Cóż, im lepsza grafa - tym więcej zajmuje na dysku (nie jest to ścisła korelacja). Battlefield 3 ponoć 15 GB. Stąd gry są krótsze. Dochodzą też wymagania rynku. Rozrywka ta się na tyle spopularyzowała, że dzieciaki i dorośli częściej grają - a skoro tak - to nie ma sensu robić ich zbyt długich. Gry są też znacznie tańsze w stosunku do zarobków. Na giełdach komputerowych 10-15 lat temu ludzie w ortalionach nieźle
Gra musi być troche liniowa, żeby człowieka nie zanudzić.
Wyjątkiem są gry typu Tomb Raider gdzie człowiek lubi zwiedzać, szukać sekretów itp.
Oblivion, Morrowind - tam była duża swoboda, w przypadku Obliviona skończyło się to na tym, że zrobiłem mnóstwo questów pobocznych, a głównego wątku nie ruszałem (bałem się, że za dużo namiesza w świecie czy coś). I koniec końców -gry nie przeszedłem - głównie przez adekwatnie rosnący poziom przeciwników (tu też
wydaję mi się, że nie chodzi o liniowość ale o stopień trudności, wiadomo, że każda gra jest liniowa, (w jakiś sposób) żeby ją przejść. Te gry które są w powiązanych "tłamszą" gracza swoją prostotą, zostaje wrzucony w wir walki, idzie jak po sznurku, gra fpp ogranicza się do strzelania i chodzenia.
Bioshock też jest liniowy ale...gdy walczymy z "Big Dady" wiemy, że ma on nad nami przewagę i trzeba odrobinę pomyśleć i
@hal0: okej ale rzuć okiem na pierwszego farcry - złudna wolność gdzieniegdzie i możliwość kombinowania, zmieniania taktyki - bez tego fc byłby grą dużo słabszą. To dorzuca miód.
Stopień trudności i wymagania wobec gracza - tu się zgadzam w 100%.
Dzisiejsze gry robione są pod casuali i nic tego nie zmieni, na szczęście zawsze można przechodzić gre na wyższych poziomach trudności. Gears of War, halo, Cod polecam od razu odpalić na prawie najwyższym poziomie a potem męczyć się na najtrudniejszym ;) Nie wiem czy innym sposobem nie szkoda byłoby mi pieniedzy na gry na xa
@Reexi: Ja nie lubię grać na najtrudniejszych. Owszem MW2 na weteranie przeszedłem, ale wolę pograć sobie spokojnie, wszystko sprawdzić i na maksa cieszyć się grą. Nie lubię gdy gra jest za łatwa, ale tak samo nie lubię, gdy jest za trudna. Ja w Half-Life wolę sobie na średnim poziomie trudności pograć - wszystkich zabiję w taki sposób jak chcę, wszystko pozwiedzam i jednocześnie nie będzie to trudna rozgrywka.
aj tam pięćsetny w tym miesiącu wykop jak to dawniej było zajebiście, jak nie gry to filmy, jak nie filmy to kreskówki. Niestety czasy się zmieniają i robi się takie gry, w jakie ludzie mają ochotę grać. Ja dziś nie mam ani czasu ani ochoty błądzić po kanałach czy szukać igły w stogu siana. Wolę odpalić FIFĘ, i bezstresowo zagrać z kumplem, czy też pooglądać te cutscenki i porozwalać oskryptowane budynki w
@gac3k: Uczepiłeś się tego słówka jak rzep psiego ogona. Następnym razem użyje słowa "content", uznałem jednak że zbytnie nagromadzenie anglojęzycznej nomenklatury nie dodaje wypowiedzi uroku, stąd na siłę wcisnąłem niezbyt poprawnie użytego słowa "fabuła", wcześniej jednak tłumacząc o co mi dokładnie chodzi. "... są za krótkie, brak fabuły nadrabiają ..."
@shiverr: nie prawda, mało który FPS ma fascynującą czy nawet ciekawą fabułę, twoim zadaniem jest eksterminacja przeciwników a nie rozważanie dlaczego starasz się to zrobić, bo wszystko prowadzi do jednego. A inne gry (RPG-i np. mają i ładną grafikę i sensowną fabułę) nie generalizuj.
Oj, Dark Forces to potrafił napsuć krwi nieźle, tak samo jak i późniejszy Jedi Knight (Dark Forces 2) i w sumie Jedi Knight 2 (do momentu zdobycia miecza świetlnego).
Komentarze (119)
najlepsze
2. Czekam na okienko Steama
3. Po kilku sekundach orientuje się, ze to w filmie
Wyjątkiem są gry typu Tomb Raider gdzie człowiek lubi zwiedzać, szukać sekretów itp.
Oblivion, Morrowind - tam była duża swoboda, w przypadku Obliviona skończyło się to na tym, że zrobiłem mnóstwo questów pobocznych, a głównego wątku nie ruszałem (bałem się, że za dużo namiesza w świecie czy coś). I koniec końców -gry nie przeszedłem - głównie przez adekwatnie rosnący poziom przeciwników (tu też
Bioshock też jest liniowy ale...gdy walczymy z "Big Dady" wiemy, że ma on nad nami przewagę i trzeba odrobinę pomyśleć i
Stopień trudności i wymagania wobec gracza - tu się zgadzam w 100%.
http://www.wykop.pl/link/518035/mapy-w-fpsach-kiedys-i-teraz/
Nie obchodzi mnie że obrazek inny, ile razy można wałkowac to samo?