcia, by to zaobserwować - trzeba po prostu za którymś pociskiem polecieć.
  • Odpowiedz
Polanin
Polanin
Polanin
09.04.2018, 20:27:47
  • 1
@koder: Odrobinę bym się przeczepił do opisu (plus słowo "powracając").
"Wyrzucana z ogromną prędkością plazma już za kilka minut zatrzyma statek powracając go w objęcia mikrograwitacji."
Wynikałoby z tego, że mikrograwiatacja się pojawi jak statek się zatrzyma, a nie kiedy po prostu wyłączy sie silnik.
A tu coś uciekło:
"przypiąć się do foteli i upewnić się szczelności kombinezonów."
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 07.04.2018, 11:41:42
  • 8
Dzisiaj powstał w końcu ekran tytułowy.

www | showcase | devlog/vlog

koder - Dzisiaj powstał w końcu ekran tytułowy.

www | showcase | devlog/vlog

SP...

źródło: comment_r8emDEkUdyOwgHIBnE6JYTaN68s0hL6B.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
koder
koder
koder
Autor
07.04.2018, 11:54:33
  • 1
@mk321: dekonstrukcja, nie klon. A głównym motywatorem do robienia go jest "mnie się w niego dobrze gra" :)
  • Odpowiedz
K.....1
K.....1
konto usunięte 07.04.2018, 12:36:34
  • 1
@mk321: takie gry są spoko :) każda jest troche inna bo kazdy cos od siebie dodaje...
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 04.04.2018, 07:21:10
  • 1
Pierwszy build na maca.

www | showcase | devlog/vlog

koder - Pierwszy build na maca.

www | showcase | devlog/vlog

SPOILER

źródło: comment_CpwOlijabP7FQIPlHFDzEG46B8R6JyWD.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 02.04.2018, 19:35:44
  • 2
Rakieta termojądrowa wymaga ciągłej wysokiej temperatury rdzenia by zapewnić ciąg. Przemiana fazowa czynnika roboczego pochłania znaczne ilości ciepła, zatem nadużywanie silników manewrowych w połączeniu z głównym może prowadzić do przechłodzenia reaktora i w konsekwencji przerwie w działaniu silników. Rosatom-Antonov podaje 2500K jako minimalną temperaturę roboczą, ale znane są przypadki udanych lotów z reaktorem wychłodzonym nawet do 1500K.

Jako, że reaktor zasila zarówno bezpośredni silniki, jak i główną turbinę generującą prąd, przechłodzone
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 02.04.2018, 09:52:03
  • 5
Użycie prawdziwej fizyki w grze jest fajne, gdy jednostki i liczby się zgadzają.

Jest za to dużo mniej fajne, gdy trzeba napisać całkowanie numeryczne z korektami błędów żeby policzyć zużycie mocy, bo logika gry działa na energii a nie mocy.

No ale już jest.

koder - Użycie prawdziwej fizyki w grze jest fajne, gdy jednostki i liczby się zgadza...

źródło: comment_394GRDcF9DiVspeVGfklyWSAc2T5768q.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
amisobad
amisobad
amisobad
02.04.2018, 11:08:39 via Android
  • 1
@koder to może się pochwal jak wygląda
  • Odpowiedz
koder
koder
koder
Autor
07.04.2018, 11:57:54
  • 0
@mk321: Serio. Przyczyna jest taka, że model energetyczny statku, który zrobiłem, bazuje na energii a nie mocy - co ułatwia pewne rzeczy (np. model magazynowania energii, parametry generatorów) a inne utrudnia - na przykład właśnie przeliczenie energii na moc.
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 01.04.2018, 17:18:09
  • 8
Skoro już wymyśliłem mass drivera na symulowanym statku i mam mechanikę zapotrzebowania na prąd, można by policzyć, ile tego prądu potrzebuje.

EMD-14 rozpędza 10kg, stalowy pocisk do 4.5km/s. Jego sprawność to 90%. TL;DR: potrzeba 750MW. A tutaj wszystko policzyłem (en).

Konkursik: za znalezienie istotnego błędu w obliczeniach kluczyk #rozdajo za darmo, jak tylko gra wyjdzie. Tylko dla wykopu, na PM, konkurs ważny do końca kwietnia.

koder - Skoro już wymyśliłem mass drivera na symulowanym statku i mam mechanikę zapot...

źródło: comment_sFyQo93YuIX6BuSEaU7drWTh2pOO8FAh.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
Polanin
Polanin
Polanin
03.04.2018, 09:45:25
  • 2
@koder: Chyba ta średnia siła musiałaby być mocno naciągana. Jeśli chcesz się zmieścić w 40 metrach rozpędu musisz mieć prawie 10x więcej mocy (>5690 MW). Przyspieszenie skacze z 30k do 250k m/s^2. I stąd już prosto siła wystrzeliwuje do 2500 kN.
Inne wyjście to dać cięższy pocisk.
  • Odpowiedz
Polanin
Polanin
Polanin
03.04.2018, 10:02:05
  • 3
@koder: Jeśli chwilowa energia i przyspieszenia Ciebie nie przerażają to chyba możesz to zostawić. Chyba, ktoś się będzie czepiał o jakieś wytrzymałości materiałów, albo podobne historie.
Polanin - @koder: Jeśli chwilowa energia i przyspieszenia Ciebie nie przerażają to ch...

źródło: comment_7goAHEwTnNxADdJAt8SzuTk4hBqEI4Es.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 31.03.2018, 15:13:56
  • 5
Miałem robić HUD a wyszła mi dodatkowa mechanika (video, blog). Zacząłem od pomysłu, że fajnie by było widzieć, jak HUD bootuje. To było proste. Ale kiedy bootuje? Przy starcie, no i gdy się zresetuje. A kiedy się resetuje? Jak na przykład zabraknie prądu.

Dodałem więc szybko mechanikę generacji mocy przez pokładową turbinę i poboru tejże mocy przez podsystemy. Nagle, gdy turbina jest w kiepskim stanie i próbujemy jednocześnie latać
koder - Miałem robić HUD a wyszła mi dodatkowa mechanika (video, blog). Zacząłem od p...

źródło: comment_cCrl0SyRYBhn5ituC7Z5z4DfLwXonDCZ.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
LeD7
LeD7
LeD7
31.03.2018, 15:48:59
  • 1
@koder: Prototyp gry wygląda świetnie. Ale działa niewiele szkodzą asteroidom.

Obecnie przymierzam się do napisania własnej wersji gry Asteroids bliższej pierwowzorowi. Pierwsze efekty mojej pracy można zobaczyć na moim koncie na githubie.

Powodzenia :)
  • Odpowiedz
koder
koder
koder
Autor
31.03.2018, 15:54:40
  • 1
@LeD7: Owszem tym dużym to nie bardzo - by design. Za duża masa, za mało energii. Za to można wepchnąć jednego dużego asteroida na drugiego, to działa całkiem przyjemnie.
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 30.03.2018, 22:43:44
  • 4
HUD okazuje się trudniejszy, niż planowałem. Bo niby co trudnego może być w wyświetleniu kilku napisów? Okazuje się, że sporo rzeczy.

Na początek trzeba uwzględnić tłumaczenia. Jak się nie zrobi języków od razu, to potem można się pochlastać. Potem wpadłem na pomysł, że każdy statek mógłby mieć własny HUD - bo w końcu czemu nie? Samochody mają deski rozdzielcze. Potem przyszedł pomysł - przecież nie wyświetlaj po prostu tego, co podaje
koder - HUD okazuje się trudniejszy, niż planowałem. Bo niby co trudnego może być w w...

źródło: comment_upCufPejWz8yNuoG4XWlI0lCothomnGy.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
kyaroru
kyaroru
kyaroru
30.03.2018, 23:10:57
  • 0
@Kopytko1: Z tego co opisuje to Godot :)
  • Odpowiedz
koder
koder
koder
Autor
31.03.2018, 07:10:51
  • 0
@Kopytko1: @kyaroru: Jak najbardziej Godot 3.0.2. Liczę, że przy wydaniu będzie już 3.1, bo obecny ma pewne widoczne w moim przypadku bugi.
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 30.03.2018, 06:09:45
  • 4
Wycinek prasowy ze świata z ΔV: Rings of Saturn

Osiągający ponad 750kN ciągłego ciągu przy masie zaledwie 37.2T Rosatom-Antonov K37-TNTRL to wół roboczy pierścienia. Wysoki impuls właściwy pokładowego silnika NTR w połączeniu z wysoką wydajnością reaktora jądrowego pozwala na długotrwałe podróże z wygodnym przyśpieszeniem 10.2m/s² nawet przy pełnym ładunku 40. Ochrzczony przez pilotów "tarantulą" statek wymaga trzyosobowej załogi, jednak w sytuacji awaryjnej może być obsłużona przez samego pilota. Mimo obiegowej opinii o
koder - Wycinek prasowy ze świata z ΔV: Rings of Saturn

 Osiągający ponad 750kN cią...

źródło: comment_FZki0kAph4CuPoYo7KKFg1vB44CfVLrA.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 12.04.2016, 13:14:15
  • 3
Poszukiwany programista kobold.

  • 6
  • Odpowiedz
gzres
gzres
gzres
12.04.2016, 13:17:33
  • 2
@koder: Zmarł jakiś?
  • Odpowiedz
Name_in_progress
Name_in_progress
Name_in_progress
12.04.2016, 13:19:46
  • 4
@koder: chyba COBOL
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 21.09.2014, 16:13:51
  • 2
@wykop no dobra, kliknąlem przypadkiem w - przy komentarzu, da się to jakoś anulować? Mogę dać "+", ale to nie o to chodzi chyba.
  • Odpowiedz
koder
koder
koder 23.07.2013, 07:58:34
  • 1
@dobrabajera: Są modele, w których moglibyście zrealizować sprzedaż internetową bez potrzeby zajmowania się indywidualnym klientem (paragonami, fakturowaniem, etc) - np. http://www.cashbill.pl/download/pakiety/PayCode/PayCode%20-%20API%232.0.pdf (str.3).
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Strona 10 z 10
  • >
  • https://games.kodera.pl/dv

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.04.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 08.12.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 11.04.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 08.07.2018

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl