Ujawnili prawdę o SCT. Wcale nie rozwiązują problemu zanieczyszczenia
Strefy Czystego Transportu są obecne i pojawiają się w wielu miastach europejskich. Ich stworzenie jest motywowane m.in. koniecznością poprawy złej jakości powietrza. Badania duńskich naukowców pokazują, że takie założenie nie do końca pokrywa się z prawdą.
Mav_M z- #
- #
- #
- 183
- Odpowiedz
Komentarze (183)
najlepsze
Normy Euro to w dużej mierze fikcja...
W 2027 nie wjadę już nim do Wawy, ale gdyby było wyprodukowane 3 miesiące później (z tym samym silnikiem i
@PiotrFr: nikt nie napisal ze to moze nie wynikac ze spalin a np opony czy hamulce i samochodow osobowych czy np dostawcze/autobusy. Dodatkowo sam ruch powietrza moze powodowac poderwanie pyłów z nawierzchni. ¯\(ツ)/¯
@PiotrFr: Tu nie ma sprzeczności, bo nie podano za jaki % zanieczyszczenia cząstkami stałymi odpowiadają samochody. Jeśli np. za 10%, a te spadły 36%, to wszystko się zgadza. Jest to niewielki wpływ i koniec.
Cytat z artykułu, a właściwie to jego większość bo to tylko notka na kilka akapitów a nie artykuł (co nie zmienia faktu, że to i tak za dużo do przeczytania ze zrozumieniem dla przeciętnego użytkownika tego portalu) xD
"Oznacza to, że - w szerszym kontekście - mamy do czynienia z niewielką poprawą jakości powietrza" - niewielka poprawa jakości powietrza, więc strzelają nie tam gdzie trzeba.
Kilka lat i bedziesz szukal pieniedzy jak kupic nowe albo z buta z---------l jak zaostrza kryteria.