Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko209
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
herrbiega
herrbiega

herrbiega

Dołączył 7 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 32
  • Znaleziska 32
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

62

0.2% o tyle spadła aktywność zawodowa kobiet względem 2015.

0.2% o tyle spadła aktywność zawodowa kobiet względem 2015.

Artykuły o kobietach rzucających pracę dla 500+ to clickbait oparty na marginalnych anegdotkach

herrbiega
z
imgur.com
dodany: 09.03.2018, 14:05:38
  • 48
  • #
    polska
  • #
    demografia
  • #
    500plus
  • #
    praca
  • #
    clickbait
  • #
    kobiety
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
09.03.2018, 14:43:36
  • 7
@eich: co prawda w tym przedziale wiekowym gdzie jest najwięcej dzieci (24-35) spała o 0.9% ale to i tak nie tłumaczy tej nagonki.
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
09.03.2018, 17:19:36
  • 6
ankietowe


@VCO1: a podany przeze mnie screen jest z roczników demograficznych, czyli 522 stronicowego oficjalnego opracowania wszystkich zmiennych demograficznych całego narodu
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 08:19:38
  • 4
@h225m: jakiej podgrupy?
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 08:37:03
  • 4
@h225m: nie rozumim co mi chcesz przekazać. W twoim cytacie nie ma żadnych zmiennych na przestrzeni czasu. Ci ludzie najpierw byli biedni i niezatrudnieni i dlatego dostali świadczenie na 1sze dziecko. To chyba zrozumiałe że biedni mniej pracują
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 08:40:15
  • 1
@cerix: właśnie, że efekt jest marginalny, po to wklejam screena z suchymi liczbami, bo tytuły aktykułów są sensacjonalne
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 08:43:44
  • 1
@h225m: mylisz skutek z przyczyną. Aktywność zawodowa jest niższa wśród ludzi pobierających świadczenie na 1sze dzecko, dlatego dostali to świadczenie. Bo są biedni
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 08:47:07
  • 5
@cerix: to sobie odpowiedz w pod jaką demografie podchodzi twoje otoczenie (ten efekt rzucania pracy jest marginalny dla ogółu, ale może być nasilony w pewnych grupach społecznych, co nie znaczy, że mamy jakiś krach na rynku pracy)
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 08:50:22
  • 1
@h225m: To to że ktoś w 2014 nie pracował i teraz dalej nie pracuje to nie jest skutek 500+
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 08:59:01
  • -2
@h225m: zrób screeny
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 09:01:14
  • 4
@cerix: czyli sa na macierzyńskim a nie zwolniły sie z pracy. To jest różnica.
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 09:29:08
  • -1
@h225m: ogólnie mężczyznom i kobietom wzrosło zatrudnienie, kobietom w wieku 25-29 spałdo 2% https://imgur.com/a/tHaMc Czy uważasz że ta fala artykułów strasząca przed zgubą 500+ jest usprawiedliwiona tymi liczbami? To już jest kwestia względna, ja uważam że nie
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 09:35:36
  • -1
@cerix: ty piszesz o swoich znajomuch, a ja o statystyce krajowej i sensacjonalnych artykułach pod tytułem 'kobiety wolą 500+ niż pracę". Okazuje się że zatrudnienie wzrosło, a w tym predziale wiekowym gdzie dzieci są małe zatrudnienie kobiet spadło tylko o 2%!
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 09:45:12
  • 1
https://imgur.com/a/tHaMc zatrudnienie kobiet jak i meżczyzn wzrosło, kobietom w przedziale 25-29 spadło 2%. To już kwestia osobista czy ktoś uważą że dane te powinno się okrasić nagłówkiem "szokujące dane gus o 500+ "
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 09:54:46
  • -1
@h225m: pytanie brzmi ile wynosił wskaźnik zatrudnienia dla tej demografii przed 500+. Bo o ile zgadzam się ze to mogło wzmocnić efekt (ludzie którym brakowało 20 złotych do świadczenia na 1sze dziecko się pozwalniali lub przeszli do szarej strefy) to ta nierównowaga MUSIAŁA istnieć również przed 500+. Bo to jest po prostu inna demografia
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 10:08:15
  • -1
@h225m: Zakładam że dużą część tej demografi będą stanowić samotni rodzice którzy nie pracowali zanim było 500+, i nie pracują dalej bo fizycznie nie maja gdzie dzieci dać (dla przykładu w moim 180tysiecznym mieście jest 100 miejsc w żłobku)
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 10:17:37
  • -2
@h225m: mops, babci emerytura, sprzątanie biura raz na tydzień na czarno
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 10:23:41
  • 0
@h225m: tylko przykład podaję, a babcia może mieszkać 200km dalej albo juz sama się nie podciera, nie mówiąć o kimś
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 12:46:19
  • 0
@whiteglove: oczywiście że da się znaleźć przykłady na każdą taka patologie czy kombinatorstwo, ale patrząc w kontekście liczb czy to serio tłumaczy nagłówki jakimi chce nas prasa karmić (szokujące dane, czarny skutek 500+ itp). Te rodziny miały prowdopodobnie podobny wskaźnik zatrudnienia 5 lat temu i 10 lat temu
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 12:49:32
  • 0
@Neaopoliti: znowu anegdotki, popatrz na liczby https://imgur.com/a/tHaMc one nie obejmują zmian z 2018
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 13:34:30
  • 1
@Jarek_P: twoja znajoma ma konkretny target (ludzie bez skończonej szkoły średniej). Trendy się koncentruja na różnych demografiach
herrbiega
herrbiega
herrbiega
Autor
10.03.2018, 13:51:44
  • -1
@Jarek_P: rozumiem, że z perspektywy pracodawcy w tej branży jest to problem, ale ja pisze o sensacjonaliźmie prasy, która pisze o ogóle społeczeństwa. Twojej koleżanki pewnie nie obchodzi że w Polsce brakuje 50tysiecy informatyków

125

Polki wolą rodzić i dostawać 500 plus niż zarobić

Polki wolą rodzić i dostawać 500 plus niż zarobić

Mąż pracuje, żona zostaje w domu z czwórką dzieci, bo jest 500 plus. Aktywność zawodowa wśród rodziców z 1 dzieckiem i 500 plus wynosi wg GUS 69,7 proc. Podczas gdy w rodzinach, które przekroczyły dochód 800 zł i nie mogły ubiegać się o świadczenie, wskaźnik aktywności zawodowej sięgał już 89 proc.

Lokator87
z
superbiz.se.pl
dodany: 08.03.2018, 16:35:11
  • 173
  • #
    polska
  • #
    dzienkobiet
  • #
    praca
  • #
    kobiety
  • #
    demografia
  • #
    500plus
herrbiega
herrbiega
herrbiega 09.03.2018, 14:18:21
  • -1
@Wasz_Pan: aktywność zawodowa kobiet spadła o 0.2%. Prasa lubi robić larmo o nic https://www.wykop.pl/link/4203447/0-2-o-tyle-spadla-aktywnosc-zawodowa-kobiet-wzgledem-2015/
herrbiega
herrbiega
herrbiega 09.03.2018, 14:19:20
  • -2
@nordberg: aktywność zawodowa kobiet spadła o 0.2%. Prasa lubi robić larmo o nic https://www.wykop.pl/link/4203447/0-2-o-tyle-spadla-aktywnosc-zawodowa-kobiet-wzgledem-2015/
herrbiega
herrbiega
herrbiega 09.03.2018, 14:35:08
  • -1
@adammich: właśnie, artykuł nie podaje spadków, tylko suche liczby że by sprawiało wrażenie kauzacji (a to korelacja). Poza tym aktywność zawodowa kobiet względem 2015 spadła o 0.2% https://www.wykop.pl/link/4203447/0-2-o-tyle-spadla-aktywnosc-zawodowa-kobiet-wzgledem-2015/
herrbiega
herrbiega
herrbiega 09.03.2018, 14:37:37
  • 1
@Paniol: ten artykuł to clickbait. Aktywność kobiet spadła o 0.2% od 2015 https://www.wykop.pl/link/4203447/0-2-o-tyle-spadla-aktywnosc-zawodowa-kobiet-wzgledem-2015/
herrbiega
herrbiega
herrbiega 09.03.2018, 14:56:00
  • 0
@jamtojest: jak to z nagłówkami bywa, oba zjawiska są nam przedstawiane przesadzone. Dzietność w 2016 wyniosła 1,357 (rok wcześniej 1,289, w 2010-1,376). A aktywność zawodowa kobiet spadła o 0.2% https://www.wykop.pl/link/4203447/0-2-o-tyle-spadla-aktywnosc-zawodowa-kobiet-wzgledem-2015/
herrbiega
herrbiega
herrbiega 09.03.2018, 15:03:31
  • 3
No niemozliwe, ze kobiety wola wychowywac dzieci


@AlienGod: aktywność zawodowa kobiet spadła o 0.2% od 2015 z czego prasa oczywiście zrobiła sobie clickbait https://www.wykop.pl/link/4203447/0-2-o-tyle-spadla-aktywnosc-zawodowa-kobiet-wzgledem-2015/
herrbiega
herrbiega
herrbiega 09.03.2018, 15:12:36
  • 1
@Promozet1: pis to ostatnia partia która dostała by mój głos, ale skąd pewność, że wyższee zarobki z obnizki podatków ludzie wydali by na prokreację?
herrbiega
herrbiega
herrbiega 09.03.2018, 15:22:00
  • 1
@hellfirehe: na kasie zarabiasz 1800 (?), za miejsce w żłobku zapłaciłbyś 300. Więc mając 4 dzieci pani kasjerka dalej ma 1200złotych zarobku i emeryturę (połowe kosztu ponosi ojciec) A z resztą w Polsce ledwo kto ma lub deklaruje chęć posiadania 4ki dzieci, więc te obliczenia należało by robić na średiej deklarowanej planowanej liczbie dzieci, czyli 2.2
herrbiega
herrbiega
herrbiega 09.03.2018, 15:29:43
  • 1
@Promozet1: Dzietność w 2016 wyniosła 1,357 (rok wcześniej 1,289, w 2010-1,376) wiec cos się ruszyło (niestety prawdopodobnie urodzenia odłożone). Zgadzam się że lepszy transfer pieniędzy byłby poprzez ulgi, placówki opiekuńcze i dostęp do lekarzy. A aktywność zawodowa wcale tak nie spadła na łeb na szyje jak to artykuł chce nam wmówić https://www.wykop.pl/link/4203447/0-2-o-tyle-spadla-aktywnosc-zawodowa-kobiet-wzgledem-2015/
herrbiega
herrbiega
herrbiega 09.03.2018, 16:15:02
  • 0
@Nicolai: po pierwsze aktywność zawodowa kobiet spadła o 0.2% https://www.wykop.pl/link/4203447/0-2-o-tyle-spadla-aktywnosc-zawodowa-kobiet-wzgledem-2015/ po drugie spędziłeś kiedykolwiek więcej niż dobe z dzieckiem poniżej 3ego roku życia?

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 09.03.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking