@aso_gosc: hej, fajnie, ze jestes:) jestem na etapie zmiany samochodu i rozgladam sie za cls shooting brake 350d.
Co bys wybral? Wersje 2014 ze 100kkm czy polift 2015 rowniez z takim przebiegiem?
Co bys wybral? Wersje 2014 ze 100kkm czy polift 2015 rowniez z takim przebiegiem?
1. W pierwszym ASO robiliśmy dużo na zewnątrz. W moim ostatnim ASO mialem mistrzowską załogę. Prowadziłem takie tematy jak naprawy automatycznych skrzyń biegów, wymiana wałków biegów w dwusprzęgłówkach i remonty V8 od wymiany panewek po proste regeneracje głowic w AMG 6.3. Wszystko zależy od załogi prowadzącej warsztat i od samych mechaników.
2. Moje ostatnie ASO robiło wszystko od A do Z. jeśli pytasz dlaczego nie naprawiamy kolektorów to
1. W pierwszym ASO robiliśmy dużo na zewnątrz. W moim ostatnim ASO mialem mistrzowską załogę. Prowadziłem takie tematy jak naprawy automatycznych skrzyń biegów, wymiana wałków biegów w dwusprzęgłówkach i remonty V8 od wymiany panewek po proste regeneracje głowic w AMG 6.3. Wszystko zależy od załogi prowadzącej warsztat i od samych mechaników.
2. Moje ostatnie ASO robiło wszystko od A do Z. jeśli pytasz dlaczego nie naprawiamy kolektorów to
Ja nie byłem zwolennikiem montowania zamienników. Dlatego montowałem w 99,9% oryginalne części z mojego magazynu, za które mogę odpowiadać. Jeśli jesteś konsumentem masz 2 lata rękojmi. Gwarancja jest dobrowolna.
Druga strona medalu jest taka, że ludziom się wydaje, że S 63 AMG musi im lizać jajka podczas jazdy, a prawdę powiedziawszy to są tam rozwiązania z AMG GT, które siłą rzeczy muszą
Parują bo:
- układ LED musi mieć bardzo wydajne chłodzenie, które jest kontrolowane wewnątrz lampy
- dotychczasowe lampy miały układ otwarty (czyli miały np. odpowietrzniki) a lampy
Jeśli udowodnisz, że miałeś zalany olej zgodnie z aprobatą, a samochód miałeś na gwarancji to dostaniesz nowy silnik. Jeśli samochód jest poza gwarancją to nie dostaniesz nowego silnika od Mercedesa, niezależnie od oleju.
Silnik Renault-Mercedes 1.6 diesel 136 KM - to jest mega gówno i trzeba się wystrzegać.
1. Praktykantów/stażystów mielismy zawsze co roku, bo niby dlaczego by nie uczyć uczniów. Jeśli prześmiewczo mowisz o bażantach co powinni klucze zamienić na wałek do ciasta - to miałem kilku takich gagatkow podczas swojej kariery, wiec patrzyłem im na ręce i skrupulatnie ich punktowalem. Najczęściej bez skutku.
2. Tak wielu. Najczęściej skończyli na warsztatach z Mercedesami.
3. Teraz robię to w warsztacie znajomych lub właśnie
2. Tak, tylko nie mow 100kmh+. Aso to nie policja, nikt mandatu Ci nie wystawi. Jak świszczy przy 200 to mówisz, ze przy 200. Inaczej zmarnujesz mnóstwo czasu warsztatowi.
A) normalne zachowanie napędu, nie martw się tym :)
B) bardzo rzadko. W sumie to 1 sztuka w roku może.
C) nikt nie sprawdza czy masz zmieniona mapę silnika czy nawigacji. Jesteś jego właścicielem i możesz sobie zamontować lampki
2. Ryzykuj, sam się przekonasz - ja nie jestem zwolennikiem
3. Wykryty chiptuning będzie powodował odrzucenie wniosku gwarancyjnego jak uszkodzisz sobie np. silnik
Może dopisać Ci nowe kody do VINu ale musisz mieć na to dokumentacje - tylko oryginalne części można dopisać do kodów wyposażenia
2. nie prawda.
Jak coś ma 2 litry i 421 KM (M133) to znaczy, że jest do tego przystosowany.
Żyłujesz silnik jak bez pomysłu chipujesz auto. Wtedy dosięgasz do granicznych możliwości podzespołów - czego producent nie przewidział.
Jak miałbym kasę to ABC,
Na początku szybko psują się samochody, które i tak miały się zepsuć. Po 20 latach zostają tylko najlepiej wyrodukowane egzemplarze i na tej podstawie chodzą legendy, że W124 to czołg nie do zajechania. A to gówno prawda, bo to
2. tak, po 5 tys km proponuje
2. Z niewiedzy. Ja długo chciałem zrobić sobie pełne uprawnienia do Vedoca ale MB
2. ciężko powiedzieć. kilkanaście
3. brak możliwości podejmowania decyzji
Ja zabraniałem montować zamienników, ale o tym już pisałem.
Serwis AMG GT wykonywaliśmy sami.
2. Tylko jeździłem nowym Pluginem, generalnie ciężko naprawia się elektryki w Polsce bo:
- dużo technologii z tesli tam jest więc support USA
- polska jest słabo wyszkolona pod względem elektryków
Brałbym S 400d, super motor.
(Ma jedną dużą usterkę, ale ASO sobie z tym radzi)
2. Nie wiem, dużo ich było, ale mówimy o 1 mln Euro w górę :)
Jak chcesz jeździć tak szybko to E-klasa minimum. C-klasa też jest OK ale cholernie głośna w środku.
CLA to A-klasa, do 100 km/h jest ok.
S-klasa ma dwie wady:
- ceny części
- gabaryty auta
S-klasa jest zdecydowanie droższa w obsłudze.
E-klasę
Uważaj na SBC w dwóch ostatnich.
M276 miały tylko problemy z rozrządem. Są 4 łańcuchy i trzeba wyciągnąć silnik, żeby je wymienić. Naprawa nie jest tania.
Audio 20 musi być nowszej generacji, chociaż to też NTG5 star 1. Od 2017 roku rusza wszystko, A, B, CLA, GLA, C-klasa, GLC
To dobrze, że sobie radzisz. Ja swoje samochody też robiłem na zasadach "radzę sobie" bez pomocy mojego pracodawcy i moich dostępów :)
2) mój ojciec ma
3) mój znajomy ma
Wybierz to co Ci się podoba bardziej. Ja bym wział W212 E 220 CDI ale to też taki troche przeżytek. Jeśli Ci to nie przeszkadza, to poza tym świetne auto.
M270/M274 mam w swoim samochodzie, OM 651 miałem w swoich innych poprzednich. To są dobre silniki. A pierwsze 2 lata dotyczą pierwszych dwóch lat. Jak są zrobione wszystkie akcje
Dlaczego chce wymienić tuleje wahaczy osi tylnej to nie wiem - jeszcze się nigdy nie spotkałem, żeby
W166 to majstersztyk, zresztą jak cała linia modelowa w tamtych latach :)