Wow, w #dragonsdogma2 dodali mikrotransakcję w dniu premiery. Za kryształki można kupić sobie np. szybką podróż (bardzo limitowaną w grze, rzekomo design choice) i... możliwość zmiany wyglądu. Jeden slot na zapis. Nie można zacząć nowej gry.
Okazuje się, że beznadziejna optymalizacja to nie największa czerwona flaga tej gry.
@Theos: To jest #!$%@? absolutnie obrzydliwe. Aż mnie przytkało. Życzę im, żeby #!$%@? się na ten głupi ryj i nie zwróciła im się ta gra. Niech giną A ten który to wymyślił posrał się w gacie. Publicznie.
W przeciągu roku Square Enix wydało 3 duże "exy" na #ps5 i oczywiście tylko Forspoken xD wygląda i działa dobrze poza 30fps (do tego nie tylko 60fps, ale i tryb 40fps!).
Obie gry z serii Final Fantasy mają biedacki tryb wydajności. Z FF16 czekałem za poprawkami, nie doczekałem się i do tej pory nie zagrałem. Z FF7 myślałem, że będzie pewniak na premierę, ale też nie. Nie oczekuję za dużo, ale FF7
@Theos: Ale przecież opinie o trybie wydajności w Rebirth są dobre. Podobno trzyma stabilne 60fps i owszem wcześniej obraz był rozmazany, ale podobno wydali już jakiegoś patcha, który to poprawia i tylko co najwyżej krawędzie są poszarpane. Nie używają żadnego lepszego algorytmu do upscalowania, pewnie FSR byłby lepszy, mimo że sam w sumie nie jest super. Ale nie ma co oczekiwać od gier na current gena zawsze idealnego trybu 60fps. W
Ale promocja Pentimenta słaba. Na NintendoDirect ledwo kilka sekund, potem jedynie launch trailer na kanale Nintendo. Nic na Playstation, nic na kanale Obsidian. Portale typu IGN nie reuploadują tego dalej. Dobrze, że wychodzi tak szybko i to pierwszy z Xboksowych portów, to trochę dodało reklamy. #nintendoswitch #ps5 #xbox #pentiment
@Theos: A co on ma wspólnego ze strajkiem rolników? Przecież on nawet rolnikiem nie jest. W sensie... na Krusie pewnie jest, bo od dziecka mocno kombinował, ale rolnikiem to on nie jest.
Najnowsze kwartalne sprawozdanie i u Sony oczekiwania sprzedażowe w dół, przychody rekordowe jak za ten kwartał, ale zysk mały. A jak się przeczyta co mówi tymczasowy CEO, że szukamy możliwości wzrostu opłacalności, a prezydent Sony widzi nadzieje wprost w multiplatformowości by to osiągnąć, to sytuacja nie robi się ciekawa. machającypapaj.jpg
Zerkasz na to jak radzi sobie Xbox i Nintendo, i kopiujesz działania tego pierwszego. ( ͡°͜ʖ͡°)
@Theos Zabawne. Gość wprost mówi o wypuszczaniu exclusivow poza swój ekosystem a pod postem zerowy odzew, a jak pewien CEO innego korpo tylko zapowiedział biznesowy event to niektórym fanboyom z tagu ps5 brakowało powietrza na oddech. Jedno wielkie xD
@MADxMIKE no małe halo wokół tego przeszło. Ale żeby zachować proporcję, mówi to szef Sony. Szef Microsoftu (Satya) też mówił o pójściu w multiplatformę już dawno, ale dział Xboxa robił swoje. Tutaj PlayStation mówi na razie innym jeszcze głosem + multiplatform może oznaczać przede wszystkim PC tylko w więcej i szybciej.
Jeśli macie zabugowane radio w #cyberpunk2077, to znalazłem sposób jak je naprawić.
Od kilkunastu godzin na każdej stacji leciały mi w kółko zazwyczaj 2-3 te same kawałki. (Na Samizdacie to chyba leci ciągle ten sam). Nie ma żadnych przerw, głosu spikera ani nic z tych rzeczy.
Tak jak baaardzo wielu innych graczy, długo szukałem fixa i znaleźć nie mogłem. Aż wreszcie trafiłem na setny wpis na reddicie, gdzie ktoś napisał: wybierzcie
#ps5 W świat poszło info, że najnowszy Ratchet na siebie nie zarobił. Co było źródłem? Slajd z projekcją sprzedaży...
Na koniec lutego 22 sprzedaż była większa o >500 tys. względem prognozy, a gra do abonamentu trafiła kilkanaście miesięcy później. Spokojnie sprzedali kolejne pół miliona, w końcu baza użytkowników PS5 cały czas rosła. Gra na luzie na siebie zarobiła.
@Theos: Mogla nie zarobic i moglo to byc wliczone w straty. Ogolnie nie bardzo oplaca sie robic eksy w okresie gdy sprzedanych konsol i tym samym potencjalna baza graczy jest mala. Gry zarabiaja na siebie najwiecej w okolicy premiery. Z drugiej strony ludzie nie kupia konsol jak nie ma gier. Czesc zyskow sony musi poswiecic na mozliwe potencjalne wieksze zyski w przyszlosci.
@Theos: Ratchet miał ten problem, że wyszedł jako ex na PS5 (bez wsparcia PS4) w momencie, kiedy ta konsola miała problemy z dostępnością. Dlatego nie ma co się dziwić, że zyski raczej niewielkie, chociaż fakt, że będzie kontynuacja, znaczy, że warto iść w tę markę.
Jakby ktoś wątpił, sprzedaż gier fizycznych trzyma się bardzo dobrze. :) z wycieku Insomniac, sprzedaż ogólnie (LTD na koniec lutego 2022) i %cyfrowej sprzedaży.