W związku z utratą większości przedwojennych lokomotyw elektrycznych PKP zdecydowały się na budowę własnych. Na początku lat 50. zakłady Pafawag zaprojektowały lokomotywę 1E. Osprzęt elektryczny zaczerpnięto z rozwiązań angielskich w EP01, a resztę osprzętu unowocześniono. Prędkość maksymalna wyniosła 110 km/h. Z początku PKP oznaczyło ją jako E110, potem E02, a w 1959 - EP02. Z początku lokomotywy otrzymały zadanie podobne do EP01 - pracowały w warszawskim tunelu średnicowym.
![Oinasz - Pociągi Oinasza 26: EP02
W związku z utratą większości przedwojennych lokom...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/comment_ih41bOfDaRutGEZtDKcHl472kX850Qri,w400.jpg)
źródło: comment_ih41bOfDaRutGEZtDKcHl472kX850Qri.jpg
Pobierz
Historia tego miejsca zaczyna się na dobre w 1911 roku, kiedy to architekt niemiecki, niejaki Cäsar otrzymał od władz miejskich zgodę na przebicie kamienicy przy dzisiejszej ulicy Piekary 37. Miało to na celu usprawnienie komunikacji Starego Miasta z dzielnicami zachodnimi - teraz można było na Stare Miasto wchodzić wprost z ciągu dzisiejszych ulic Chopina i Placu Rapackiego. W 1936 przebito także dwie sąsiednie kamienice, a w miejscu
źródło: comment_ZD4408V0lUAsAX9ERahAYCy25kRYKmjS.jpg
Pobierz