Pociągi Oinasza 22: WM15 Tabor PKP to nie tylko lokomotywy i wagony - do funkcjonowania sieci kolejowej potrzebny jest także tabor techniczny, m. in. drezyny, zwane też wózkami motorowymi. W 1977 do produkcji w stargardzkich Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego wszedł do produkcji WM15. Produkcję zakończono w 1996 z liczbą 555 sztuk. WM15 był produkowany w dwu wersjach - standardowej WM15A z żurawiem hydraulicznym i WM15P, wersja dla pogotowia sieciowego, m. in. z podnośnikiem. WM15 może też ciągnąć przyczepę PWM15, która w praktyce jest zmniejszoną wersją platformy towarowej. WM15 można spotkać w miejscach, w których swoje bazy mają drogowcy, jak również na szlakach na terenie całej Polski, czasem także tych opuszczonych. Ten skład trzech WM15 sfotografowałem 02.04.2015 w Tczewie #pociagi #pociagiboners #wm15 #pociagioinasza
Tabor PKP to nie tylko lokomotywy i wagony - do funkcjonowania sieci kolejowej potrzebny jest także tabor techniczny, m. in. drezyny, zwane też wózkami motorowymi. W 1977 do produkcji w stargardzkich Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego wszedł do produkcji WM15. Produkcję zakończono w 1996 z liczbą 555 sztuk. WM15 był produkowany w dwu wersjach - standardowej WM15A z żurawiem hydraulicznym i WM15P, wersja dla pogotowia sieciowego, m. in. z podnośnikiem. WM15 może też ciągnąć przyczepę PWM15, która w praktyce jest zmniejszoną wersją platformy towarowej. WM15 można spotkać w miejscach, w których swoje bazy mają drogowcy, jak również na szlakach na terenie całej Polski, czasem także tych opuszczonych. Ten skład trzech WM15 sfotografowałem 02.04.2015 w Tczewie
#pociagi #pociagiboners #wm15 #pociagioinasza