Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko243
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
BRTM
BRTM

BRTM

Dołączył 11 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1842
  • Znaleziska 617
  • Mikroblog 1225
  • Obserwujący 18
  • Obserwowane 44
BRTM
BRTM
BRTM 23.10.2018, 14:47:32
  • 5
Dużo ludzi wnioskuje, że nauka jest zawodna, bo bazuje w dużej na indukcji. Jest to prawda, jednak z faktu, że indukcja jest zawodna, wypływa inny wniosek: małżeństwa jednopłciowe powinny być legalne. Dlaczego? Najważniejszym z argumentów ich przeciwników jest fakt, że pary jednopłciowe nie mogą mieć dzieci. Łatwo go obalić. Zastanówmy się jednak, czy możemy być tego pewni. Odpowiedź brzmi nie. To że jeszcze nigdy nie doszło do zapłodnienia w przypadku pary jednopłciowej,
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cecyl
cecyl
23.10.2018, 14:57:04
  • 1
@BRTM: jeżeli mieliby się wzajemnie zapłodnić to wszystko co znamy w naturze ma stronę żeńska i męska. Jeżeli jednak samozapłodnienie to nie mówimy o związku a więc o małżeństwie też nie. Owszem możemy powiedzieć, że nie wszystko wiemy i gdybać ale tak samo jest z fizyka i mogę gdybać, że nie istniejesz

  • Odpowiedz
sorek
sorek
23.10.2018, 16:17:10 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@BRTM: dobra logika. Jestem za małżeństwami jednoosobowymi. Wszak to że nigdy nie doszło do samozapłodnienia mężczyzny o niczym nie świadczy.
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM 23.10.2018, 06:23:26
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Poro6niec
Poro6niec
23.10.2018, 06:38:14
  • 2
a potem okazuje się, że idziecie do piekła,


@BRTM: no ja bym się ucieszył
Wszak lepsze to niż nieskonczonosc w niebie
Nic co trwa wiecznie nie jest fajne, tym bardziej ze to byłaby gra na kodach
Jestem pewien, że jeśli Belzi istnieje to przygotował na swoich włościach coś fenomenalnego
  • Odpowiedz
Poro6niec
Poro6niec
23.10.2018, 06:43:47
  • 3
@lordus2: Nie, ponieważ nie znam wersji drugiej strony
W firmie miał miejsce konflikt, jeden z pracowników odszedł na własną działalność i teraz były szef robi mu ohydny PR swoimi tanimi sztuczkami
  • Odpowiedz

7

Umysł i fizyka

O tym, co nam umożliwia myślenie

BRTM
z
fizyka.umk.pl
dodany: 21.10.2018, 15:58:03
  • 0
  • #
    nauka
  • #
    filozofia
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    biologia
  • #
    fizyka
BRTM
BRTM
BRTM 16.10.2018, 16:40:10
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BRTM
BRTM
BRTM
Autor
21.10.2018, 13:42:10
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Mannaz_Isaz_Raido_Kaunan_Othala
Mannaz_Isaz_Raido_Kaunan_Othala
21.10.2018, 17:19:03
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM 14.10.2018, 08:05:10
  • 2
O co chodzi z wiązaniem marksizmu kulturowego ze szkołą frankfurcką? Pobieżnie zapoznałem się z ideologią tej szkoły i wygląda na to, że mocno krytykowali kulturę masową i raczej twórczość słynącego z politpoprawności Netflixa nie przypadłaby im do gustu, bo byli elitarystami. Taki Adorno chyba słynie z krytyki jazzu.

#filozofia #neuropa #4konserwy
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BRTM
BRTM
BRTM 13.10.2018, 16:44:32
  • 2
Jeszcze zabawniejsze niż solipsyzm. Przy okazji krytyka Misesa

https://pl.wikipedia.org/wiki/Okazjonalizm
Pogląd ten stworzony został przez Arnolda Geulincxa, a najbardziej znaną jego formę sformułował Nicolas Malebranche[1]. Okazjonalistami byli również Louis de La Forge i Géraud de Cordemoy[2]. Okazjonalizm można też uznać za przekształcony kartezjanizm[2].

Okazjonalizm wiąże się z postawionym przez Kartezjusza problemem wzajemnych relacji ciała i umysłu[1], a więc związków cielesnego z mentalnym, w tym związków przyczynowo-skutkowych[3]. Descartes zajął tutaj stanowisko dualistyczne – postulował istnienie dwóch odrębnych
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

J.....a
J.....a
konto usunięte 13.10.2018, 17:44:32
  • 1
@BRTM: Dualiści mają problem interakcji, materialiści hard problem, a idealiści czilują gdzieś w tle.
  • Odpowiedz
Dawidk01
Dawidk01
Dawidk01
13.10.2018, 22:21:47
  • 0
@BRTM: no nie wiem, mi akurat okazjonalizm wydaje się interesujący
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM 13.10.2018, 06:43:12
  • 2
Której partii rządu oceniasz jako bardziej wolnorynkowe?

#neuropa #4konserwy

Jak wyżej

  • PiS 19.0% (15)
  • PO 81.0% (64)

Oddanych głosów: 79

  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wykopmycosr4zem
wykopmycosr4zem
13.10.2018, 06:46:03 via Android
  • 8
@BRTM wolność
  • Odpowiedz
Poczmistrz_z_Tczewa
Poczmistrz_z_Tczewa
13.10.2018, 06:46:16 via iOS
  • 9

Komentarz usunięty przez autora

BRTM
BRTM
BRTM 07.10.2018, 10:28:56
  • 4
Nie ma lepszego filozofa niż Quine, mimo że niesłusznie krytykował neopozytywizm.

Drugim z zaatakowanych przez niego dogmatów jest założenie empiryzmu logicznego, w myśl którego hipotezy są sprawdzane w pojedynkę. Quine przeciwstawia mu holizm (gr. holon = całość), który wyraża się maksymą, że „nauka jako całość stoi przed trybunałem doświadczenia”. To znaczy, niezgodny z przewidywaniami wynik eksperymentu przemawia nie przeciw określonej hipotezie, lecz przeciw systemowi hipotez. W takim przypadku trzeba niektóre hipotezy systemu
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

T.....a
T.....a
konto usunięte 07.10.2018, 11:42:07
  • 2
@BRTM: No nie wiem, jego przywiązanie do russellowskiej teorii deskrypcji oraz, związane z tym, odrzucenie predykatu egzystencji rodzą sporo problemów. Część z nich wymienił Kripke. Ekstensjonalne postrzeganie predykatów zostało słabo uzasadnione, a w zasadzie wynika tylko i wyłącznie z quine'owskiego fizykalizmu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby predykaty odnosiły się do własności tak, jak nazwy do obiektów, a skoro predykaty miałyby oznaczać zbiór obiektów, to równie dobrze nazwa mogłaby oznaczać
  • Odpowiedz
A.....k
A.....k
konto usunięte 07.10.2018, 16:58:15 via Android
  • 1
@BRTM prostacki pozytywizm dissować na każdym kroku :)
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM 02.10.2018, 17:41:58
  • 1
Czytam sobie biografię królowej Jadwigi i połowa książki to wypisywanie co nie podoba się autorowi w interpretacjach innych historyków. Czy każda poważna książka historyczna tak ma?

#historia
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Balcar
Balcar
02.10.2018, 18:00:12
  • 1
@BRTM: Nie, natomiast polemika z poglądami innych badaczy jest jak najbardziej na miejscu,
  • Odpowiedz
Ignasy
Ignasy
02.10.2018, 18:57:41 via Android
  • 0
@BRTM bardzo prawdopodobne że ta biografia nie jest dla laików i autor zakłada ze czytający ma wiedzę w tym zakresie stąd polemika.
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM 02.10.2018, 17:17:24
  • 6
Najlepiej widać różnicę między poziomem #neuropa. a #4konserwy poprzez porównanie tego fanpejdża https://www.facebook.com/neuropa/ z tagiem #naukowcywiary.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZaplutyKarzelReakcji
ZaplutyKarzelReakcji
02.10.2018, 17:20:24 via iOS
  • 4
@BRTM: same wpisy lakukaraczy pod tagiem. Dobre porównanie
  • Odpowiedz
Wstaw_tu_login
Wstaw_tu_login
02.10.2018, 17:30:42 via Android
  • 2
@BRTM Porównanie z #naukowcywiary ma służyć jako ukazanie neuropejskiego szamba jakie wybiło na tag, bo prawie każdy wpis jest autorstwa lakukaraczy?
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM 29.09.2018, 08:50:56
  • 3
Gdybym miał wybrać, jakiego biznesmena powiązanego z nauką najbardziej cenię, wskazałbym na Craiga Ventera, a nie Muska. Jest mniej znany, ale ma całkiem spore osiągnięcia.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Craig_Venter
#nauka
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BRTM
BRTM
BRTM 27.09.2018, 11:27:08
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BRTM
BRTM
BRTM 24.09.2018, 11:04:33
  • 2
Mam pytanie. O co chodzi z tą prawdziwością przekonań zmysłowych. Jak na przykład korzystam z linijki, to co z tego, że pod jej postacią ukrywa się demon-zwodziciel, jeżeli z jej pomocą mogę uzyskać poprawny pomiar, mogący być możliwy do przekazania innym. Gorsza sprawa byłaby, gdyby ten demon ciągle zmieniał na niej skalę, ale to mnie mniej interesuje.

#filozofia
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

biliard
biliard
24.09.2018, 11:07:22
  • 3
@BRTM: A może właśnie zmienia. Nigdy nie ufaj linijkom.
  • Odpowiedz
Metaforzysta
Metaforzysta
24.09.2018, 11:11:05
  • 0
@BRTM: Chodzi o to, że demon może sprawić, że będzie ci się wydawać, że masz dobry pomiar, i że jesteś w stanie przekazać wiarygodną informację komuś, lub że ktokolwiek w ogóle istnieje.
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM 24.09.2018, 08:14:45
  • 2
Od długiego czasu modne jest krytykowanie scjentyzmu, dotyczy to zarówno lewicowych postmodernistów, jak i prawicowców, tomistów i tak dalej. Polecam przeczytać ten artykuł:

http://www.rosenfels.org/Bunge_-_In_Defense_of_Scientism_(Council_for_Secular_Humanism,_2014).pdf
#filozofia
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

C.....e
C.....e
konto usunięte 24.09.2018, 09:40:45
  • 1
@BRTM:

This article offers a defense of a particular kind of scientism: the view that science is the truest and deepest kind of knowledge of nature and society


Chyba mało który filozof tak naprawdę twierdzi, że nauka nie jest najlepszym nam znanym sposobem gromadzenia wiedzy — krytyka scjentycyzmu jest wymierzona na ogół w to, że nauka nie jest sposobem idealnym, a nie że są jakieś lepsze. Ewentualnie że nauka jest
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM
Autor
24.09.2018, 10:28:23
  • 1
Chyba mało który filozof tak naprawdę twierdzi, że nauka nie jest najlepszym nam znanym sposobem gromadzenia wiedzy — krytyka scjentycyzmu jest wymierzona na ogół w to, że nauka nie jest sposobem idealnym, a nie że są jakieś lepsze. Ewentualnie że nauka jest zawsze w jakimś stopniu obciążona ideologicznie. Bardziej więc w idealistyczne postrzeganie nauki, a nie w jej prymat nad innymi metodami poznania.


@Croce: Problem jest taki, że większość przedstawicieli
  • Odpowiedz

3

Narodziny imperium: klasyczny amerykański pragmatyzm – Radykalny słoń

Narodziny imperium: klasyczny amerykański pragmatyzm – Radykalny słoń

Zaorali neoheglistów, powodowali ból głowy u Bertranda Russella, inspirowali Husserla, rozwijali psychologię, matematykę, socjologię, logikę, a nawet geologię...

BRTM
z
radykalnyslon.org
dodany: 22.09.2018, 17:46:05
  • 1
  • #
    zainteresowania
  • #
    filozofia
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    usa
  • #
    pragmatyzmmotzno
BRTM
BRTM
BRTM 21.09.2018, 08:53:08
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

m.....n
m.....n
konto usunięte 21.09.2018, 10:10:29
  • 0
@BRTM: Dziwne wolność i monarchia nie idzie mi w parze.
  • Odpowiedz
prewenaza
prewenaza
21.09.2018, 12:03:00
  • 0
@BRTM: rządy są po to by je niszczyć.
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM 20.09.2018, 06:28:51
  • 3
Dlaczego wśród lewicowców często spotyka się tezę, że gdyby ludzie mieli więcej wolnego czasu, to poświęciliby go na jakieś zajęcia kreatywne, realizowanie swoich śmiałych wizji. Teza ta wg mnie dotyczy jednak garstki ludzi, reszta zadowoli się w najlepszym razie Netflixem, a w najgorszym polskimi serialami.

https://nowyobywatel.pl/2013/09/23/fenomen-gowno-wartych-prac/

#neuropa #4konserwy
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BojWhucie
BojWhucie
20.09.2018, 07:09:23
  • 2
Dlaczego wśród lewicowców często spotyka się tezę, że gdyby ludzie mieli więcej wolnego czasu, to poświęciliby go na jakieś zajęcia kreatywne, realizowanie swoich śmiałych wizji. Teza ta wg mnie dotyczy jednak garstki ludzi, reszta zadowoli się w najlepszym razie Netflixem, a w najgorszym polskimi serialami.


@BRTM: jeśli ktoś przez cały dzień pakuje cukierki na taśmie, to dla niego nawet oglądanie seriali jest działaniem "kreatywnym". Lewica chce dać po prostu ludziom
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM
Autor
20.09.2018, 08:18:29
  • 1
@Metaforzysta: Nawet jeżeli to prawda, to niekoniecznie kolejna rozrywka musi być jakaś wybitnie kreatywna. Chyba można wpaść w pętle:
rozrywka I --->rozrwyka II --->rozrywka III ---> rozrywka I
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM 15.09.2018, 13:04:30
  • 3
Ostatnio dodałem felieton Sapkowskiego, wczoraj tekst ekologii, to dzisiaj połączę te tematy

_Doceniając iście angielski dowcip Mistrza nie da się jednak nie
zauważyć jego ciągotek ekologicznych. Nie są to – jak u licznych następców
– ciągotki o charakterze wojującym, wyraźne i dobitnie sformułowane,
czasami wręcz pełne gniewu. Tolkien nie jest „ekologiczny” w
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BRTM
BRTM
BRTM 14.09.2018, 17:50:37
  • 3
Kolejna głupia ankieta

#filozofia #neuropa #4konserwy
BRTM - Kolejna głupia ankieta



#filozofia #neuropa #4konserwy

źródło: comment_aJoTgmo0qy9rkWtX3J4J7u1x7NeP3jug.jpg

Pobierz

Kto lepszy?

  • Max Stirner 73.7% (14)
  • Ayn rand 26.3% (5)

Oddanych głosów: 19

  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kondzio11121555
Kondzio11121555
14.09.2018, 18:16:05 via Android
  • 1
Jak Ayn Rand nie wygra to zgłaszam za antysemityzm ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
Kondzio11121555
Kondzio11121555
14.09.2018, 18:16:58 via Android
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
BRTM
BRTM
BRTM 14.09.2018, 17:38:15
  • 1
Najmniejszą mniejszością na ziemi jest jednostką, nie można walcząc o prawa mniejszości poświęcać praw jednostki.

Nawet Ayn Rand udało się napisać coś mądrego i orać trollwolnościowców, chociaż mam na mysli pierwszą część.

#neuropa #4konserwy #filozofia
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • <
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Strona 24 z 25
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 29.12.2018

    Komentator
  • Rocznica
    od 06.11.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 22.07.2018

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska
  • Gadżeciarz
    od 28.02.2024

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking