@Mandarex: @hosearkadiomorales Dokładnie, jako pieszy rozglądasz się we wszystkie strony (np. przejścia z wyspą) i jako kierujący, gdy wjeżdżasz na jezdnie jednokierunkową tak samo:
@dad1111: i co to dało? tacy debile w takich sytuacjach idą w zaparte i pewnie im odpyskował coś w stylu "bo mi wolno! to wy macie dzieciaka pilnować a nie ja! co z tego że na pasach to wy jesteście odpowiedzialni za niego!"
@Krolik Art. 86. KW Spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym
§ 1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, podlega karze grzywny.
§ 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 przez osobę prowadzącą pojazd można orzec zakaz prowadzenia pojazdów
Pomijając tutaj akurat dosyć oczywistą sytuację, to często jak się nie zna danej drogi, to przed zaczęciem manewrem wyprzedzania nawet ciężko się zczaić, że będzie przejście dla pieszych, a taki manewr potrafi zabrać pewien dystans.
@damian125: w tym konkretnym przypadku masz znak informujący o przejściu dla pieszych, podwójną ciągłą oraz znak ostrzegający o skrzyżowaniu. Jakich jeszcze informacji oczekujesz?
Poza tym w terenie zabudowanym zazwyczaj obowiązuje 50tka. Przy tym limicie nie ma potrzeby kogokolwiek wyprzedzać, bo większość jedzie z maksymalną dozwoloną.
Komentarze (78)
najlepsze
Dokładnie, jako pieszy rozglądasz się we wszystkie strony (np. przejścia z wyspą) i jako kierujący, gdy wjeżdżasz na jezdnie jednokierunkową tak samo:
( ͡~ ͜ʖ ͡°)
§ 1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
podlega karze grzywny.
§ 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 przez osobę prowadzącą pojazd można orzec zakaz prowadzenia pojazdów
Poza tym w terenie zabudowanym zazwyczaj obowiązuje 50tka. Przy tym limicie nie ma potrzeby kogokolwiek wyprzedzać, bo większość jedzie z maksymalną dozwoloną.