Orientuje się ktoś czy można oddać Watch Dogs Legion fizyczna kopie i zażądać zwrotu pieniędzy? Gra kupiona w Euro AGD. Właśnie straciłem 6h rozgrywki bo ta zasrana gra się potrafi wieszać na Xboxie series x nie zapisuje sejwy i zapewne na PS5 także. I w sumie fanów do y przestrzegam nie kupujcie tego zbudowanego shitu.
@Usunelem_Konto: Mam na ps5. Działa 27-30 klatek z RT na oko. Loadingi super szybkie (szybka podróż jakeis 3 sekundy).
Najlepsze jest to, ze gdy podczas gry wejdę w stan uśpienia, wybudzę ps5, gra się - po przejściu do dashboard - ładuje od tego momentu dosłownie w kilka sekund. Jest tez obsługa haptyki i triggerow.
Bez zbędnego sarkazmu: współczuje właścicielom XSX. MS dało d--y ze wsparciem developerow. Co chwile ktoś ma problemy na tej platformie. Mam nadzieje, ze to
@Usunelem_Konto: Nieźle. Znając życie, programiści byli gonieni terminami, olali testy i teraz znowu wrócili do hotfixowania. Co do ps5: nie spotkał mnie problem z niezapisanych savem. Tylko, ze zwykle spędzam maksymalnie 2h czasu przy konsoli w ramach jednej sesji
Miraski, macie te bajery w padzie grajac w God Of War? Według doniesień przed premierą, w tej grze po patchu miala byc wykorzystywana haptyka w padzie. Nietety ja mam tylko zwykłe wibracje, nic więcej. #ps5
No i pierwsze pół dnia z ps5 za mną. Wrażenia jak najbardziej pozytywne, raczej niczego odkrywczego nie powiem - gry błyskawicznie się wczytują, Valhalla w 60 fps i 4K to czysty miód, a nowy Black Ops wreszcie wyglada naprawdę dobrze ( ͡°͜ʖ͡°)
Z takich mniej oczywistych rzeczy - zdecydowanie szybciej pobierają się gry z PSStore, na moim starym PS4Pro takie Black Ops Cold War ciągnąłem chyba ze 4 albo 5 godzin, na PS5 w jakieś 40 minut miałem pobrana całość (kampania, multi, zombie i warzone) i to po WiFi.
DualSense robi wrażenie tymi wibracjami, niby drobiazg, ale naprawdę przyjemna sprawa, już nie mogę się doczekać by zobaczyć, jak to zostanie wykorzystane w takim nowym God of Warze. Do tego fajna sprawa z blokującymi triggerami - super to wykorzystali w Black Ops, gdzie każda b--ń wymaga odrobiny siły do pociągnięcia za spust, a na dodatek przy każdej broni zachowuje się to to odrobine inaczej. Bardzo miły bajer choć w multi wyłączyłem to, bo tam jednak liczy się szybkość
@Angmac: Działa 60fps, loadingi są wyraźnie krótsze, a same gry wyglądają jakoś ostrzej.
Jest jeden problem: po przetestowaniu kilku tytułów z obsługa dualSense, nie chce się wracać do poprzedniej generacji. Ten brak jest bardzo odczuwalny.
Hej mireczki! #ps5 ma mały bug jeżeli chodzi o instalację gier z płyty - jak włożycie płytę do napędu i naciśniecie sami przycisk kopiuj, to jest duze prawdopodobieństwo, że po zainstalowaniu, pograniu i wyjęciu płyty, gra się sama usunie z dysku. Rozwiązaniem jest natomiast włożenie płyty do napędu i odczekanie, aż konsola sama zacznie instalować grę - nie klikajcie po prostu na przycisk Kopiuj. Nie jest to jednostkowy przypadek, bo
@skna: Biorąc pod uwagę twój trolling i tak ci odpiszę. Nie ma sensu zachwycać się różnicami pomiędzy ps5 a XSX. Te różnice w ciągu najbliższych (max) 2 latach się zatrą.
Obie firmy maja zupełnie INNE podejście do wykorzystania hardware w grach. Mamy 2020 rok, i samo GPU czy SSD nie świadczą o tym jak dobrze zoptymalizowana będzie gra. Prosty przykład: telefony z Androidem o lepszym hardware niż iPhone obsługują nierzadko gry gorzej. Powód: fragmentacja urządzeń, mniej optymalny OS i SDK. Dodatkowo devowie używają zwykle silników gier, a to kolejna warstwa abstrakcji, napakowana do tego zasobozernymi procesami.
Wracając do konsol: wg mnie z każda premiera kolejnej gry różnice będą coraz mniejsze aż dojdziemy do momentu, w ktorym będą działać praktycznie tak samo. Xbox jedynie lepiej wykorzysta GPU, a Ps5 SSD i
Siemanko tak przeglądam najnowsze newsy na temat xboxa i ps5 i wszędzie gdzie są jakieś porównania w grach ps5 jest mocniejsze jakim cudem skoro Xbox ma 12 teraflopsow a ps5 10?? Wtf #ps5 #xbox
@roofi27: O ile ten procek szybszy? Ledwo pare procent?
Po zużyciu 10GB RAM w XSX, przepustowość spada drastycznie o 1/3. W przyszłości developerzy będą borykać się z tym problemem. Na ps5 masz stałe 448 GB/s.
Z tego co czytałem to SDK (jak ktos wcześnie napisał) jest dużo przyjaźniejsze dla devow na ps5. To póki co na pewno ma ogromny wpływ. Za 2-3 lata zobaczymy kto postawił na lepsza architekturę. I
Haptyka zostanie z nami na dłużej. 4 grudnia uświadcza to gracze Fifa 21. Tak, nawet EA postanowiło „stracić czas” i to zaimplementować. Adaptive triggers sadze, ze będzie bez szału w przyszłości w 3rd party. Mozlwie, ze developerzy pójdą w gotowe lub generyczne presety. Coś, jak zrobiło Epic w Fortnite.
@Pozdzierany_Gumolit: Obie konsole są technologicznie inne - porównywanie ich osiągów jest bez sensu. Obie maja również ciche chłodzenie.
Spójrz na zestaw funkcji (ekosystem xboxa vs imersja playstation). Wiele wskazuje na to, ze obie konsole w dłuższej perspektywie będą oferować niemal identyczna rozgrywkę pod katem optymalizacji. A prawdziwe innowacje/eksperymenty wprowadzi i tak - jak zwykle - nintendo.
@Pozdzierany_Gumolit: To sprawa jest jasna - bierz Playstation :) ocenianie mocy sprzętu przez sam hardware mija się z celem. Jest istotny, ale to nadal element całej układanki. Utrudnia fakt, ze żadna z konsol nie dominuje sprzetowo. Wszyscy mówią o teraflopach, ale z kolei PS5 (oprócz dysku) może wygrywac przepustowością pamięci (stałe 448GB/s)
W mojej opinii oba sprzęty są porównywalnie mocne na ten moment. Mam wrażenie, ze zostanie tak na cała generację.
Jak dla mnie, sprawa wyglada obecnie tak: Bierz XSX jeśli: gamepass, centrum multimedialne (Sony tu dało
Twoje zamówienie zostało przekazane na nasz magazyn i oczekuje na wysyłkę. Prosimy oczekiwać na wiadomość mailową z potwierdzeniem wysłania i numerem przesyłki.
Wygląda na to że Neonet nie zawiedzie i w czwartek konsola będzie na miejscu
W wydajnościach zaczynasz od 4k60fps, później 4k144fps i 1440p60fps. Komputer za 3000 nie pociągnie żadnych z tych ustawień dla gier AAA, więc manipulujesz i niepotrzebnie podnosisz sobie ciśnienie w sobotę rano. Xbox Series X za 2500zł spokojnie leci na 4k60fps, zaś na komputer o podobnych parametrach musisz wydać ok. 7000
@Qontrol: Pomimo sympatii do Sony to tu masz całkiem rację. Przepaść jest duża ale nie aż tak, jak w twoim porównaniu.
Microsoft właściwie jest juz firma “too big to fail”. Ich dywersyfikacja inwestycji jest niesamowita: - producent popularnego oprogramowania - producent sprzętu biurowego (laptopy) - producent
Dashboard w #xboxone działa w tle. W grze cały czas masz dostęp do dashboard bez wyłączania gry. Po włączeniu innej gry następuje quick resume symulując jakby wiele otwartych gier na raz. Przez to dashboard jest tylko w 1080p aby nie zżerać zasobów.
Dashboard w #ps5 jest oddzielną aplikacją ładowaną po zamknięciu gry więc sobie może być i w 4k ze wszystkimi wodotryskami. W zamian za każdym razem gry
Nigdy nie miałem żadnej konsoli do gry. Nie znaczy to jednak, że granie jako takie jest mi obce - uwielbiam gry, po prostu nigdy wcześniej nie czułem potrzeby kupowania konsoli. Mój poczciwy komputer stał się już jednak za stary by poszły na nim jakiekolwiek bardziej wymagające gry a dużych pieniędzy na nowego nie chce mi się wydawać, zwłaszcza że do rzeczy niezwiązanych z graniem spokojnie mi on wystarcza. W związku z tym od kilku(nastu) dni mocno śledzę sytuację związaną z xbox series x i ps5 - można powiedzieć, że stało to się nawet moją pasją. Zdecydowałem się, że kupię jedną z nich. Przeczytałem/obejrzałem dziesiątki recenzji (oraz dyskusji na wielu forach) obu konsoli i jeszcze więcej recenzji/krótkich gameplayów gier, w które nie dane mi było zagrać. W wielu dyskusjach porównujących obie te konsole zdaje się, że wszyscy kładą mocny nacisk na określenie next gen. Postanowiłem, że to będzie główny czynnik, który pozwoli mi dokonać wyboru. W związku z tym, jestem w około 80% przekonany, że mój wybór padnie na konsolę od Sony. "Ale dlaczego, przecież konsola Microsoftu jest mocniejsza i wgl?". Nooo, tak, zgadza się. Tylko, że to jest tak naprawdę jedyna 'ważna' rzecz na + dla xboxa (wygląd czy kultura pracy to błahostki, które dla mnie nie mają żadnego znaczenia). I czy to powinien być czynnik decydujący o tym, że to jest bardziej next-genowa konsola niż PS5? Wniosek, jaki nasunął mi się na podstawie wypowiedzi wielu 'znawców' mówi - nie bardzo. Dla mnie next gen oznacza 'coś nowego'. W żadnej recenzji xboxa series x nie spotkałem się z opisem, by wprowadzał on coś całkowicie nowego i definiującego ten next gen, o którym mowa. Owszem, jakość obrazu i fpsy uległy znacznej poprawie. Ale czy to ostatecznie będzie aż tak duża różnica na + dla x box series x w porównaniu do PS5? Konsola Sony ma natomiast bardzo mocny argument w postaci kontrolera Dual Sense, który to praktycznie w każdej recenzji 'daje doznania' tego właśnie next gena. Jeśli mam zrezygnować z niewiele lepszego obrazu lub z niewielkiej różnicy w ilości klatek (no chyba, że ta różnica będzie naprawdę duża - ale na to się nie zanosi) na rzecz czegoś, co pozwoli mi poczuć tą nową generację 'własnymi ręcami' - wybór zdaje się być prosty. Dodatkowo dla mnie, jako gracza preferującego gry o rozbudowanych i ciekawych fabułach dla pojedynczego gracza - exclusivy PS5 po prostu miażdżą to co do zaoferowania ma x box series x (tak, zdaję sobie sprawę z tego, że tam mam setki gier za cenę zbliżoną do ceny 2 gier na ps4). Horizon, Spider-Man, God of War + te wszystkie istniejące już exclusivy z ps4, w które też jeszcze nie grałem wliczając w to Ghost of Tsushima, Unharted 4 czy taki klasyk jak Shadow of Colossus, o którym już tyle razy słyszałem... Ciężko jest znaleźć gry multiplatformowe, które wydawałyby się tak pociągającymi tytułami. Nie mówię, że te exclusivy są najlepsze i wgl, zwłaszcza, że trzy gry w które najbardziej chcę zagrać na konsoli to RDR2, Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077. Chodzi mi o to, że wydają się one być grami 'z najwyższej półki' i nie zagrać w nie byłoby wielką stratą. Wybór PS5 nie jest jeszcze moją ostateczną decyzją, może wam uda się ją zmienić. Czy różnica w jakości obrazu i ilości fps będzie aż tak duża, że warto poświęcić Dual Sensa i możliwość zagrania w ww gry? A może przekonacie mnie jednak do tego, żeby odłożyć trochę więcej hajsu i kupić sobie dobrego kompa? Dodam tylko, że tv mam już pod konsolę 55 cali (kupiony na wiosnę, gdy nawet jeszcze o zakupie konsoli nie myślałem), do kompa musiałbym kupować praktycznie wszystko od zera, wliczając w to podkładkę pod myszkę
@Ryszardzislaw: To jest pierwsza generacja, w której zastanawiałem się nad kupnem xboxa. Wniosek prosty: Microsoft - pomimo wielu gaf w tym roku - stworzył świetny produkt. Wybor jednak padł na PS5. Poniżej powody dlaczego:
1. Wiele wskazuje na to, ze Haptic Feedback i Adaptive Triggers będą w grach 3rd party. Co prawda, nie będą implementowane z taka dbałością o szczegóły jak w grach od Sony ale można założyć, ze niektórzy
@siej: Chodzi głównie o potencjał sprzedażowy. Zapytaj jakiegokolwiek gracza, jak bardzo cenił motion sensor lub touchpada w DualSense 4. To pierwsze skojarzy się z potrząsaniem latarką w TLOU2, a to drugie z włączaniem mapki lub ekwipunku. O ile pierwszy feature jest rewolucyjny, o tyle drugi od początku nie był niczym szczególnym.
Motion sensor nie bez powodu nie stał się popularny wśród producentów third party. Jest jeden, poważny problem: zmienia rozgrywkę. Wykorzystując więc motion sensor na PS4, musieli by znaleźć alternatywę dla innych platform. Przykład z potrząsaniem latarką: co należałoby zrobić na Xbox? Dłużej przytrzymać przycisk? To bez sensu.
Dwie funkcje są używane całkiem często przez zewnetrznych developerów: touchpad i ledy w DualShock. Nie wpływa to jednak w dużym stopniu na doznania z gry - a mimo to - developerzy to implementują. Dlaczego? Bo jest to proste, tanie i PlayStation przyzwyczaiło do tego
Nie ujmując Xboxowi, warto wspomnieć o tym, że Sony obecnie też ma problem: brak QuickResume. Doszliśmy w świecie gamingu do ciekawej sytuacji: w gry nie grają już tylko dzieciaki ale również rodzice. QuickResume eliminuje frustrację, gdzie z każdym przelączeniem gry, przez minutę widzisz logo producenta, wydawcy, studia, silnika gier, ziobrę, reklamę media expert.
I tu Sony ma pod górkę: bo jak nakłonić developerów do wykorzystania Activities? Jestem ciekawy, jak rozwiążą ten problem,
#xboxseriesx #xbox #ps5 #sony #ubisoftcwel #gry
Najlepsze jest to, ze gdy podczas gry wejdę w stan uśpienia, wybudzę ps5, gra się - po przejściu do dashboard - ładuje od tego momentu dosłownie w kilka sekund. Jest tez obsługa haptyki i triggerow.
Bez zbędnego sarkazmu: współczuje właścicielom XSX. MS dało d--y ze wsparciem developerow. Co chwile ktoś ma problemy na tej platformie. Mam nadzieje, ze to
Co do ps5: nie spotkał mnie problem z niezapisanych savem. Tylko, ze zwykle spędzam maksymalnie 2h czasu przy konsoli w ramach jednej sesji