Tesla wysłała producentom samochodowym poradnik jak przejść na architekturę 48V
z archaicznej architektury 12V. pozwoli to m. in. na kilkukrotne zmniejszenie ilości miedzi potrzebnej do okablowania. nawet Jim Farley przyznał, że dostali poradnik xD
mepps z- #
- #
- #
- 210
Komentarze (210)
najlepsze
A to:
To już taki bełkot chłopskiego rozumu że nawet nie wiem jak skomentować. Co, kto pod napięciem
Trzeba też zauważyć, że 48V na zasilaniu w pojeździe oznacza napięcie ładowania ponad 50V, a tego normy w UE nie przepchną nawet dla prądu AC.
Skoro nie słyszę to w czym problem? I jesteśmy już raczej bliżej 1...2MHz niż 100kHz.
@KarmazynowyAstrofizyk: jeśli myślisz, że to był powód to się
cool
jezeli ktos ma fanaberie typu steering-by-wire to sam sobie robi problemy i niech sie martwi ich
A 48v ma np Audi i ma dwa akumulatory (12 i 48) i alternatory (również 12 i 48)
te 48v w audi to jest do napedzania kompresora (elektryczne turbo).
jak mowilem - jak ktos sobie wymysla pradozerne fanaberie to niech sobie z nimi radzi
@sirdam: no prosze, a w USB wlasnie wprowadzono 48v zasilania. Do sprzetow ktore uzywaja tez dzieci.
ta, np. C330 czy C360 miał 2 aku po 6v - dlaczego? bo gdy powstawał, wiele ciągników było na 6v, i właśnie aku 6v były dostepniejsze...
@realistons: Auta też miały 6v (choćby stary Ford Taunus 17M z jakichś lat 60tych, zresztą wiele amerykańców klasycznych też)