Dodam, że są to największe operujące, handlowe, kontenerowce świata a nie statki ogólnie.
Największy statek handlowy na świecie jaki zbudowano to supertanker "Knock Nevis" (wcześniej "Jahre Viking", "Seawise Giant"), który wyszedł z serwisu w 2009 roku i miał długość 458 metrów, zanurzenie ponad 24 metry i DWT (deadweight) niespełna 650 milionów ton !!!.
Drugi pod względem wielkości to Batillus, też tankowiec o długości 414 metrów, zanurzeniu 28 metrów i DWT 555 milionów ton, zezłomowany.
@bulaj76: mialem przyjemnosc zobaczyc maerska 350m (niestety nie pamietam nazwy) przed wejsiem do Kanalu Panamskiego od strony Pacyfiku czyli przed Balboa i powiem szczerze ze przy naszym mpp 160m robi niezle wrazenie :D pozdrowki z chile
Wkradł się błąd przy DWT - wszędzie, gdzie podałem miliony są tysiące, czyli Knock Nevis ma DWT 650 tysięcy, Batillus 555 tys., Esso 516 tys. i maerski po 160 tys.
Przedobrzyłem, co nie zmienia faktu, że są to niewyobrażalne kolosy.
I czemu wszystko co wartościowe nie należy do polskich spółek? Bo Polacy tylko w przekręty wierzą i każda duża spółka jest tak skorumpowana że pada ... Dobrze że chociaż jeszcze niektórzy rodacy pracę w tych stoczniach znajdą ...
Polska A i Polska B wciąż istnieje - wszystko, co poza liniami Gdańsk->Wrocław->Kraków->Warszawa->Gdańsk powinno być chyba zasypane ziemią i zaorane.
Na Gdańsk miliard, a Świnoujście ledwie ledwie a zostałoby bez przepraw promowych (co oznacza praktycznie upadek i zamienienie w wieś 40-tysięcznego miasta). Były obiecanki cacanki z wymianą promów na nowe, były obiecanki cacanki z budową tunelu.
Skończyło się na opowiadaniu bajek. Przepraszam, gdzie tu rozsądek? Świnoujście walczyło chyba rok o marne parę
@TomekMazowiecki: Bo tak to jest, że liczy się Warszaffka i cała reszta, o której wspomniałeś.
Stocznię w Szczecinie rozpieprzyli, miał być wielki inwestor, miała być dymisja cwaniaka Grada gdy się nie uda i co? Dalej bąki zbija za biurkiem i gruby szmal dostaje, premią pewnie też nie pogardzi.
Z tą przeprawą w Świnoujściu jest jak z mostem Police-Święta. Ile to już planują budować? 30 lat? Obwodnicę Szczecina tez gdzieś tyle chociaż tu już coś się
@zawszespoko: nie odcinają. Zmniejszy się nieznacznie [rząd wielkości metra] głębokość zanurzenia statków mogących wejść do świnoujścia. Większym problemem pozostanie przejście przez cieśniny duńskie.
@zawszespoko: jak to wogóle jest, że ktoś sobie buduje jakąś rure a ktoś inny ma na tym cierpieć? Na miejscu takiego kapitana, gdyby to nie było groźne dla statku, kazałbym płynąć i nie patrzyć, nic mnie by nie obchodziło, że kogoś rurka pękła.
Komentarze (49)
najlepsze
Edit- zapomniałbym! 1 mld? Tusk dał 1,8 mld niemieckiemu oplowi...
Największy statek handlowy na świecie jaki zbudowano to supertanker "Knock Nevis" (wcześniej "Jahre Viking", "Seawise Giant"), który wyszedł z serwisu w 2009 roku i miał długość 458 metrów, zanurzenie ponad 24 metry i DWT (deadweight) niespełna 650 milionów ton !!!.
Drugi pod względem wielkości to Batillus, też tankowiec o długości 414 metrów, zanurzeniu 28 metrów i DWT 555 milionów ton, zezłomowany.
Przedobrzyłem, co nie zmienia faktu, że są to niewyobrażalne kolosy.
Bezcenne.
Na Gdańsk miliard, a Świnoujście ledwie ledwie a zostałoby bez przepraw promowych (co oznacza praktycznie upadek i zamienienie w wieś 40-tysięcznego miasta). Były obiecanki cacanki z wymianą promów na nowe, były obiecanki cacanki z budową tunelu.
Skończyło się na opowiadaniu bajek. Przepraszam, gdzie tu rozsądek? Świnoujście walczyło chyba rok o marne parę
Stocznię w Szczecinie rozpieprzyli, miał być wielki inwestor, miała być dymisja cwaniaka Grada gdy się nie uda i co? Dalej bąki zbija za biurkiem i gruby szmal dostaje, premią pewnie też nie pogardzi.
Z tą przeprawą w Świnoujściu jest jak z mostem Police-Święta. Ile to już planują budować? 30 lat? Obwodnicę Szczecina tez gdzieś tyle chociaż tu już coś się
A tak bez ironii - skoro planują rozbudowę, to chyba im drogi, ani kolej nie przeszkadzają...
Jeśli o mnie chodzi, to się cieszę, że nasze, polskie porty się rozwijają...