WEI: Samochód wciąż bardziej konkurencyjny od zbiorowej komunikacji…
Auta są passé? Takie można by odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute (WEI) przeanalizował…
Zegarmistrz_Swiatla z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 3
- Odpowiedz
Komentarze (3)
najlepsze
Ludzie mieszkają wszędzie, praca jest wszędzie, i trzeba dojechać z każdego miejsca w każde. Jest fizycznie i ekonomicznie niemożliwe to wszystko połączyć całodobowym, co piętnasto minutowym transportem publicznym w taki sposób żeby każdy mógł o każdej godzinie w rozsądnym czasie dotrzeć do swojego miejsca pracy, a ludzie pracują o każdej porze i w
Jest polaczenie kolejowe, pociagi co godzine albo pol godziny nawet. I teraz tak jakbym chcial wybrac si do roboty i skorzystać z komunikacji zbiorowej:
Musze isc na piechote na przystanek i czekać x1 czasu na autobus. Nastepnie jade nim x2 czasu na dworzec gdzie czekam x3 na pociag. Jade pociagiem x4 czasu do miasta docelowego. Przed dworcem czekam x4 czasu na autobus lub trawaj ktory zawiezie mnie w poblize biura. Jade kolejne x5 czasu. Z przestanku Ide x6 czasu do biura. Ewentualnie moge tam poczekac x7 czasu na busa ktory mni zawiezie pod biuro to x6 bedzie krocej. Albo i nie..
To ze suma Xow jest wieksza niz czas jazdy samochodem door-to-door praktycznie to jest oczywiste.
Ale najgorsze jest ze cenowo autem wychodzi taniej.