@pablonzo: żeby wystartować w kategorii Hypercar samochód musi być wystawiony pod "marką samochodową". FIA/ACO nigdzie nie podały jaka jest definicja tej "marki samochodowej" i chyba dlatego Kolles kombinuje z Vanwall. Tylko sam sobie zrobił pod górkę wybierając nie do końca martwą markę do wskrzeszenia.
#wec Amerykanin opisał czemu wyścig został przewany:
US has a law with lightning where if there’s a strike within a certain radius of the event, the event has to stop. This was because a spectator got killed at a NASCAR race at Pocono years back and the track got sued up the wazoo. Call it US bad/sucks all you want but its a genuine safety issue since we got cameramen
Wydawało się, że w endurance idzie spokojnie, powoli, ale do przodu. Kolejni producenci chcą przyklejać swoje znaczki na LMP2, Porsche i Audi dbały żeby ich LMDh od Multimatika odpowiednio się różniły bodykitami, Spyker z kasą SMP ożyje, a tu nagle Francuzi z Autojournal odpalili petardę. Audi ma porzucić projekt LMDh i skupić się na #f1, Porsche ma pozostać przy endurance.
The Volkswagen Group board is said to have ruled in favor of Audi entering Formula 1 while Porsche is said to focus on endurance.
This means that, contrary to what was envisaged, the two brands will not compete in the Grands Prix or at the 24 Hours of Le Mans.
Audi Sport's LMDh (Le Mans Daytona hybrid) program would be put in the fridge, while 40 days of private testing were already planned with the Belgian WRT team in 2022, the brand with the rings focusing on F1 and the Dakar which she will discover in January.
It is not yet clear what Audi's approach will be in Formula 1 (takeover of a team, partnership with an existing team?), The goal being to compete with Mercedes, while the image of Porsche is traditionally linked to major events. endurance.
LMP2 dostaje kolejny strzał w zęby coby zbyt blisko kategorii Hypercar nie były. Zbiornik na paliwo zostanie zmniejszony z 75 litrów do 65 litrów. W związku z tym dojdzie do korekty wymaganego czasu za kółkiem. W #wec #lemans dalej będzie wymagany pakiet aero Le Mans. W #elms pozostanie pakiet aero z większym dociskiem. https://www.24h-lemans.com/en/news/lmp2-regulations-adjusted-for-2022-season-55892
Dobra wiadomość - shakedown Peugeota 9X8 odbyty. Mniej dobra - dodali małe tylne skrzydło. Chyba jednak bez niego się nie dało a zastrzegali, że mogą jednak je dodać. #wec #lemans
@push3k-pro: Tak sobie jajcuję. Pier Guidi to ich kierowca fabryczny GT, teraz pracuje nad LMH w symulatorze. Z Giovinazzim mocno związani a do tego kierowcy FE zazwyczaj łączą serie z WEC. Ferrari też będzie dobierać z zewnątrz stąd szanse Kubicy o ile pokaże moc za kółkiem.
O 18:10 wyścig Petit Le Mans (10h na torze Road Atlanta). Ostatni wyścig sezonu IMSA Weathertech Sportscar Championship. Będzie to też ostatni wyścig klasy GTLM <*>, którą w przyszłym roku zastąpi klasa GTD Pro (GT3 z pełni profesjonalnymi składami). Ostatnia szansa na zobaczenie w akcji big M8 GTE, które w swojej klasie zdobyło pole position. Również dla Mazdy DPi będzie to ostatni wyścig, bo na ten moment Mazda nie planuje LMDh a
Szok, zaskoczenie, FIA/ACO nie spodobały się komentarze Jima Glickenhausa na temat "uczciwego" BoP. Teraz seria ma wymagać wystawienia przynajmniej jednego samochodu przez cały sezon żeby przyjąć zgłoszenie Glickenhausa.
#wec #lemans #endurance