Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko227
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
aso_gosc
aso_gosc

aso_gosc

Dołączył 5 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 121
  • Znaleziska 118
  • Mikroblog 3
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 1

539

#AMA Praca w autoryzowanym warsztacie marki Premium

#AMA Praca w autoryzowanym warsztacie marki Premium

Hej. Pracowałem przez kilka w autoryzowanym serwisie Mercedesa, jeździłem chyba wszystkim co ma znaczek MB, pracowałem w zespole od 5 do 25 osób, w kilku miejscach w Polsce. Pewnie zastanawiasz się co tak naprawdę się dzieje z Twoim samochodem kiedy trafia do warsztatu ASO? #AMA!

aso_gosc
z
wykop.pl
dodany: 15.03.2020, 19:54:49
  • 417
  • #
    ama
  • #
    mercedes
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 19:58:19
  • 25
To będzie miłe oderwanie się od #koronawirus :)
  • 20
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:01:37
  • 92
@kolak: akurat w moich serwisach nigdy nie przyłapałem mechaników na tym, ale wiem, że są serwisy w Polsce, które tak robią. Wielokrotnie poprawialiśmy po kimś wyciągając fabryczne filtry (z datami z rocznika samochodu), ze starymi numerami katalogowymi - chociaż dawno nie ma ich w obiegu. Na pewno też szafki mechaników powiększają się w różny asortyment z każdym rokiem - od olejów przez filtry - i ktoś musiał za nie kiedyś
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:04:43
  • 19
@Rewo96: zapytam mojego kolegi Miodka :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:05:36
  • 55
@mdesign: jak to zrobić? Zaczynałem od 1700 netto/msc, na końcu rekordowe wypłaty odbierałem około 8,5 tys netto/msc, ale mogłem się spodziewać, że miałem pewne 4500 netto miesięcznie
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:07:00
  • 119
@maras_sc2: ja uważam, że Mercedes ma fale. Raz jest lepiej, raz gorzej. To dosyć złożone pytanie w sumie. Pewne elementy samochodu idą do przodu, pewne są gorsze. Jedno jest pewne. Mercedes wypuszcza lipę, produkty są niedopracowane. Taniej jest wypuścić 15 akcji serwisowych do samochodów klientów niż dalej bawić się w ośrodkach badawczych. Pierwsze 2 lata nowego modelu to było dla nas pełne ręce roboty.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:08:19
  • 13
@jack-ryannn: Nie mam już dostępu do katalogów, więc nie odpowiem czy są takie same. Gratuluje wyboru, bo to fajny samochód. Lubiłem jeździć W222. Zresztą jak każdą S-klasą. Hamulce w samochodach cywilnych są projektowane do mniej więcej 1-2-3 ostrych hamowań po sobie. Potem są spalone. Jeśli robisz to częściej - zastanów się nad ceramiką - bo to dużo trudniej zagrzać. (Tak, ceramika tylko w 63).
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:09:59
  • 39
@koral: myślę, że tylko samo co bez - legalnie 5 :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:13:33
  • -1
@jack-ryannn: Przekonasz się sam. Najwięcej spalonych hamulców mieliśmy w W205, W213 - reszta zazwyczaj trochę rzadziej. Ale ciężko tu mówić o jakichś statystykach.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:20:22
  • 19
@mdesign: to zalezy od serwisu. Jedne mają szybę między poczekalnią klienta a warsztatem - u nas tak nie było. Klient może być obecny przy naprawie swojego samochodu ale u nas tylko po zachowaniu zasad BHP
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:21:35
  • 4
@mdesign: byłem bezpośrednio nad mechanikami, diagnostami. Co to znaczy ile % od wartości końcowej? Wartości czego? :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:22:33
  • 5
@jack-ryannn: Żeby uruchomić picture-in-motion w NTG 5.5 trzeba się dużo bardziej nagimnastykować. Chyba, że chodziło Ci o CarPlay?
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:29:10
  • 31
@mdesign: a kumam. doradcy maja procent od marzy na robociznie i częściach. To od doradcy zależy jaką politykę ma sprzedaży - czy wciska, czy nie. Wbrew pozorom więcej wciskaliśmy na gwarancji (czyli bez kosztu klienta), a mniej lub wcale płatnie. Ja miałem praktycznie stałe wynagrodzenie i do dzisiaj nie wiem od czego zależało. Doradca musiał osiągnąć pewien wynik, żeby dostać premię.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:30:11
  • 3
@jack-ryannn: w ASO nie da się tego uruchomić. Musisz mieć co najmniej tzw. canblockera dla NTG 5.5, który zablokuje odczyt prędkości samochodu z innych modułów. To też oznacza, że zablokuje pewne dane dla nawigacji.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:31:03
  • -55
@univac: parujące reflektory to jest super temat. Fajnie, że go poruszyłeś. Napisz osobny komentarz to odpowiem o co chodzi z nimi :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:32:41
  • 33
@mboss1111: Od 15 lat jeżdzę Mercedesami i teraz wpadłem w taką fobię, że ciężko zmienić mi na inną markę. Pomimo tego, że w silnikach OM 651 są te same lub podobne bolączki co w N47 (BMW) to z OM 651 śpię spokojnie, a N47 to dla mnie nieudany silnik... chociaż to nie prawda.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:51:35
  • 19
@Jestembogaty: @jack-ryannn: nie zupełnie. Część klocków jest kierunkowych, ale to najczęściej w wielotłoczkowych zaciskach. Odsyłam do książek. Natomiast definicja pisku jest nastepująca: drżenie wysokiej częstotliwości. Jeśli klocek piszczy to 95% jest powodem tego, ze nie może ruszać się swobodnie w zacisku lub jarzmie. 5% piszczy powierzchnia klocka. np. tak zwane zeszkliwienie - w tym drugim przypadku pomoże tylko wymiana klocka
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:58:02
  • 42
@yurai007: Fajne pytania
1. W pierwszym ASO robiliśmy dużo na zewnątrz. W moim ostatnim ASO mialem mistrzowską załogę. Prowadziłem takie tematy jak naprawy automatycznych skrzyń biegów, wymiana wałków biegów w dwusprzęgłówkach i remonty V8 od wymiany panewek po proste regeneracje głowic w AMG 6.3. Wszystko zależy od załogi prowadzącej warsztat i od samych mechaników.
2. Moje ostatnie ASO robiło wszystko od A do Z. jeśli pytasz dlaczego nie naprawiamy kolektorów to my
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 20:58:31
  • 2
@yurai007: Fajne pytania
1. W pierwszym ASO robiliśmy dużo na zewnątrz. W moim ostatnim ASO mialem mistrzowską załogę. Prowadziłem takie tematy jak naprawy automatycznych skrzyń biegów, wymiana wałków biegów w dwusprzęgłówkach i remonty V8 od wymiany panewek po proste regeneracje głowic w AMG 6.3. Wszystko zależy od załogi prowadzącej warsztat i od samych mechaników.
2. Moje ostatnie ASO robiło wszystko od A do Z. jeśli pytasz dlaczego nie naprawiamy kolektorów to my
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:01:06
  • 43
@jaremo: nie ma używanych samochodów w których nic nie trzeba robić. Chociaż mając 40 tys zł kupiłbym W204 - fantastyczne samochody jak na Mercedesa.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:03:08
  • 3
@mdesign: no to już są pytania z dziedziny prawa, ale reklamujesz towar u tego, który Ci sprzedał.
Ja nie byłem zwolennikiem montowania zamienników. Dlatego montowałem w 99,9% oryginalne części z mojego magazynu, za które mogę odpowiadać. Jeśli jesteś konsumentem masz 2 lata rękojmi. Gwarancja jest dobrowolna.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:04:54
  • 27
@kamdz: Mercedes pracuje na portalu Xentry (wpisz Xentry Mercedes w google). Z Xentry masz Xentry Diagnostics, które jest odpowiednikiem VCDS. Z poziomu Dealer możesz zaprogramować malo rzeczy. Jeśli chcesz się bawić w cwaniaka to dla Ciebie jest program Vediamo. Googluj.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:06:35
  • -51
@univac: nie komentuj mojego komentarza, tylko wpis :) także nie o to mi chodziło :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:06:50
  • -47
@univac: nie komentuj mojego komentarza, tylko wpis :) także nie o to mi chodziło :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:07:52
  • -22
@knst: nawet o nim nie słyszałem :(
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:10:58
  • 72
@julianhungry: czekałem aż się to pojawi. Kilka serwisów w Polsce z tym walczyło, a ja miałem kilka fajnych tematów rozwiązanych na swoim koncie i chciałem przyjrzeć się te S-klasie. Niestety, ze względów politycznych w sieci nie kontynuowałem wątku.
Druga strona medalu jest taka, że ludziom się wydaje, że S 63 AMG musi im lizać jajka podczas jazdy, a prawdę powiedziawszy to są tam rozwiązania z AMG GT, które siłą rzeczy
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:12:24
  • -17
@inzynier_robert: nie czytam newsów, ale chyba się już nie dowiemy :(
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:15:49
  • 53
@univac: dlaczego parują reflektory - dotyczy głównie reflektorów LED. Producent niektórych lamp to producent... polski. Kompletne lampy do niektórych samochodów są projektowane i wytwarzane w Polsce. Na branżowych spotkaniach konstruktorskich taki producent został zapytany i... on sam się drapie po głowie jak to zrobić.
Parują bo:
- układ LED musi mieć bardzo wydajne chłodzenie, które jest kontrolowane wewnątrz lampy
- dotychczasowe lampy miały układ otwarty (czyli miały np. odpowietrzniki) a
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:19:05
  • 8
@mdesign: zatarcie silnika i posiadanie oleju innego producenta a piszczące klocki to dwa różne przypadki.
Jeśli udowodnisz, że miałeś zalany olej zgodnie z aprobatą, a samochód miałeś na gwarancji to dostaniesz nowy silnik. Jeśli samochód jest poza gwarancją to nie dostaniesz nowego silnika od Mercedesa, niezależnie od oleju.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:20:28
  • 27
@Foreverman: Lekko. Nawet do pracy. :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:21:52
  • 24
@kiedys_bylem_bordo: Ciężko powiedzieć, do końca jak pracowałem, żadne 1.3 się nie zepsuło. 1.3 to nowa konstrukcja z głowicą w kształcie delty. Czas pokaże.
Silnik Renault-Mercedes 1.6 diesel 136 KM - to jest mega g---o i trzeba się wystrzegać.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:23:45
  • 8
@julianhungry: nie mogę się ustosunkować, bo nie miałem do czynienia z tym przypadkiem.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:25:10
  • 10
@kowalkowskij: ja nigdy tego nie zrobiłem.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:35:50
  • 0
@julianhungry: no tak. Jeśli miałem ma myśli „powodzenie” to dochodziło do naprawy. Często drobnej a czasami wymagające kilkudniowego poświęcenia.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:37:07
  • 23
@julianhungry: ale często miałem tak, ze klienci w zły sposób użytkowali swój samochód i wtedy musiałem to wytłumaczyć im jako cecha. Najczęstszym problemem były dobijające zawieszenia - ale klient przejeżdżał razem ze mną 60-70kmh przez progi zwalniające. Lub zdzierającego opony na krawędziach - a to tez wynikało z agresywnej jazdy.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:43:09
  • 43
@SpalaczBenzyny: @SpalaczBenzyny: znowu fajne pytania
1. Praktykantów/stażystów mielismy zawsze co roku, bo niby dlaczego by nie uczyć uczniów. Jeśli prześmiewczo mowisz o bażantach co powinni klucze zamienić na wałek do ciasta - to miałem kilku takich gagatkow podczas swojej kariery, wiec patrzyłem im na ręce i skrupulatnie ich punktowalem. Najczęściej bez skutku.
2. Tak wielu. Najczęściej skończyli na warsztatach z Mercedesami.
3. Teraz robię to w warsztacie znajomych
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:44:09
  • 30
@Wezmyr: od kilku lat jest oddzielony Mercedes Classic od tego normalnego. Zależy jaka czesc. Jeśli jest wykorzystywana do dzisiaj w Mercedesie to dostaniesz ja najszybciej w ciągu 24 godzin.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
15.03.2020, 21:53:13
  • 69
@wasilas: 1. Tak
2. Tak, tylko nie mow 100kmh+. Aso to nie policja, nikt mandatu Ci nie wystawi. Jak świszczy przy 200 to mówisz, ze przy 200. Inaczej zmarnujesz mnóstwo czasu warsztatowi.
A) normalne zachowanie napędu, nie martw się tym :)
B) bardzo rzadko. W sumie to 1 sztuka w roku może.
C) nikt nie sprawdza czy masz zmieniona mapę silnika czy nawigacji. Jesteś jego właścicielem i możesz sobie zamontować
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:36:47
  • 2
@Morwi: mogłem kupić niektóre samochody na marży 1%
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:37:46
  • 2
@RonPaul: 1. Nie jest identyczne
2. Ryzykuj, sam się przekonasz - ja nie jestem zwolennikiem
3. Wykryty chiptuning będzie powodował odrzucenie wniosku gwarancyjnego jak uszkodzisz sobie np. silnik
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:38:00
  • 1
@Krul_Marcineusz_Pierfszy: Citan? X-klasa? :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:38:26
  • -1
@pjesiu: Chcesz kupić polifta? No to jak kupujesz auto to konfiguruj to co Ci się podoba
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:38:42
  • 3
@peele: dzisiaj "płace gotówką" już nie za bardzo działa :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:39:05
  • 1
@Bojowe_zastosowanie_makreli: że to akurat ta dobra fala Mercedesa. Sam jestem zwolennikiem tej generacji samochodów
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:39:32
  • 1
@kto3: od kiedy weszła dyrektywa UE to możesz naprawiać gwarancyjnie samochód wszędzie
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:39:45
  • 1
@ziarnodlakur: pewnie BMW, albo Porsche jeśli byłoby mnie stać.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:39:58
  • 2
@Celtowie: kiedyś dużo tego było. Ostatnimi czasy już rzadko
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:40:26
  • 1
@Quenas: To zależy od konkretnego ASO. Chyba tylko kilka ma własne blacharnie-lakiernie. Reszta pracuje na podwykonawcach
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:41:18
  • 2
@Rabissimo: C 63 W204 to jednej z fajniejszych samochodów jakimi miałęm okazje jeździć. Mechanicznie nie ma dużej różnicy, ale koszta eksploatacji są spore.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:42:14
  • -1
@stahustahowski, niestety to zależy od ASO co uznają, że można wymienić na gwarancji - a czego nie można.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:42:23
  • -1
@ultrasonic: Tak, to fajny samochód.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:43:40
  • 1
@murvs: OM 642 to jeden z lepszych silników Mercedesa. Ma dwie bolączki. Chłodniczka olejowa i kolektory ssące. Reszta usterek jest sporadyczna. Jak przeoczysz jakąś usterkę to potem sypie się lawinowo. Rekordzista miał ponad 800 tys km na jednym silniku i miał się dobrze
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:44:13
  • 2
@sj410: fajny wóz ale bardzo drogi w utrzymaniu
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:45:05
  • 3
@Enduyogi: najcześciej nie. To zazwyczaj klienci nie mieli kasy, żeby wymienić osłony. Co 3 osoba chciała zakładać nowe klocki na zużyte tarcze hamulcowe. Taki poziom mamy w Polsce :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:45:22
  • 4
@maxelo: myjnie przy ASO nie pracują na środkach MB - są za drogie :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:46:00
  • 2
@damian336: nie jeździłem za dużo 43 i 53 za to jeździłem dużo 63 i 63 S i te samochody to jest petarda.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:46:07
  • 1
@smashgoor: już pisałem.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:47:18
  • 1
@LDevil: jest lista narzędzi obowiązkowych, ale to nie są wszystkie narzędzia. Ja też nie miałem narzędzi do pomiaru kąta mocowania radaru, ale radziłem sobie bez niego - i to całkiem skutecznie.
Może dopisać Ci nowe kody do VINu ale musisz mieć na to dokumentacje - tylko oryginalne części można dopisać do kodów wyposażenia
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:47:44
  • -1
@art212: CLA. 911
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:48:19
  • 1
@Bulgo: warto, bo są pewne bolączki modelu o których inni nie mają pojęcia. wczesne wykrycie to niski koszt naprawy
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:49:01
  • 1
@comfyStefan: 1. jesli masz presafe to pas może Cię "presafować" 1000 razy, potem jest do wymiany. Bez pasów możesz jeździć cały czas
2. nie prawda.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:50:48
  • 1
@whoisadrian: nie ma czegoś takiego jak silnik wyżyłowany. To bzdura autoświata. To tak jakbyś pisał, że C 220 CDI 125 KM jest wyżyłowane, bo pierwszy silnik z tej rodziny miał 55 KM.
Jak coś ma 2 litry i 421 KM (M133) to znaczy, że jest do tego przystosowany.
Żyłujesz silnik jak bez pomysłu chipujesz auto. Wtedy dosięgasz do granicznych możliwości podzespołów - czego producent nie przewidział.
Jak miałbym kasę to
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:52:20
  • 2
@wykraczajacypozapole: Myślę, że to jest jak co 10 lat. W123 był najlepszy. Potem W124. Potem W210 (krótko). Potem W211 (też krótko). Będzie i czas i będą wszyscy mówić, że W212 jest najlepsze.
Na początku szybko psują się samochody, które i tak miały się zepsuć. Po 20 latach zostają tylko najlepiej wyrodukowane egzemplarze i na tej podstawie chodzą legendy, że W124 to czołg nie do zajechania. A to g---o prawda, bo
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:53:17
  • 2
@markos610: jeśli nie będzie związku przewodu chińskiego z usterką - to nic się nie stanie
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:53:36
  • 1
@czarn1y: takie jak w ASsyst
2. tak, po 5 tys km proponuje
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:53:55
  • 2
@babiczkapl: wydaje mi się, że tylko program ;)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:54:51
  • 2
@V13overseer: no i masz rację, bo pomimo tego, że 654 to super motor w użytkowaniu i pali śmieszne ilości paliwa, tak od niektórych rozwiązań można tam osiwieć (np. układ olejowo-podciśnieniowy).
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:56:56
  • 3
@AutoelektronikaGorzow: 1. bo najczęściej decyzja nie leży w gestii aso tylko MB PL, a na te naprawy jest inny budżet niż w MBV. Poza tym jeśli samochód jest z innego rynku niż z PL to w polsce ma mniejsze szanse na naprawę gwarancyjną, bo ten samochód jest budżetowany już w innym kraju - a nie w PL
2. Z niewiedzy. Ja długo chciałem zrobić sobie pełne uprawnienia do Vedoca ale
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:58:06
  • 2
@bialy100k: 1. angielski to korporacyjny. wszystkie nowe instrukcje wychodzą po angielsku i niemiecku. ja używałem angielskiego. dokumentacja polska wychodzi z opóźnieniem.
2. ciężko powiedzieć. kilkanaście
3. brak możliwości podejmowania decyzji
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:58:46
  • 3
@pan_alternator: hehe, w Porsche są najfajniejsze glonojady
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:59:12
  • 1
@IdzPrzodem: to zależy od ASO, ale miałęm dobrych i słabych mechaników. Zarabiali więcej ode mnie.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:59:29
  • 2
@rochto: Nowa G-klasa to absolutny sztos i uważam, że obecnie najlepszy mercedes :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 12:59:49
  • 0
@rokko88: gratuluje. Myślę, że ma to sens.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:01:15
  • 1
@rodriguez: części, które są montowane na produkcji to inne części niż te, które kupisz w ASO. Często jest inny producent lub uniwersalny model, chociaż na produkcji były zamontowane jako dedykowane do Twojego auta. To i tak są części Mercedesa, tylko inny dostawca.
Ja zabraniałem montować zamienników, ale o tym już pisałem.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:01:36
  • 1
@eXorcist: jest specjalna funkcja do wykrywania chiptuningu i sprawdza się w 100%.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:01:53
  • 1
@eXorcist: jak wykryłem chipa to klient płacił za silnik
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:02:42
  • 2
@Nixon52: zmieniłem branże bo miałem dosyć Mercedesów. Jeśli mógłbym wybrać dwa to: G 500 + E 220 d.
Serwis AMG GT wykonywaliśmy sami.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:03:15
  • 1
@delyr: już o tym pisałem
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:03:27
  • 3
@LubieKocyki: nowe GLE to lipa, poczekaj z rok czasu.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:03:43
  • 3
@JanuszMirekAndrzej: tak i to kilkoma egzemplarzami. Parodia, a nie samochód :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:04:09
  • 3
@offowy: Vaneo za koszmar serwisów. Najmniej doceniony, ciężko powiedzieć.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:04:24
  • 1
@korni007: jest na to akcja serwisowa, naprawią Ci to za friko.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:05:18
  • -1
@LaaN: @LubieKocyki: jak macie Comanda to tak, jak Audio 20 to od 2017 roku (jak jest pasek głośności przy regulacji głośności)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:06:53
  • 1
@Dziubaster: 1. Nie wiem co to za dziwna procedura, ale nie da się na gwarancji rozliczyć 2 razy tej samej usterki pod rząd.
2. Tylko jeździłem nowym Pluginem, generalnie ciężko naprawia się elektryki w Polsce bo:
- dużo technologii z tesli tam jest więc support USA
- polska jest słabo wyszkolona pod względem elektryków
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:07:08
  • 1
@lich0_nie_spi: lekko
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:07:20
  • -1
@HellDweller: taką jak M274
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:08:02
  • 1
@MC_Bono: no właśnie - Burmester High End to więcej bajerów niż jakości. Zwykły Burmester styknie.
Brałbym S 400d, super motor.
(Ma jedną dużą usterkę, ale ASO sobie z tym radzi)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:08:40
  • 1
@Need: dyrketorzy mają samochody, kierownicy czasami. Wozą się od A do E klas z GLE włącznie.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:09:30
  • 2
@thomcios: 1. SLR
2. Nie wiem, dużo ich było, ale mówimy o 1 mln Euro w górę :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:09:41
  • 2
@thomcios: 3. G-klasa i S-klasa.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:10:22
  • 2
@tutifruti: o jakich modelach lubimy?
Jak chcesz jeździć tak szybko to E-klasa minimum. C-klasa też jest OK ale cholernie głośna w środku.
CLA to A-klasa, do 100 km/h jest ok.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:10:38
  • 1
@Przegrywhere: Nie, centrala ma interes sprzedawac oryginalne części Mercedesa
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:10:58
  • -2
@SpalaczBenzyny: na torze nie ma gwarancji, ale niektóre ASO przymykają na to oko.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:11:27
  • 1
@nastepnyuser: myślę, że ktoś nie umiał pracować z EPC. Ja współpracowałem z pewną firmą, która regenerowała skóry i nigdy nie mieliśmy z tym problemu.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:12:01
  • 1
@art212: bardzo fajne, proste auto, bezawaryjne bo proste. Piękne ale niski komfort jazdy.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:13:05
  • 2
@rokko88: Ten samochód raczej nie ma bolączek. Eksploatacja.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:13:41
  • 3
@maxelo: idź na komsetykaaut.pl i poczytaj sam :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:15:12
  • -1
@peele: zakup samochodu to nie klapeucious w simsach, ciężko mi powiedzieć.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:51:54
  • -1
@SpalaczBenzyny: to bulwarówki
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:52:48
  • 1
@LubieKocyki: problemy programowe, już pisałem o nich :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 13:56:14
  • 2
@tutifruti: CLA i C-klasą. Wziąłbym C-klasę z pakietem soundproofing. :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 15:22:20
  • 1
@Sumienie_Wykopu: powiem tak: jeśli jest różnica między C-klasą a E-klasą i jesteś w stanie ją odczuć, to nawet nie wyobrażasz sobie jaka przepaść jest w S-klasie. E-klasa to w sumie trochę większa C-klasa. Jest ciszej, często lepsze materiały. Fotele są o wiele lepsze. Ale S-klasa to inna liga. Nie zastanawiaj się tylko bierz S-klasę.
S-klasa ma dwie wady:
- ceny części
- gabaryty auta
S-klasa jest zdecydowanie droższa w obsłudze.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 15:23:12
  • 1
@Mpiechow: kup to co Ci się podoba. Nic z tego to nie jest zły wybór, tylko ja na przykład miałem dość korozji. W210 koroduje tam gdzie widać, W211 i W219 tam gdzie nie widać.
Uważaj na SBC w dwóch ostatnich.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 15:25:12
  • 3
@polek112: to jeden z fajniejszych konfiguracji tego samochodu. Miałem okazję jeździć i tylko pozazdrościć.
M276 miały tylko problemy z rozrządem. Są 4 łańcuchy i trzeba wyciągnąć silnik, żeby je wymienić. Naprawa nie jest tania.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 15:28:43
  • 1
@LaaN: to o czym piszesz dotyczy Comand. NTG 5 jest od 2015, od początku roku.
Audio 20 musi być nowszej generacji, chociaż to też NTG5 star 1. Od 2017 roku rusza wszystko, A, B, CLA, GLA, C-klasa, GLC
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 20:12:03
  • 0
@Kamil_O: z tego co wiem tylko soft
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 20:13:25
  • 0
@optymistycznyj: zależy jakie odpady, ale jeśli chodzi o odpady blacharskie to albo specjalistyczne firmy od recyklingu (np. beczki, szyby, plastiki), a cenniejsze rzeczy, były sprzedawane handlarzom i zasilał ogólny budżet serwisu. Ale w szkodach nie siedziałem za bardzo.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 20:13:42
  • 1
@kajakkazimierz: jakiś wtrysk Ci leje. Dużo ich wymieniłem.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 20:14:09
  • 1
@kajakkazimierz: niech zrobią test na wysokim ciśnieniu (listwa, odczyt z Xentry). Po zgaszeniu ciśnienie musi rosnąć. Jeśli spada - wtrysk leje
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
16.03.2020, 20:17:00
  • 0
@AutoelektronikaGorzow: ja zrobiłem wszystkie możliwe szkolenia dla mojej ścieżki plus robiłem dużo szkoleń handlowych (na własne życzenie) i mam wrażenie, że byłem non stop w robocie :) Akurat szkolenia to była z przyjemniejszych rzeczy w tej pracy.
To dobrze, że sobie radzisz. Ja swoje samochody też robiłem na zasadach "radzę sobie" bez pomocy mojego pracodawcy i moich dostępów :)
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
17.03.2020, 06:15:25
  • 0
@Kamil_O: to uwierz. Dla Ciebie soft to 800zł u druciarza, a dla producenta setki tysięcy euro za nową homologację spełniającą Euro 6.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
17.03.2020, 06:19:43
  • 0
@Kroshkar: 1) ja miałem
2) mój ojciec ma
3) mój znajomy ma
Wybierz to co Ci się podoba bardziej. Ja bym wział W212 E 220 CDI ale to też taki troche przeżytek. Jeśli Ci to nie przeszkadza, to poza tym świetne auto.
M270/M274 mam w swoim samochodzie, OM 651 miałem w swoich innych poprzednich. To są dobre silniki. A pierwsze 2 lata dotyczą pierwszych dwóch lat. Jak są zrobione wszystkie akcje serwisowe to
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
17.03.2020, 06:22:23
  • 0
@V13overseer: @babiczkapl: OM651 też tak jest "identyczny" ale są wersje z 1 lub 2 turobsprężarkami, są 3 rodzaje wtryskiwaczy itd... Także nie do końca można powiedzieć, że to "tylko program".
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
17.03.2020, 11:27:51
  • 0
@mari39: jeśli ML 1 gen to W163, 2 gen to W164 a 3 gen to W166, to tylko 3 generacji czyli W166.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
17.03.2020, 12:59:07
  • 0
@Kamil_O: jest w we Wrocławiu jedyna dobra firma, którą znam i za napisanie nowego softu bierze 1600 złotych z pomiarem na hamowni i sondą szerokopasmową z całej charakterystyki obciążenia. To też jedyna firma, która wie, że istnieje mapa dla radaru CPA w Mercedesie, a czego nie wie nikt inny w Polsce. Zatem odpowiem na to samo pytanie raz jeszcze: sprzedają mapę za 20 tys złotych, bo napisanie mapy to nie
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
17.03.2020, 13:01:07
  • 0
@Globtroter1985: to chyba jeden z niewielu serwisów przed którym chylę czoła. W sieci MB krąży o nich super anegdotka. Niestety swoje też mają za uszami - ale kto nie ma.
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
17.03.2020, 13:08:19
  • 2
@caesarimmortale: Cześć! Powiedziałbym, że to standard dla W204. Jedynie przyczepiłbym się do zasadności wymiany górnych mocowań amortyzatorów. Na początku produkcji nie były zbyt trwałe i kolumny strzelały przy skręcie. Jeśli u Ciebie nie słychać specyficznego trykania podczas manewrowania, zwłaszcza pod obciążeniem (np. podczas hamowania, gwałtownego zawracania) to moim zdaniem nie musisz wymieniać górnych talerzy.
Dlaczego chce wymienić tuleje wahaczy osi tylnej to nie wiem - jeszcze się nigdy nie spotkałem,
aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc
Autor
19.03.2020, 20:46:24
  • 0
@mari39: w zasadzie tak. W163 okropnie się jeździ. W164 jest na tej fali "w dół" mercedesa. technicznie nie jest najgorzej, ale elektrycznie dramat (jak W211) i bardzo szybko zaczynają się źle prowadzić.
W166 to majstersztyk, zresztą jak cała linia modelowa w tamtych latach :)
Shultzss
Shultzss
Shultzss
16.03.2020, 00:09:03
  • 0
@aso_gosc: hej, fajnie, ze jestes:) jestem na etapie zmiany samochodu i rozgladam sie za cls shooting brake 350d.
Co bys wybral? Wersje 2014 ze 100kkm czy polift 2015 rowniez z takim przebiegiem?
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aso_gosc
aso_gosc
aso_gosc 16.03.2020, 13:12:39
  • 0
To tylko wygląd, ale polift jest super :)
  • Odpowiedz

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 17.03.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 15.03.2022

    Rocznica
  • Ekspert
    od 15.03.2020

    Ekspert

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking