Robienie samemu małych gierek to mega frajda ale nie jest to zgarnianie kokosow tak jak mysla czasami ludzie.
Pracowalem nad ta gierką z przerwami okolo 8 miesiecy, na starcie miała okolo 2.5k wishlisty i kilka filmikow na youtube.
Jeden z tych filmow byt zrobiony przez Splattercatgaming i do dalo gierce durzego kopa i widocznosci, chociarz na chwile.
Minelo dziewiec miesiecy od premiery, NEBULA ciagle sie sprzedaje i juz niedlugo moze pyknie 100 komentarzy (skreenshot z dzisiaj).
Jesli chodzi o marketing, poza regularnymi przecenami + postowaniem na social media, to nie robie za duzego marketingu. Nie bralem jeszcze udzialu w zadnym Bundle i moze to jest blad ale tez nie wiem za bardzo jak dotrzec do takich promocji...
A wiec wyniki finansowe:
Jak ponizej, na dzien dzisiejszy sprzedanych 4334 kopii (po zwrotach). Kwota $13k musi pomniejszona o Steam cut (30%) i podatki. Wiec sporo z tej kwoty znika...
Nie sprzedaje w zadnym innym sklepie wiec to calkowiry wynik tej gierki.
Wishlista
Jest dosc stabilna okolo 4.5k. Nie wiem czy to duzo ale konwersja z wishlisty to okolo 26%.
Klienci
Oto jak mniejwiecej rozklada sie sprzedaz w krajach swiata
Co dalej?
Teraz pracuje nad nowym malym projektem Tiny Breakers Camp ktory chce wydac na poczatku przyszlego roku w okolicach Lutego. Jezeli lubicie takie klimaty i chcecie wspomoc solo developera to zapraszam na wishliste, badzcie tam na premierze i dodawajcie komentarze (to jest kosmicznie wazne na Steam) :)
Trailer:
Nastepne gierki?
Zdecydowanie TAK, mam juz pomysl na nastepne projekty i chyba wroce troche do polki Bullet Hell zeby wykorzystac kody ktore juz mam.
Komentarze (111)
najlepsze
Na forum GOGa, mógłbyś spróbować rozreklamować swój produkt.
Tylko, to wymagałoby znacznego kontaktu z graczami.
Dorzuciłbyś natywne wersje na linux i mac.
Dodatkowo: fajny zestaw tapet, zestaw avatarów, ścieżkę dźwiękową (WAV, FLAC, może nawet MP3).
Takie dodatki, są fajne (jeśli zrobione są z głową).
Jesli chodzi o dodatki do gry to z tym nie poszaleje bo dzialam na kupionych lub darmowych assetach.
Kilku srednich i malych plus jeden dobrze znany youtuber pogral w gierke i wtedy ruszylo. Reszta wishlisty zbudowala sie po premiere.
Zadziwiające jest dla mnie, że sprzedają się rzeczy ciągle te same czyli np wąż, arkanoid, bilard, pong, siatkówka, samochodziki itp. Nic tam się nie zmienia poza grafiką i otoczeniem. Czasami są gry np LOL gdzie po odpaleniu gracz w formie domków ma do wyboru sposób rywalizacji, punkty są sumowanie. Każdą z tych gier napisałby student 1