@Stah-Schek: Studia doktoranckie w UK, jak każde inne studia są płatne. To powoduje że większość doktoratów jest realizowana jako projekty z przemysłu gdzie prywatne firmy wykładają pieniądze na uczelniane opłaty, badania i wynagrodzenie na utrzymanie się dla doktoranta.
Odpowiedź na Twoje pytanie: w 2008 r. był krach w światowej gospodarce, więc prywatne firmy mniej chętnie wydawały spore pieniądze na takich ludzi.
PS. Wiem, bo właśnie piszę z jednej z tzw. "topowych"
Odpowiedź na Twoje pytanie: w 2008 r. był krach w światowej gospodarce, więc prywatne firmy mniej chętnie wydawały spore pieniądze na takich ludzi.
PS. Wiem, bo właśnie piszę z jednej z tzw. "topowych"
Nie ma sie czym zbytnio podniecać. Jest pełno nowych gatunków stali, które wciąż są w fazie badań i za pewnie niektóre z nich nigdy nie zostaną zastosowane w przemyśle. Wiem, bo sam nad jednym z takich "nowoczesnych" stopów pracuje :)
Pomijam już fakt, że ta super lekka stal, bedzie tylko kilkanaście procent lżejsza od tradycyjnej. A lepszym wyznacznikiem bardzo wytrzymałych stali jest
Inne stopy stali o lepszych właściwościach? Choćby dobrze znane stale maraging z wysoką zawartością niklu (niestety przez to drogie) czy stale nanokrystaliczne (sam nad takimi pracuje).
Z tego samego artykułu z tabeli z danymi, można wyczytać, że gęstość tego stopu to 6.8 g/cm3. Dla
źródło: comment_kt8Kg55nWDDFX2en2gQOfANEdkNGznGa.jpg
Pobierz@padobar: Zgadza się. Tylko samą wytrzymałością samochodu/samolotu się nie zbuduje. Jest na prawdę wiele czynników, które decydują o tym czy dany stop znajdzie zastosowanie. Poza tym, wspomniany współczynnik wytrzymałość/gęstość można podwyższyć stosując jeszcze bardziej wytrzymałe materiały o "standardowej" gęstości...