Gen Z i ich umiejętności obsługi komputera
![Gen Z i ich umiejętności obsługi komputera](https://wykop.pl/cdn/c3397993/be15612093775c5224faa05e4743df87b390df2804fbe2e4f72f95d0a8b57756,w300h194.jpg)
Świetne kompetencje cyfrowe młodych to mit. Przewijanie TikToka czy granie w Minecrafta nie pomoże w pierwszej pracy w przeciwieństwie do PowerPointa, Excela czy... telefonu stacjonarnego.
![whitehead](https://wykop.pl/cdn/c3397992/whitehead_sItXpfw8ax,q52.jpg)
- #
- #
- 22
- Odpowiedz
Świetne kompetencje cyfrowe młodych to mit. Przewijanie TikToka czy granie w Minecrafta nie pomoże w pierwszej pracy w przeciwieństwie do PowerPointa, Excela czy... telefonu stacjonarnego.
Komentarze (22)
najlepsze
Poznali czasy bez komputera oraz większość technologii sprzed internetu, byli świadkami pojawienia się sieci, początków cyfryzacji, rozwoju technologii wraz z miniaturyzacja.
To pokolenie, które poznawało nie tylko do czego służą komputery, ale też jak są zbudowane.
Dzisiejsze pokolenia nie wiedza jak wyczyścić laptopa, dodać pamięć RAM, lub ustawić prawidłowo system.
Oprogramowanie jest bardziej przyjazne do użytkownania lecz
Rozbudowana rolka (cokolwiek to nie jest) jest dla Ciebie czarną magią, bo może nigdy nie potrzebowałeś tego. Jeśli zaś potrzebowałbyś taką stworzyć, to znajdziesz do tego opis lub sam rozpoznasz algorytm.
Emulację czy crack natomiast ogarniało się raczej metodami prób i błędów, bo dokumentacja często była szczątkowa, a przede wszystkim posiadaną już wiedzą.
Druga różnica, to porównujesz "stworzenie" (czy raczej wyklikanie) czegoś w systemie całkowicie zunifikowanym, do stworzenia środowiska,
Beka z normików for ever.
dziadki zaraz będą się tasować że hoho oni to by umieli zadzwonić z firmowego stacjonarnego, a prawda jest taka, że z punktu widzenia UI/UX to jest kompletnie bez sensu xD
@SmacznyPies: Biorąc pod uwagę, że wówczas telefony nie posiadały wyświetlaczy dotykowych i często używały numerów wewnętrznych (krótkich, zwykle 1-3 cyfrowych) w obrębie sieci lokalnej - to miało to sens. Wołanie abonenta uzyskiwało się szybko - a połączenie było za darmo. Czyli UI/UX był częściowo wymuszony przez technologię i ceny połączeń. Dziś to oczywiście przeżytek, choć myślę, że w średnich firmach
Moi rodzice mają od lat smartfony i dalej nie potrafią sms-a przeczytać czy odpisać.