Ja od Lidl już nic nie oczekuję. Poniższą historyjkę opisuję tu z dwóch powodów:
*dlatego, że obiecałem to Lidl, "jako się rzekło, kobyłka u płota"
*ale przede wszystkim jako przestrogę dla Was.
Poczytajcie zatem jak Lidl traktuje klientów-pod rozwagę w kwestii ewentualnych Waszych zakupów. Sam nie lubię być olewany i myślę, że takich spraw nie należy zostawiać bez reakcji, gdyż są one zachętą dla gwaranta do następnych tego typu działań. Szkoda mi tylko straconego czasu. Ale pamiętaj Lidlu, nauka nie pójdzie w las.
W dniu 26.11.2021 kupiłem w Lidl wiertarkę. Użyłem jej w sumie 3 razy. Za trzecim razem rozleciał się uchwyt. "Szczęście" że jeszcze w gwarancji ;-)
W dniu 19.11.2024 wysłałem @ na adres <kompernass@lidl.pl> zgłoszenie gwarancyjne (paragon, zdjęcia i opis z danymi). Ponieważ pytali jeszcze o jakieś zgody, dosłałem w dniu następnym.
W dniu 20.11.2024 otrzymałem od <kontakt@lidl.pl> potwierdzenie, że przekazali sprawę do gwaranta Kompernass POL. (jak wiadomo Lidl daje 3 lata gwarancji na narzędzia).
02.01.2025 wysłałem do <kontakt@lidl.pl> pytanie kiedy i w jaki sposób zrealizują gwarancję, bo upłynął już termin na odpowiedz? Lidl odpowiedział, że raz jeszcze prześlą zgłoszenie do serwisu.
I w dniu 03.01.2025 otrzymałem od support.pl@kompernass.de odpowedź że: "w zwiazku ze zglaszana reklamacja o nr 111953667 informujemy, ze jest to przypadek nie podlegajacy gwarancji. Urzadzenie objete bylo 3-letnia gwarancja od daty zakupu." i "Informujemy, ze zgloszenie zostalo przekazne do serwisu w dniu dzisiejszym". No czyli po upływie gwarancji.
Ponieważ zgłoszenie zostało przyjęte w okresie obowiązywania gwarancji ( 20.11.2024 co jest potwierdzone @ od <kontakt@lidl.pl>), wysłałem do <kontakt@lidl.pl> oraz <support.pl@kompernass.de> zapytanie aby ustalili kto, komu, kiedy i co tam sobie przekazywali. Swoją drogą przypomniała mi się scena z Sexmisji: "...macie tam niezły b----l w tym Archeo..."
W dniu 04.01.2025 otrzymałem od <kontakt@lidl.pl> ostatnią wiadomość z informacją, że znowu przekazali reklamację do działu odpowiedzialnego za jej rozpatrzenie i, że ktoś skontaktuje się ze mną w ciągu najbliższych kilku dni.
Wysłałem do nich jeszcze trzy @ z pytaniami kiedy wreszcie zdecydują co z tą złożoną w terminie reklamacją zechcą zrobić? Niestety do dzisiaj nie zechcieli udzielić żadnej odpowiedzi. Klient i jego problem już ich nie obchodzi.
Dodaje pdf z korespondencją w tym temacie w kolejności jak następowała.











Komentarze (177)
najlepsze
dla polskiego wysokie ceny ¯\(ツ)/¯
Już się pojawił jakiś januszowski tekst xD Akurat Lidla pod względem gwarancji ludzie bardzo chwalą, nawet widać to po komentarzach. Jak sieć jest duża, to nie ma szans nie popełnić małej wpadki raz na jakiś czas.
Co jeszcze oprócz załączonej korespondencji może potwierdzić autentyczność? Daj znać. Dodam
@Skipi1111: ołsiet, to brzmi jak problem tych dostawców a nie konsumenta.
@bachus: ta teść...
Więc ja mogę tylko chwalić.
Przynosiłem nawet rozpakowane towary z porwaną paczką gdzie okazało się że przez własną głupotę źle kupiłem aż mi było głupio i bez gadania zawsze wszystko wymieniają.
Natomiast Auchan ma politykę zero gwarancji - żaden towar jaki u nich kupiłem nawet kompletnie niedziałający od zakupu nie miał uznanej reklamacji.
Nadal... Gwarancje to nie rękojmia. Gwarancja ma takie terminy jak sobie wymyśli gwarant w umowie (ulotce w opakowaniu produku).