@wiktord: szczególnie, że dużo starszych aut i z większymi silnikami łyknie więcej paliwa do rozruchu niż do stania. Zresztą i tak nikt tu na zielonym nie umie ruszyć więc jak będą mieli jeszcze odpalać silnik to już koniec będzie.
Ja miałem podobny kurs zorganizowany przez firmę. Co prawda nie kazali mi wyłączac silnika ale za to pokazali jak najlepiej poruszc się w mieście: Zamiast dojeżdżac do stojących na światłach samochodów na pełnym gazie to powoli 'dotoczyc' się tak żeby się wogóle nie zatrzymywac. Nie zawsze uda się wymierzyc czas tak żeby dojechac na zielone a i czasem znajdzie się 'mistrz kierownicy' który mnie nerwowo wyprzedzi (bo umie). Jesli jednak uda się
chociaż nie jeździjcie na 5 biegu 40 km/h tak jak radzą wam "specjaliści". Optymalny zakres pracy silnika benzynowego to ok 3000 obrotów na minutę a dla Diesla 1500-2000.
1. Jazda na zbyt niskich obrotach powoduje, że pompa olejowa nie jest wydajna i olej nie smaruje należycie silnika.
2. Jazda na 4 lub 5 biegu przy prędkości 40 km/h powoduje większe obciążenie silnika. Zużywają się pierścienie na korbowodzie, szybciej siada sprzęgło oraz skrzynia
@Weeman86: dlaczego miałoby siadać sprzęgło? olej może nie smaruje tak bardzo jak na wysokich obrotach ale też nie potrzeba takiego smarowania bo obroty są niższe
Komentarze (16)
najlepsze
oszczędź na paliwie, a zaoszczędzone pieniądze wydaj na naprawę zużytego rozrusznika.
PCHAĆ ! ;]
Zaczynają się zastanawiać, na chrabąszcza ci ten samochód.
Od 2013 obowiązek ustawiania odcięcia dopływu paliwa powyżej 2.000 obrotów.
Ludzie, jedzenie jest drogie, jedzcie mniej!
1. Jazda na zbyt niskich obrotach powoduje, że pompa olejowa nie jest wydajna i olej nie smaruje należycie silnika.
2. Jazda na 4 lub 5 biegu przy prędkości 40 km/h powoduje większe obciążenie silnika. Zużywają się pierścienie na korbowodzie, szybciej siada sprzęgło oraz skrzynia
Komentarz usunięty przez moderatora