Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko191
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Werdandi

Werdandi

Dołączył 12 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 56529
  • Znaleziska 8669
  • Mikroblog 47860
  • Obserwujący 69
  • Obserwowane 119
  • Dodane (1162)
  • Komentowane (4808)
  • Plusowane (41890)
Werdandi
Werdandi 17.02.2022, 17:14:11
  • 21
#antynatalizm

"Przypominam sobie, że w przeddzień namalowania tej sceny czytałem w prasie, że w jakimś obozie koncentracyjnym pewien więzień poprosił oprawców o jedzenie, wówczas zmuszono go do zjedzenia żywego szczura. Często dochodzę do wniosku, że wszystko na tym świecie jest bezsensowne. Na mikroskopijnej planecie, która od milionów lat pędzi w nicość, rodzimy się w bólu, rośniemy, walczymy, chorujemy, cierpimy, zadajemy cierpienia, krzyczymy, umieramy. Rodzą się inni, by zacząć bezużyteczną komedię
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi 20.01.2022, 18:23:54
  • 26
#antynatalizm #filozofia

Wszyscy ci, którzy bronią prokreacji twierdząc, że „na tym świecie jest więcej szczęścia niż cierpienia” lub jak to często ujmują: „więc tylko dlatego, że niektórzy są nieszczęśliwi, powinniśmy w ogóle przestać płodzić dzieci?!” – wszyscy ci ludzie powinni zadać sobie pytanie [Iwana z „Braci Karamazow” Fiodora Dostojewskiego]:
„Powiedz mi tak po prostu, wyzywam cię, odpowiedz. Wyobraź sobie, że możesz zbudować gmach ludzkiego przeznaczenia na końcu którego
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hej_wisos
hej_wisos
20.01.2022, 19:39:32
  • 0
@Werdandi: cytowanie Dostojewskiego w tym kontekście jest conajmniej niepoprawne

hej_wisos - @Werdandi: cytowanie Dostojewskiego w tym kontekście jest conajmniej niep...

źródło: comment_1642707550uwUUVo5m38IXe0bLr9tYjY.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Werdandi
Werdandi 18.01.2022, 08:07:22
  • 38
#antynatalizm

Na początku małe wyjaśnienie, Omelas to fikcyjne utopijne miasto którego dobrobyt jest uzależniony od nieustannego cierpienia jednego dziecka (opowiadanie "The Ones Who Walk Away from Omelas" Ursuli K. Le Guin)

W przypadku naszego rzeczywistego świata, w którym żyjemy, jego istnienie i utrwalanie polega na tym, że wielu ludzi ma straszne życie. Możemy z grubsza odnieść torturowane w Omelas dziecko do milionów ludzi na tym świecie, którzy cierpią w sposób
  • 59
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi
Autor
18.01.2022, 08:43:39
  • 28
@ciemnienie: Dokładnie, płacą podatki na nieswoje dzieci, nie chcą aby dzieci doznały krzywdy (więc ich nie płodzą), mają w myśli inne osoby. To wszystko wskazuje na to, że antynataliści to tak naprawdę egoiści i szataniści, ba Lucyfer tym antynatalistom do pięt nie dorasta.

Wiadomo co jest naturalna, logiczna i etyczna konsekwencja takiego światopoglądu, ale nie powiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja wiem, nieegoistyczny natalista życzy innym
  • Odpowiedz
Werdandi
Werdandi
Autor
18.01.2022, 09:28:57
  • 23
@ciemnienie:

natalisci płacą podatki na nie swoje dzieci i często dbają o dobrostan swoich dzieci, przykładając się do wychowania lepszych ludzi i tworzenia lepszego społeczeństwa (świadomi, zaangażowani rodzice)


Jak już kiedyś pisałem ludzie z dobrych domów też potrafią być nieszczęśliwi, jak i dobry dom może zamienić się w piekło przez zewnętrzne okoliczności, niezależne od woli rodzica. Rzućmy kośćmi i sprawdźmy wynik. Natalista dorzuca paliwa do ognia a potem robi wszystko
  • Odpowiedz
Werdandi
Werdandi 18.01.2022, 07:47:16
  • 4
#nietzsche
Werdandi - #nietzsche

źródło: comment_1642492035NCFbZJdI9EoP3QFoPPly2f.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi 17.01.2022, 14:18:58
  • 29
#antynatalizm #filozofia

To, że dziecko zostaje umieszczone na świecie bez swojej zgody jest oczywiste. Nie jest oczywiste, dlaczego większość libertarian nie jest w stanie uznać tego za problematyczne. Jeśli zasada nieagresji i poszanowanie dobrowolności są naszymi najważniejszymi moralnymi zasadami, w jaki sposób możemy uzasadnić stworzenie innej osoby, która nie wyraziła i nie mogła wyrazić zgody na to działanie, i która ma zagwarantowane, że spotkają ją znaczące krzywdy spowodowane
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi
Autor
17.01.2022, 16:30:40
  • 16
@OktawianAugust:

on się po prostu rodzi z ciebie, ale ty go do tego nie zmuszasz


Dokładnie, a dzieje się to samoczynnie poprzez pączkowanie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
galek
galek
17.01.2022, 17:27:23 via Android
  • 14
@KomosaBiala @Wardandi proszę dajcie już chłopu spokój, ten jego komentarz powinien być gdzieś przyczepiony na górze tagu z przykładami myśli natalistycznej. Idealne myślnie libka - niewolnika

Ja Cię do niczego nie zmuszam, zrobiłem Cię, masz mi być wdzięczny teraz do roboty pracuj na potrzeby swoje, potrzeby społeczeństwa na starość się mną zaopiekuj.... zrób kolejnych niewolników.

Jeśli zrobienie kogoś nie jest zmuszeniem go do życia to tak samo zabicie go nie
  • Odpowiedz
Werdandi
Werdandi 17.01.2022, 14:14:28
  • 38
#antynatalizm #filozofia

Trudne pytanie brzmi, w jakim wieku, jeśli w ogóle, młodzi ludzie powinni być wystawiani na najbardziej ponure idee depresyjnego realizmu? Czy byłoby możliwe, aby program szkolny zawierał lekcje o ateizmie, samobójstwie, śmierci jako końcu, ułomnościach starości, ponurej rzeczywistości rynku i miejsca pracy, absurdach społecznych, antynatalizmie i tak dalej? Da się wyobrazić sobie, że być może po ostrożnym zredagowaniu naucza się o takich tematach starszych nastolatków, ale
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BarkaMleczna
BarkaMleczna
BarkaMleczna
17.01.2022, 14:24:58
  • 33
@Werdandi: program szkolny nie zawiera nawet myślenia, on uczy wyłącznie ślepego posłuszeństwa i wypala z aspiracji.

Ludzie ogólnie stronią od takich tematów, bo to jest ich mechanizm obronny - wyparcie. Kiedyś widziałam takie badanie, które mówiło, że zarówno osoby z depresją, jak i bez depresji, mają w głowie te same pytania egzystencjalne, tylko że osoby bez depresji myślą o nich bardzo rzadko, natomiast osoby z depresją są przez te pytania
  • Odpowiedz
qusqui21
qusqui21
17.01.2022, 15:13:53
  • 28
@Werdandi: "Niewielka wiedza oczarowuje, duża – budzi obrzydzenie. Im więcej poznajesz, tym mniej chciałbyś wiedzieć. Ten, kto nie cierpi wskutek poznania, nie poznał nic" - czyli Emil Cioran
  • Odpowiedz
Werdandi
Werdandi 15.01.2022, 23:54:32
  • 1
#nietzsche

"The strongest, find their happiness where others would find only disaster: in the labyrinth, in being hard with themselves and with others, in effort; their delight is in self-mastery; in them asceticism becomes second nature, a necessity, an instinct. They regard a difficult task as a privilege; it is to them a recreation to play with burdens that would crush all others… . Knowledge a form of asceticism. They
Werdandi - #nietzsche

"The strongest, find their happiness where others would find...

źródło: comment_1642290869QBHPDBhFVV3BTuWbariSi8.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi 26.10.2021, 17:53:58
  • 6
#nietzsche #filozofia #werdicontent

"Little by little I came to understand what every great philosophy to date has been: the personal confession of its author, a kind of unintended and unwitting memoir."
~ Fryderyk Nietzsche

"Given that we want truth: why do we not prefer untruth? And uncertainty? Even ignorance?"
~ Fryderyk Nietzsche
Werdandi - #nietzsche #filozofia #werdicontent 

"Little by little I came to unders...

źródło: comment_1635270591yHhrcyREt0xinDG13M27M9.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi 19.10.2021, 11:11:02
  • 25
#antynatalizm #filozofia

Fragment przedmowy do polskiego wydania „Better Never to Have Been” (prof. David Benatar)

Pisałem tę książkę z pełną świadomością, że z jej wnioskami zgodzi się zaledwie garstka czytelników i że argumenty w niej przedstawione nie skłonią ludzkości do zaprzestania prokreacji. W ciągu kilkunastu lat od jej wydania z miłym zaskoczeniem skonstatowałem, że ta garstka, która się ze mną zgadza, jest większa, niż mi się wydawało, i że mojej
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi
Autor
19.10.2021, 13:55:15
  • 5
@operen: @BarkaMleczna:

Jest w trakcie przygotowania. Można śledzić Towarzystwo Naukowe im. Stanisława Andreskiego (np. na FB) żeby być na bieżąco, o premierze będę też informować na #antynatalizm
  • Odpowiedz
UnderThePressure
UnderThePressure
20.10.2021, 06:30:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Nemo24: nie, chodzi o to, żeby nie powoływać nikogo do życia. Dzieci możesz jak najbardziej mieć, np. z adopcji.
  • Odpowiedz
Werdandi
Werdandi 12.10.2021, 09:58:11
  • 26
#antynatalizm

Książka profesora Davida Benatara coraz bliżej druku na naszym rynku wydawniczym.
Werdandi - #antynatalizm

Książka profesora Davida Benatara coraz bliżej druku na n...

źródło: comment_1634032688Y3TE6GH9kS6Tp3PxZFNu85.jpg

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BarkaMleczna
BarkaMleczna
BarkaMleczna
12.10.2021, 10:01:41
  • 15
@Werdandi: Dobra wiadomośc, aczkolwiek mam wrażenie, że tego typu książki są typowym "preaching to the choir", to znaczy czytają je tylko ludzie, którzy już i tak się zgadzają z ogólnym przesłaniem.
  • Odpowiedz
Werdandi
Werdandi
Autor
12.10.2021, 10:24:55
  • 16
@BarkaMleczna: Zgodzę się, ale był nawet problem żeby mirkom którzy chcieli zapoznać się z tematem (trafiali się tacy na tagu) polecić coś z polskim przekładem. Także taka inicjatywa cieszy nawet jeśli nie stanie się wielkim czynnikiem popularyzującym antynatalizm to będzie to kolejna dołożona cegiełka w celu poszerzania horyzontów rodaków. Nie liczę na przełom choć to, że coś zaczyna się ruszać w temacie i to już druga książka antynatalistyczna od Towarzystwa
  • Odpowiedz
Werdandi
Werdandi 30.09.2021, 16:01:53
  • 11
#antynatalizm

"Wydaje się, że istnieją przynajmniej dwa obowiązki prima facie, które czynią prokreację całkowicie niewłaściwą: nasz obowiązek prima facie zapobiegania bólowi i nasz obowiązek prima facie niewpływania znacząco na kogoś innego bez jego uprzedniej zgody."

Autor: Gerald Harrison, Antinatalism, Asymmetry, and an Ethic of Prima Facie Duties, 2012
Werdandi - #antynatalizm

"Wydaje się, że istnieją przynajmniej dwa obowiązki prima...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi 08.09.2021, 07:12:09
  • 29
#antynatalizm #cioran #taktrzebazyc
Werdandi - #antynatalizm #cioran #taktrzebazyc

źródło: comment_1631085109UrfYalASYuD929AM5numDg.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi 07.09.2021, 08:13:02
  • 30
#antynatalizm #cioran
Werdandi - #antynatalizm #cioran

źródło: comment_1631002363gQXh72kNdHjTHfU4AHbFQ5.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi
Autor
07.09.2021, 08:13:31
  • 21
@Werdandi:
Werdandi - @Werdandi:

źródło: comment_1631002410WViqUbklehZMOzbcclPL0X.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
EastWestEast
EastWestEast
07.09.2021, 19:18:28
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

Werdandi
Werdandi 06.09.2021, 11:14:34
  • 2
#nietzsche #cioran #filozofia
Werdandi - #nietzsche #cioran #filozofia

źródło: comment_1630926872UAoqTuPHbO2rDyVgHlko9H.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi 05.09.2021, 10:45:58
  • 33
#antynatalizm #cioran
Werdandi - #antynatalizm #cioran

źródło: comment_1630838756qhBLxSbjSe4AJs37fksyA5.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

l.....y
l.....y
konto usunięte 05.09.2021, 10:48:55
  • 10
@Werdandi: A ja po prostu sądzę, że życie ludzkie jest bez znaczenia. Tak moje jak i innych. Nie złe, ani nie dobre. Po prostu jest - bezużyteczne.
  • Odpowiedz
kopawdupeswiniom
kopawdupeswiniom
05.09.2021, 18:50:42 via Android
  • 2
@Patryg80
Pracują aby móc zaspokajać potrzeby, najczęściej w większości przypadków nie wiedząc nawet, że taki to działa.
  • Odpowiedz
Werdandi
Werdandi 03.09.2021, 18:39:08
  • 24
#antynatalizm

Wszystko jest cudownie jasne, jeśli przyznać, że narodziny to wydarzenie zgubne lub co najmniej niedogodne; będąc innego zdania, należy pogodzić się z niewytłumaczalnością wszystkiego lub oszukiwać się tak jak inni.

Autor: Emil Cioran, De l’inconvénient d’etre né, 1973
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi 03.09.2021, 18:30:28
  • 10
#nietzsche #filozofia "Tako rzecze Zaratustra" - O drogach twórcy

Lecz najgorszym wrogiem, jakiego napotkać możesz, będziesz zawsze ty oto dla samego siebie; sam czyhasz na siebie po jaskiniach i lasach.

Idziesz, samotniku, drogą ku samemu sobie! Tuż obok ciebie droga twa wiedzie i tuż obok twych siedmiu diabłów.

Kacerzem
Werdandi - #nietzsche #filozofia "Tako rzecze Zaratustra" - O drogach twórcy

Lecz ...

źródło: comment_1630693815dIeJujghS29bX1o2Ip4s0d.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi 20.08.2021, 11:00:50
  • 16
#antynatalizm

"Everything is evil. I mean, everything that is, is wicked; every existing thing is an evil; everything exists for a wicked end. Existence is a wickedness and is ordained for wickedness. Evil is the end, the final purpose, of the universe...The only good is nonbeing; the only really good thing is the thing that is not, things that are not things; all things are bad." ~Leopardi

poniżej Pandemonium (królestwo
Werdandi - #antynatalizm 
 
"Everything is evil. I mean, everything that is, is wic...

źródło: comment_1629457192pgfri2iawBB6aWnhzzKddH.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi 22.07.2021, 19:35:11
  • 24
#antynatalizm

"Wierzaj mi, Filonie, cała ziemia przeklęta jest i zatruta. Między wszystkimi żywymi istotami gore wieczysta wojna. Potrzeba, głód, niedostatek – oto czym powodują się silni i odważni; obawa, niepokój, strach – oto co włada tymi, którzy słabi są i niedołężni. Samo przyjście na świat jest udręką dla noworodka i dla jego umęczonej matki; każdemu okresowi życia towarzyszą słabość, niemoc i cierpienie; i kończy się ono wreszcie w śmiertelnej męce
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Werdandi
Werdandi 19.07.2021, 15:54:25
  • 30
#antynatalizm

"Natura nie wie nic o tym, co słuszne i niesłuszne, dobre i złe, o przyjemności i bólu; ona po prostu funkcjonuje. Tworzy piękną kobietę i umieszcza nowotwór w jej policzku. Tworzy piękny umysł i wyposaża go w zdeformowane ciało. I tworzy piękne ciało, z którego pożytku nie ma żadnego. Może zniszczyć najpiękniejsze życie, kiedy to zaledwie się rozpoczęło. Jest w stanie rozproszyć po całym świecie zarazki gruźlicy. Wydaje się
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

H.....0
H.....0
konto usunięte 19.07.2021, 21:42:49
  • 8
@ciemnienie:

Natura nie jest ani dobra ani zła. Nie ma w jej świecie takich pojęć, to wymysl kultury


Kultura to wytwór człowieka, który jest wytworem natury. Gdyby nie naturalne procesy, to takie coś jak kultura nie zostałoby
  • Odpowiedz
Melee_Creep
Melee_Creep
20.07.2021, 07:58:37
  • 6
materia stałe krąży w przyrodzie, więc jakąś ich część będzie nadal żyć dalej w innej istocie


@ciemnienie: Nie, skąd ten pomysł?

utożsamianie się z indywidualnymi atomami lmao
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 59
  • Strona 2 z 59
  • >
  • Dobro to nic innego, jak tylko to, co odpowiada egoizmowi wszystkich ludzi.

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 29.08.2018

    Komentator
  • VIP
    od 17.05.2019

    VIP
  • Rocznica
    od 23.12.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 05.06.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 02.06.2019

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl