W jaki sposób otrzymujesz informacje o tym, które reklamy czy zwiastuny dołączyć do konkretnego filmu? Czy dostajesz listę i sam ustalasz w jakiej kolejności mają lecieć?
@superkujon: Dostajemy grafik reklam do każdego filmu, a do zwiastunów dostajemy wytyczne, ale układamy je po swojemu w zalezności od tego jakie zwiastuny mamy w kinie. Bardzo często razem z filmem dostajemy zwiastuny od konkretnego dystrybutora i to na pewno gramy.
1. Co się dzieje jak w kinie wybuchnie pożar albo włączy się alarm pożarowy? Czy projekcja staje automatycznie czy film "leci" dalej? A może puszczony zostaje komunikat w głośnikach?
2. Czy macie obowiązek sprawdzenia nowych filmów przed puszczeniem dla klientów? Jeśli tak to puszczacie go sobie i schodzicie na widownie?
3. Jak komunikuje się z wami obsługa widza? Z sal przez telefon na kabinę operatora?
@przemas999: 1. Projekcja automatycznie staje, zapalają się światła i z głośników idzie komunikat o tym ,że jest ewakuzacja i trzeba opuścić sale.
2. Kopie analogowe sprawdzamy, żeby wykryć, czy nie są np porysowane i żeby sprawdzić, czy je prawidłowo skleiliśmy. Puszczamy je zazwyczaj w nocy i idziemy na sale. Filmów cyfrowych zazwyczaj nie sprawdzamy.
2. Od czego zalezy wyswietlanie filmow na roznych wielkosciach ekranow (tzn dlaczego niektore filmy sa wyswietlane na wiekszych a inne na mniejszych ekranach)?
@GrzeWho: 1. Obraz cyfrowy jest dokładniejszy od analogowego, jest wyraźniejszy i zazwyczaj jasniejszy. Nie ma na nim żadnych rys czy zadrapań. Reklamy przed seansem wyświetlają się jedna po drugiej jak w telewizji - bez kilkusekundowych czarnych przerw. I napisy wyglądają tak jak na komputerze, wyraźne, z cieniami. Napisy na analogach są jakby nadrukowywane, widać poszarpane krawędzie.
2. Jeżeli chodzi co o proporcje ekranu (panorama lub 16:9) to jest to kewstia
1. Wspominałeś, że biegasz pomiędzy projektorami wymieniając filmy. Jeśli multipleksy są tak technicznie zaawansowane to dlaczego nikt nie wpadł na pomysł aby zrobić jednego pokoiku z którego operator obsługuje kilkanaście sal? Kable mają odpowiednią przepustowość więc od strony technologicznej nie ma przeciwskazań aby w każdej sali znajdowal się projektor a od niego szedł przewód transmisyjny do "serca kina"
2. Jeśli obsługujesz kilka projekcji jednocześnie to skąd wiesz w którym momencie kończy się dany film? Jest jakiś alarm oznajmiający koniec seansu?
3. Idę na film 3D, okazuje się że należę do tych nastu procent ludzi, którzy nie widzą efektu. Czy zwrócicie mi różnicę którą zapłaciłem za 3D zamiast za 2D?
@aegypius: Nie wystarczy zauwać technologii, każdy seans po puzczeniu trzeba sprawdzić, czy np włączył się prawidłowy dźwięk lub czy wystartował filtr 3D czy chociażby czy zapaliła się lampa. Projektory cyfrowe mają funkcje automatycznego startu, ustala się tzw shedule i wszystko staruje automatycznie i nie trzeba przy tym wcale być, ale z doświadczenia wiem, że lepiej na nie zerknąć.
2. Nie muszę wiedzieć kiedy film się kończy, bo po co? Jak skończy się cyfra, to się po prostu zatrzyma, jak skończy się analog, to podobnie, końcówka taśmy się zwinie i nie trzeba nic z tym robić.
3. Różnicy ci nie zwrócą bo nie ma takiej opcji, nie mogą na kasie sprzedać biletu w cenie 2D na film 3D, ale na pewno zwrot całości mógłbyć dostać, gdybyś zrezygnował filmu w trakci z tego
Ostatnio jak byłem w kinie chciałem kupić dwa bilety ze zniżką studencką a sprzedawczyni poprosiła mnie o dwie legitymacje. Czy muszą tak robić? Nie mogą sprzedać dwóch biletów jednej osobie?
@BosmanOne: Niektóre kina sprawdzają legitymacje na bramce, inne od razu przy kasie, ale mozna kupić kilka biletów od razu bez legitymacji, powiedz, że kupujesz bilet dla kogoś, kto jeszcze nie przyszedł i że mogą cię sprawdzić na bramce.
1. Ilu operatorów potrzebnych jest w średniej wielkości kinie (jednej z ogólnopolskich sieci)?
2. Czy te "zakłócenia" ,które można czasem dostrzec na ekranie (jakieś rysy, małe plamki) to specyfika wyświetlacza analogowego, czy w cyfrówkach też zdarzają się jakieś deformacje obrazu?
3. Czy jeszcze klika lat temu operatorzy siedzieli w swoich "budkach", przez cały czas seansu? Pamiętam, że kiedyś dostrzegłem operatora w tej jego pracowni (patrząc z sali kinowej), ale to było małe,
@Gerwazy_: Większość plamek powstaje ze zużycia taśmy. Może się zdarzyć, że film zostanie źle założony, albo w trakcie projekcji ześliźnie się z jakieś rolki i robią się rysy, które zostają jużna stałe. Wystarczy nawet drobinki kurzu, aby na taśmie porobiły się kropki. Szybkość niszczenia się taśmy zależy też od nowoczesności kina, pracowałem zarówno w kinie praktycznie nowym jak i ponad 10 letnim i widać znaczną różnicą w wyświetlaniu tych samych
@degename: Zazwyczaj oglądam filmy w moim kinie, tylko jak czegoś nie gramy, a mi na tym zależy, to jadę w inne miejsce. Zawsze zwracam uwagę na szczegóły techniczne, często zdarza się, że np. zwiastuny wyświetlane są w złym formacie. Zawsze staram się być na czas i oglądać wszystko co jest przed seansem.
@fledgeling: Filmy cyfrowe 24 klatki. Analogowe można ustawić ręcznie na 24 lub 25 klatek i w większości kin wyświetlane są w 25 klatkach. A filmy 3D mają też 24 klatki, ale każda jest wyświetlana 3 razy.
Komentarze (323)
najlepsze
2. Czy macie obowiązek sprawdzenia nowych filmów przed puszczeniem dla klientów? Jeśli tak to puszczacie go sobie i schodzicie na widownie?
3. Jak komunikuje się z wami obsługa widza? Z sal przez telefon na kabinę operatora?
4.
2. Kopie analogowe sprawdzamy, żeby wykryć, czy nie są np porysowane i żeby sprawdzić, czy je prawidłowo skleiliśmy. Puszczamy je zazwyczaj w nocy i idziemy na sale. Filmów cyfrowych zazwyczaj nie sprawdzamy.
3. Komunikujemy się przez
2. Od czego zalezy wyswietlanie filmow na roznych wielkosciach ekranow (tzn dlaczego niektore filmy sa wyswietlane na wiekszych a inne na mniejszych ekranach)?
2. Jeżeli chodzi co o proporcje ekranu (panorama lub 16:9) to jest to kewstia
2. Jeśli obsługujesz kilka projekcji jednocześnie to skąd wiesz w którym momencie kończy się dany film? Jest jakiś alarm oznajmiający koniec seansu?
3. Idę na film 3D, okazuje się że należę do tych nastu procent ludzi, którzy nie widzą efektu. Czy zwrócicie mi różnicę którą zapłaciłem za 3D zamiast za 2D?
4.
2. Nie muszę wiedzieć kiedy film się kończy, bo po co? Jak skończy się cyfra, to się po prostu zatrzyma, jak skończy się analog, to podobnie, końcówka taśmy się zwinie i nie trzeba nic z tym robić.
3. Różnicy ci nie zwrócą bo nie ma takiej opcji, nie mogą na kasie sprzedać biletu w cenie 2D na film 3D, ale na pewno zwrot całości mógłbyć dostać, gdybyś zrezygnował filmu w trakci z tego
2. Czy te "zakłócenia" ,które można czasem dostrzec na ekranie (jakieś rysy, małe plamki) to specyfika wyświetlacza analogowego, czy w cyfrówkach też zdarzają się jakieś deformacje obrazu?
3. Czy jeszcze klika lat temu operatorzy siedzieli w swoich "budkach", przez cały czas seansu? Pamiętam, że kiedyś dostrzegłem operatora w tej jego pracowni (patrząc z sali kinowej), ale to było małe,
Podczas seansu zwracasz uwagę na szczegóły techniczne?
Zdarza Ci się specjalnie przyjść później żeby ominąć reklamy?
Lubisz korzystać z kina w miejscu pracy czy wybierasz inne?