Omówienie nowego sinika dwusuwowego od Mazdy
Ciekawy opis jak Mazda rozwiązała największy problem ze spalaniem oleju w silnikach dwusuwowych
Ciortas z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 5
- Odpowiedz
Ciekawy opis jak Mazda rozwiązała największy problem ze spalaniem oleju w silnikach dwusuwowych
Ciortas z
Komentarze (5)
najlepsze
Mylisz ilość suwów z typem rozrządu. To są kompletnie dwie różne rzeczy. W kwestii formalnej:
1). Za "prostą budowę", o której piszesz, odpowiada typ rozrządu (przesuwne "porty" zamiast zaworów), a nie ilość suwów. Istnieją silniki czterosuwowe o prawie równie prostej konstrukcji.
2). "Główną zaletą dwusuwa" w porównaniu do czterosuwa jest większa sprawność energetyczna wynikająca z braku dwóch suwów niegenerujących pracy. Tu z kolei typ rozrządu ma niewiele do rzeczy.
Prosta budowa czy skomplikowana to dziś nie problem, jak choćby 40 lat temu. Tak samo i kompresor, do którego trzeba precyzji niedostępnej wielkoskalowo pół wieku temu, dziś jest w