Odpowiedź na Twoje pytanie: w 2008 r. był krach w światowej gospodarce, więc prywatne firmy mniej chętnie wydawały spore pieniądze na takich ludzi.
PS. Wiem, bo właśnie piszę z jednej z tzw. "topowych"
Posiada taki sam stosunek wagi do wytrzymałości oraz podobną ciągliwość. Jest przy tym 10 razy tańszy!
z...czyli trochę o podoktoranckiej otchłani. Dzisiejszy wpis będzie poruszał bardzo mały aspekt o wiele większego problemu. W polskich mediach rozgorzała niedawno dyskusja sprowokowana artykułem w Gazecie Wyborczej na temat niedoli polskiego doktoranta.
zBogate złoża bursztynu odkryto w woj. lubelskim. Jak informuje "Dziennik Wschodni" w miejscowości Berejów, podczas poszukiwań gazu łupkowego.
zWyniki z detektora AMS umieszczonego na ISS potwierdzają dotychczasowe przypuszczenia z niespotykaną dotąd dokładnością!
zfajne fotki
zKrótki film przedstawiający proces powstawania dysku SSD od firmy Crucial. Podstawowy angielski wymagany.
zTen egzemplarz wchodzi już na wysokie podesty.
zWykop.pl
Nie ma sie czym zbytnio podniecać. Jest pełno nowych gatunków stali, które wciąż są w fazie badań i za pewnie niektóre z nich nigdy nie zostaną zastosowane w przemyśle. Wiem, bo sam nad jednym z takich "nowoczesnych" stopów pracuje :)
Pomijam już fakt, że ta super lekka stal, bedzie tylko kilkanaście procent lżejsza od tradycyjnej. A lepszym wyznacznikiem bardzo wytrzymałych stali jest
Inne stopy stali o lepszych właściwościach? Choćby dobrze znane stale maraging z wysoką zawartością niklu (niestety przez to drogie) czy stale nanokrystaliczne (sam nad takimi pracuje).
Z tego samego artykułu z tabeli z danymi, można wyczytać, że gęstość tego stopu to 6.8 g/cm3. Dla
@padobar: Zgadza się. Tylko samą wytrzymałością samochodu/samolotu się nie zbuduje. Jest na prawdę wiele czynników, które decydują o tym czy dany stop znajdzie zastosowanie. Poza tym, wspomniany współczynnik wytrzymałość/gęstość można podwyższyć stosując jeszcze bardziej wytrzymałe materiały o "standardowej" gęstości...