Hej Mirasy, dawno nie pisałem czym się rozbijam, właściwie od wrześniowego spotkania z BMW i8. Po drodze były jeszcze Mazda2, Mini Clubman Cooper S, Mini John Cooper Works oraz Citroen C4 Cactus. Ed. byłem jeszcze na prezentacji Jaguara XF - kapitalna maszyna.
Dzisiaj postanowiłem skrobnąć, bo jak ostatni raz jeździłem samochodem w pełni elektrycznym, było tym spore zainteresowanie (wtedy było to Renault Zoe). Tym razem spędzam klika dni z Volkswagenem e-Up!-em. Dla mnie ten samochód z wyglądu to jest dokładnie to, co zbudowałoby Apple, gdyby faktycznie wyprodukowali iCara.
W praktyce nie różni się szczególnie od tego, co do tej pory znałem w autach elektrycznych. Poza jedną różnicą. Za pomocą dźwigni "zmiany biegów" można wybierać między trzema stopniami rekuperacji energii z hamowania. To znaczy, że mamy wpływ na to, jak mocno samochód hamuje silnikiem. Genialne w swojej prostocie. Normalnie w samochodach elektrycznych po puszczeniu "gazu" gwałtownie wytracamy prędkość, akumulatory szybko się ładują. Tutaj w zależności od sytuacji na drodze możemy wolniej odzyskiwać energię i dotoczyć się dalej na wybiegu lub bardzo gwałtownie zahamować silnikiem. Nie mogłem dopatrzeć się w odbiciach na samochodach jadących za mną, ale na pewno na trzecim stopniu rekuperacji, czyli na najbardziej intensywnym włączają się już światła stopu.
@grzemach: Właściwie to powinno być e-Up!-a, czy jakoś tak. Ten wykrzyknik jest tak samo potrzebny w nazwie tego samochodu jak podłoga i apostrof w Kii pro_cee'd
@pogop: W Polsce? Tego samochodu nie ma co prawda na stronie volkswagen.pl, ale znalazłem informację, że to ma kosztować w PL 111 390 zł (w innym miejscu mowa o ponad 100k). Czy to wystarczy za odpowiedź? ( ͡º͜ʖ͡
@elemenTH: oprócz trybu Eco+ jest jeszcze Eco, gdzie z tego co kojarzę obcięta jest jedynie moc, a ogrzewanie i klima działają.
@grzemach: Mieszkam w bloku, więc nie bardzo jest jak ładować z domu. Poza tym z gniazdka 230 V od zera ten samochód ładuje się 13 h. Po prostu jutro rano pojadę na Emilii Plater. Tam jest stacja ładowania i pewnie posiedzę tam ze 2-3 h, żeby dobić
@grzemach: Tak, dokładnie tak, to samo jest z Renault Zoe. Zazwyczaj jak w benzyniaku zasięg spada poniżej 100 km, to już masz z tyłu głowy, że niedługo rezerwa i pora na tankowanie. Tutaj cały czas masz poczucie jazdy na rezerwie i ciągle kontrolujesz zasięg, tym bardziej, że nie zatankujesz go gdziekolwiek w ciągu trzech minut.
@HetmanPolnyKoronny: To już Ci mogę powiedzieć, że z automatu zmiana z trybu Eco+
@elemenTH: Właśnie dzięki traktowaniu wszystkich samochodów tak samo, wyniki są miarodajne, bo są ze sobą porównywalne. Gdyby każdy jeździł "normalnie", czyli tak, jak sobie jeździ na co dzień, to wyniki testów każdej osoby w redakcji byłyby inne. Jeśli wszyscy stosują te same zasady, zużycie paliwa różnych samochodów można ze sobą faktycznie porównywać. Poza tym, jak już wspomniałem - jeśli wyniki "normalne" znacznie odbiegają od praktycznych, ale minimalnych, informujemy o tym
#feels Wiele osób poruszyła historia chorej dziewczynki z którą spędziłem Sylwestra - Wpis Dlatego czuję się niejako zobowiązany do tego dzisiejszego wpisu. Od pamiętnego Sylwestra starałem się jak najczęściej odwiedzać małą. Przyjeżdżałem tak po prostu pogadać, pobyć z nią i z jej rodzicami. Kiedyś, gdy wszedłem do ich domu, Mała zaczęła krzyczeć ze śmiechem, żebym przyszedł od razu do niej bo ma wspaniałą super wiadomość - dowiedziała się, że ma być druga część Krainy Lodu :) Obiecałem jej, że pójdziemy razem do kina. W piątek po południu dostałem wiadomość od jej taty, że Mała zmarła w szpitalu.
No elo mirki i mirabelki (pozdro @Oszaty która robi najlepsze prezenty swojemu #niebieskiepaski) spod #ubierajsiezwykopem i #modameska Dawno nas nie było, więc najwyższa pora o sobie przypomnieć i zrobić kolejne #rozdajo ( ͡°͜ʖ͡°)
Zasady są jak zwykle bardzo proste. Spośród plusujących ten wpis do piątku, tj. 30.10.2015 do godz. 12:00 wybierzemy za pomocą niezawodnego #mirkorandom osobę, która otrzyma dowolny produkt z całej oferty MAJESSO.pl, którego cena na sklepie nie przekracza 100 PLN. Wybrać można jeden produkt, w dowolnym ale dostępnym w momencie wybierania rozmiarze. Nie można wybrać dwóch czy trzech produktów, nawet jeśli ich łączna wartość nie przekracza tych 100 zł ( ͡
@elvisiako: Tak zupełnie na poważnie - jakie masz argumenty przeciw nowej 911? Ten samochód #!$%@? system bez względu na wersję. Kapitalnie się prowadzi, rewelacyjnie brzmi i odpycha się od drogi bardzo sprawnie bez względu na warunki. Owszem, klasyczne 901, 911, 964 itd. wyglądały pięknie i sam bardzo chciałbym mieć 930 i 993 GT, ale nigdy nie zgodzę się, że obiektywnie rzecz ujmując stare Porsche były lepsze niż nowe.
Dzisiaj na żywo widziałem Alfę 4C... Jęczę Chrustem, ale to jest piękne auto. Nie mam niestety #carspotting , bo jechaliśmy w dwie różne strony i widziałem ją tylko przelotnie. To jest ostatni samochód, który spodziewałem się zobaczyć na polskich blachach w Warszawie. Pierwszy wydatek, jaki poczynię w swoim dużozarobkowym życiu (czyli jak skończę blacharkę w Fordzie #pdk ), to będzie właśnie ta Alfa. Lekkie, dostatecznie mocne i do
@jadowity_zaskroniec: @kowzan: Raczej wykluczone, żeby miała takie światła. Takie reflektory mają wersje na USA. Wątpię, żeby ktokolwiek je sprowadzał z Ameryki do Europy, bo są znacznie cięższe od europejskich.
wieczma beka z #podludzie, którzy kilka razy wycierają się w ten sam ręcznik po kąpieli, bo przecież jest czysty, skoro się wykąpałem... xDDDD to tak samo jakby nie myć kieliszków po imprezce, bo przecież piliśmy wódeczkę, czystą, przeźroczysty napój to co się mogło pobrudzić xDD
Idę z psem na wystawę do galerii sztuki nowoczesnej. - Tu nie wolno z psami - mówi ochroniarz. - To nie jest pies - odpowiadam. - To jest performance. - A, to przepraszam.
Idziemy z psem dalej. Oglądamy rzeźbę Smefra centaura. Pół koń, pół Smerf.
Hej Mirki, nie robię tego często, ale dzisiaj sobie pozwolę, bo myślę, że warto. Tak więc - mała #mikroreklama Większość pracy w ubiegłym tygodniu poświęciłem na przygotowanie artykułu, do którego zabierałem się długi czas. Na temat tego samochodu można napisać książkę, więc nie nazywam tego kompletną historią, ale z całą pewnością jest to jeden z największych artykułów na temat tego wozu w Internecie i przypuszczam, że najbardziej obszerny w Polsce.
Dzisiaj postanowiłem skrobnąć, bo jak ostatni raz jeździłem samochodem w pełni elektrycznym, było tym spore zainteresowanie (wtedy było to Renault Zoe). Tym razem spędzam klika dni z Volkswagenem e-Up!-em. Dla mnie ten samochód z wyglądu to jest dokładnie to, co zbudowałoby Apple, gdyby faktycznie wyprodukowali iCara.
W praktyce nie różni się szczególnie od tego, co do tej pory znałem w autach elektrycznych. Poza jedną różnicą. Za pomocą dźwigni "zmiany biegów" można wybierać między trzema stopniami rekuperacji energii z hamowania. To znaczy, że mamy wpływ na to, jak mocno samochód hamuje silnikiem. Genialne w swojej prostocie. Normalnie w samochodach elektrycznych po puszczeniu "gazu" gwałtownie wytracamy prędkość, akumulatory szybko się ładują. Tutaj w zależności od sytuacji na drodze możemy wolniej odzyskiwać energię i dotoczyć się dalej na wybiegu lub bardzo gwałtownie zahamować silnikiem. Nie mogłem dopatrzeć się w odbiciach na samochodach jadących za mną, ale na pewno na trzecim stopniu rekuperacji, czyli na najbardziej intensywnym włączają się już światła stopu.
Zasięg
źródło: comment_yUJrt5nFDNNmD7R3tN6kA5pQtF8mZ9U8.jpg
Pobierz@pogop: W Polsce? Tego samochodu nie ma co prawda na stronie volkswagen.pl, ale znalazłem informację, że to ma kosztować w PL 111 390 zł (w innym miejscu mowa o ponad 100k). Czy to wystarczy za odpowiedź? ( ͡º ͜ʖ͡
@grzemach: Mieszkam w bloku, więc nie bardzo jest jak ładować z domu. Poza tym z gniazdka 230 V od zera ten samochód ładuje się 13 h. Po prostu jutro rano pojadę na Emilii Plater. Tam jest stacja ładowania i pewnie posiedzę tam ze 2-3 h, żeby dobić
@HetmanPolnyKoronny: To już Ci mogę powiedzieć, że z automatu zmiana z trybu Eco+