Szkoda, że nie ma informacji o S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, bo jest to chyba jedna z gier, gdzie wycięto najwięcej lokacji, przeciwników i umiejętności.
@RT_NR: Ohoho... Stalker i usuwanie kontentu to temat na dłuuuuuuuuugi tekst.
Żeby zbytnio nie zanudzać - jeżeli ktoś ma egzemplarz Gamestara z bodajże lutego 2003 roku, niech go otworzy i przeczyta długą (2 czy 3 strony) zajawkę Stalkera (wtedy noszącego jeszcze podtytuł Oblivion Lost). Powiem krótko - gdyby gra wyszła w takiej formie, jaką obiecywali twórcy, to dostalibyśmy tytuł dekady. Serio.
W zapowiedziach OL prezentował się OLŚNIEWAJĄCO. Przepiękna grafika (i, co ciekawe, dość niskie wymagania sprzętowe), bardzo zaawansowana fizyka (która w tamtym czasie była nowinką w świecie gier), ogromny, otwarty i żywy świat, rozbudowane elementy "survivalowe" (konieczność jedzenia i picia, możliwość polowania na okoliczne zwierzęta), masa broni, pojazdów, mutasów i tajemnic do odkrycia. Cud, miód i orzeszki. Słowem - tytuł, który mógł stać się definicją gry "piaskownicowej", z otwartym światem który reaguje na poczynania
Osobiście najbardziej żałuję cięć w drugiej części "Knights of the Old Republic" (bo trzeba było wydać grę na Święta...), ale na szczęście fani przywrócili niedawno wycięte elementy :)
@Pandaa: Końcówki nawet mi nie przypominaj - poczułem się, jakbym dostał mokrą ścierką po twarzy. Gram, gram, a tu nagle wyskakują napisy końcowe... Szkoda, bo w wielu aspektach KoTOR2 był ciekawszy od pierwowzoru (ten mroczny klimat!). BTW, jeśli ktoś jeszcze nie grał, to na Steamie trwa aktualnie promocja i można nabyć pierwszą część KoTORa za niecałe 10zł. Co prawda angielską wersję, ale spolszczenie dość łatwo znaleźć :)
@muuzyk: Sporo rzeczy. Głównie przez wyciek wczesnej alfy - po tym zdarzeniu spora część kodu została napisana od nowa, parę map, broni czy przeciwników zniknęło.
No i jak można zapomnieć o tym, jak na początku miała wyglądać Legend of Zelda: Ocarina of Time.
Na początku trzeba wspomnieć, że istniał w Japonii dodatek do N64: N64DD. Wyszło tylko kilka tytułów na to.
Na początku projektowaną tą grę na ten dodatek, lecz po tym jak on się nie przyjął, zrezygnowano z tego. Musieli wyciąć pełno rzeczy, miały być takie sprawy jak wycięte drzewo zostawało takie do końca gry, trudniejsze
Brakuje jednego z bardziej oczekiwanych sequeli czyli Mafii 2, która została pocięta jak ser szwajcarski po przejęciu Illusion Softworks przez Take-Two.
@goolek: Ale nie wszystko wróciło w DLC. Znaleziono w plikach gry elementy świadczące chociażby o początkowych planach umieszczenia paru misji we Włoszech, czyli przed główną akcją gry. Daniel Vavra (główny scenarzysta i autor sukcesu jedynki) opuścił firmę po wprowadzeniu zmian przez Take-Two co świadczy o tym co korpo z nią zrobiła.
ŁAŁ. Wielkie dzięki. Choć ma to luki, np. nie ma niedokończonego KoTOR2, który jest mozolnie przywracany przez fanów od premiery (twórcy zostawili w plikach różne rzeczy, ale wiadomo że nie wszystko).
Homeworld 2 w wersji pokazanej na E3 też wyglądał zupełnie inaczej. W finalnej wersji pozostały niektóre skrypty, między innymi niepełna cutscena pokazana na E3.
TimeShift pomiędzy demo a finalną sporo się zmienił, inny silnik, inna fabuła.
Komentarze (34)
najlepsze
Żeby zbytnio nie zanudzać - jeżeli ktoś ma egzemplarz Gamestara z bodajże lutego 2003 roku, niech go otworzy i przeczyta długą (2 czy 3 strony) zajawkę Stalkera (wtedy noszącego jeszcze podtytuł Oblivion Lost). Powiem krótko - gdyby gra wyszła w takiej formie, jaką obiecywali twórcy, to dostalibyśmy tytuł dekady. Serio.
W zapowiedziach OL prezentował się OLŚNIEWAJĄCO. Przepiękna grafika (i, co ciekawe, dość niskie wymagania sprzętowe), bardzo zaawansowana fizyka (która w tamtym czasie była nowinką w świecie gier), ogromny, otwarty i żywy świat, rozbudowane elementy "survivalowe" (konieczność jedzenia i picia, możliwość polowania na okoliczne zwierzęta), masa broni, pojazdów, mutasów i tajemnic do odkrycia. Cud, miód i orzeszki. Słowem - tytuł, który mógł stać się definicją gry "piaskownicowej", z otwartym światem który reaguje na poczynania
http://stalker.pl/oblivion-lost/
Tutaj są zaś wersje alpha, wydane przez twórców gry, w których zawarte zostały usunięte
http://kotor2.pl/forum/viewtopic.php?f=117&t=54682&sid=f2746555070f45b776e1db5234075ad5
A KoTOR2 ogromnie szkoda. Nabardziej ucierpiał najważniejszy moment - końcówka. I już się jej nie uda odzyskać.
Edit: Dobra, ogarnąłem że to to samo :D
Na początku trzeba wspomnieć, że istniał w Japonii dodatek do N64: N64DD. Wyszło tylko kilka tytułów na to.
Na początku projektowaną tą grę na ten dodatek, lecz po tym jak on się nie przyjął, zrezygnowano z tego. Musieli wyciąć pełno rzeczy, miały być takie sprawy jak wycięte drzewo zostawało takie do końca gry, trudniejsze
link: http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=56087
TimeShift pomiędzy demo a finalną sporo się zmienił, inny silnik, inna fabuła.
Komentarz usunięty przez moderatora