Przed wojną koleje jeździły szybciej!
Interesujący tekst z Rzeczpospolitej o tym, że 70 lat temu Polskie Koleje Państwowe jeździły… szybciej niż dziś. O wyższych standardach obsługi nie wspominam.
- #
- #
- #
- #
- #
- 61
Interesujący tekst z Rzeczpospolitej o tym, że 70 lat temu Polskie Koleje Państwowe jeździły… szybciej niż dziś. O wyższych standardach obsługi nie wspominam.
Komentarze (61)
najlepsze
http://pl.youtube.com/watch?v=XjG8cN54Hts
Jak zwykle, wyśmiano go.
Jak
samochodem: 1,5h
busem: 1,55h
pociągiem:
Pisze to dlatego, ze autor wspomnial o TGV, ktore konkuruje z lotnictwem;) Nasze PKP moze co najwyzej scigac sie z rykszami!
Ludzie nie mają zielonego pojęcia o podstawach ekonomii (kruca, tu nawet nie trzeba ich znać!), wymagają od spółek zarządzanych przez polityków (politykabiznes w zdrowym organizmie się nie przyciągają) rentowności i jakości obsługi, jeszcze ma zostać na podwyżki. Przecież to przechowalnie dla polityków, którzy ustawiają
Wczoraj w "Dzienniku Polskim" przeczytałem, że planowana jest modernizacja trakcji kolejowej z Zakopanego do Krakowa i wybudowanie nowego odcinka, który skróci czas podróży. Kiedy? Według optymistycznych planów między 2020-2030.
Ciekawa jest też informacja o średniej prędkości pociągów osobowych, która wynosi... 48 km/h
"PKP S.A. powstała 1 stycznia 2001 r. w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe. Jej jedynym akcjonariuszem jest Skarb Państwa. Spółka pełni dominującą rolę w Grupie PKP."
mówi się o planach szybkiej kolei. tylko 250 km/h w skali europejskiej to już teraz jest mało, a co dopiero w okolicach roku 2020 kiedy ta inwestycja zostanie zakończona? większość państw UE już teraz przemieszcza się pociągami z prędkością 300 km/h, w wielu przypadkach jest to jeszcze więcej. a my za 10 lat będziemy jeździć pociągami z prędkością, która robiła wrażenie co najwyżej pod koniec lat 90 ubiegłego wieku. brawo PKP.
zresztą modernizacja dworców wygląda podobnie. przykład z planów renowacji Dworca Wschodniego w Warszawie (na prawdę ciężko o gorszy dworzec) - czego to ma nie być, wysoki standard, nowa jakość itp., a w dokumentach projektowych odnośnie hali głównej jest jedynie zapis: "przejście zaprojektować na odpowiednią szerokość, aby była możliwość budowy stanowisk handlowych na całej długości"
czyli
Ale autor slusznie zauwazyl, ze nie zmienia sie nic, poniewaz nasi "włodarze" lataja samolotami, albo jezdza luksusowymi samochodami ( BO JEST SZYBCIEJ NIZ KOLEJA ). Zastanawiam sie kiedy ten narod wybuchnie, wsadzi te warszawska (wszystkie rzady po kolei od 1945 roku) chołotę do pociagu relacji WARSZAWA - SYBERIA z biletem w jedna strone..
Teraz pęd za kasą wyklucza jakość
Nie wiem czy znasz jakiekolwiek zasady marketingu. Popatrz po co przywiązywać uwage do jakości i solidności produktu, który zostanie przez konsumenta w krótkim czasie zamieniony na nowszy model? Dobrym przykładem są telefony komórkowe, co rusz wychodzą nowsze modele i ludzie je kupują, więc nie ma sensu wkładać większą kase na poprawe solidności czegoś co i tak będzie szybko zastąpione.
"Spójrzcie na jakość programów w TV przecież to jest dno."
To
Ale do rzeczy. Zawsze gdy się pojawię koło terenów "kolei państwej" to mam wrażenie, jakby 50 lat temu wybuchła bomba atomowa i znajdowałbym się na jakimś bezludziu gdzie nie było od lat żywego ducha. Jakieś rozpadające się hangary, stare budynki, powybijane szyby, zamalowane ściany, wszędzie zarośnięte (w tym i często tory, jeśli rzadko uczęszczana trasa) i taka atmosfera z Madmaksa. Jestem jedyny?
Czy może reszta uważa, że to wszystko niezbędne tereny dla "dobra wspólnego", kolej to "strategiczny sektor państwowej polityki", jednym słowem socjalistyczne dobro narodu - żeby nie denerować się niepotrzebnie to nazwijmy to, że jest to na poziomie publicznego szaletu .
O
Wspominać o tym, że jeśli ktoś miał do czynienia z PKP to ma dla całej rodziny zniżki aż do 99% (a dzieci niewiele mniej). Zwykłe myślenie stalinowskie, dzielimy na tych u władzy/pracujących w przemyśle i reszta.
http://rozklad-pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/782097/474759/233834/143782/4095/ld=pkp&seqnr=3&ident=8n.01316429.1219504844&
Trasa - 3,5h
Inowrocław