Proszę o wykop efekt, to kolejny raz gdy jakaś firma
traktuje nas najgorzej ze wszystkich krajów i rozmawiając z różnymi pracownikami salonów KIA, odniosłem wrażenie że kibicują mi w nagłośnieniu sprawy, którą właśnie opisuję.
Przeczytajcie jak marka KIA traktuje
Polaków wciskając klientom kit o braku niezbędnych części, aby wyprodukować auto
w najwyższej wersji, którą zamówili nawet 22 miesięcy temu. Na końcu skrócona wersja, dla tych co nie chcą tracić czasu na czytanie całości.
W 2022 KIA produkowała swojego suva Sorento (https://www.youtube.com/watch?v=dmzDo3GJisQ)
w wyposażeniu Prestige line (najwyższym) w poniższej konfiguracji, natomiast od
2023 to co widzimy po prawej stronie.
Nazwa w cenniku ta sama (na stronie również), ale brakuje 4
(moim zdaniem) najważniejszych elementów wyposażenia, tj.:
- kamery 360 stopni ( https://youtu.be/80Gh0oZPUQE?t=452 )
- RSPA, czyli system parkowania zdalnego z kluczyka ( https://youtu.be/iY-iQehwdEk?t=393 )
- Blind Spot View Monitor, czyli wyświetlanie obrazu z martwego pola na
wyświetlaczu ( https://youtu.be/80Gh0oZPUQE?t=730 )
- oraz nagłośnienie Bose
Polacy, którzy zamówili auto w takiej konfiguracji czekali grubo
ponad rok, aby nagle dowiedzieć się, że jest problem z tymi elementami
wyposażenia i albo bierzesz Pan w okrojonej wersji i dostajesz 5000 zł rabatu,
albo zwracamy zaliczkę i do widzenia. W tym czasie w polskiej wersji strony
kia.com znikają z wyposażenia te 4 elementy, natomiast nazwa pozostaje taka
sama. Tutaj pierwsze pytanie, które wyślę do UOKIK, czy nie jest to oszukiwanie klientów?
Oglądasz recenzje Sorento i czytasz artykuły, w których wszyscy zachwycają się
samochodem i często wspominają o tym wyposażeniu w Prestige Line, a nagle cyk i firma pod taką samą nazwą sprzedaje okrojoną wersję... Co prawda niektórzy handlowcy posługują się nazwą Prestige Line New, ale ta też sugeruje że jest to jakaś nowa wersja, pewnie lepsza, a tak naprawdę mega okrojona poprzednia. (Po tych zmianach bardziej pasuje nawiązanie nazwy do uboższej wersji XL, XL Plus nie wprowadzałoby klientów w błąd).
Dzwoniąc po różnych salonach, pracownicy przekazywali mi informację, że z powodu problemów z dostępnością elementów wyposażenia, te 4 powyżej wspomniane nie będą już dostępne dla produkowanych w 2023 Sorento. Nigdy nie wierzę na słowo, a sprawdzenie tego zajmuje kilka minut. Wchodzę więc na stronę kia.com i przechodzę na kilka wersji językowych konfiguratora Kia Sorento, w KAŻDYM innym kraju mam możliwość zamówienia teraz samochodu z pełnym wyposażeniem (tj. Bose, Kamera 360, RSPA itp).
Na stronach zagranicznych można kupić bez problemu wersje z pełnym wyposażeniem z 2023.
Czemu KIA pluje w twarz Polakom, właścicielom salonów ich marki i ich pracownikom, którzy muszą zapewne nieświadomie kłamać klientom o problemach z dostępnością elementów? Jeśli ktoś ma gotówkę i chcę w lepszej wersji, pojedzie kupić auto do sąsiedniego kraju, na czym straci właściciel salonu jak i sprzedawca.
Moim zdaniem są dwa prawdopodobne scenariusze z jakiego powodu Polsce
okroili wersję Prestige Line, oczywiście są to tylko moje przypuszczenia.
- pierwszy, https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?p=83064#p83064
zamówienia były złożone po bardzo atrakcyjnych cenach patrząc na obecne, więc
ktoś mógł sobie wymyślić że „Polaczkom” wciśniemy kit o braku dostępności tych
konkretnych części i damy okrojonego, tańszego Prestige Line, jeśli go nie wezmą, to problem rozwiązany. Przy tym rozwiązaniu trzeba było okroić Prestige Line dla osób, które dopiero będą zamawiać Sorento.
- drugi, faktycznie były problemy z dostępnością tego wyposażenia i trzeba było wyprodukować pewną ilość Sorento w okrojonej "najwyższej" wersji, a gdy problem z dostępnością został rozwiązany, rzucają wszystkie Fake Prestige Line na nasz rynek.
Jeśli jest to pierwsza opcja, zastanawia mnie jak problem został rozwiązany w innych krajach? Sprzedali auta po umówionej cenie? Jeśli tak, widocznie może KIA boi się urzędów w innych krajach, bo co mogą zrobić nasze? Nałożą karę lub wymuszą zaniechania takich praktyk? Moim zdaniem jedynym sprawiedliwym rozwiązaniem jest nakazanie KIA akcji serwisowej w Polsce na doposażenie każdego wydanego w Polsce "Nowego" Prestige Line tymi 4 elementami wyposażenia, za dopłatę 5000 zł, czyli tyle na ile w sumie sami wycenili to wyposażenie proponując klientom obniżkę za jego brak oraz zmieniając cenniki.
SKRÓT:
Kia zaczęła sprzedawać Sorento z rocznika 2023 pod taką samą nazwą Prestige Line jak z rocznika 2022, ale bez istotnych elementów wyposażenia. Osoby, które czekały rok, dwa na auto Sorento Prestige Line, dowiedziały się, że z powodu problemów z dostępnością elementów, ich samochód nie będzie miał kamery 360, parkowania z kluczyka, nagłośnienia Bose i widoku z martwego pola na wyświetlaczu i albo biorą albo dostaną zwrot zaliczki i do widzenia.
W tym samym czasie, na zagranicznych wersjach serwisu KIA, można bez problemu skonfigurować auto które zawiera te elementy wyposażenia. Wygląda na to, że brakuje ich, ale tylko dla Polaków.
Mam nadzieję, że tematem zainteresują się odpowiednie urzędy, m.in. UOKIK, dobrze by było zgłosić to do odpowiednich urzędów UE, aby pokazać jak KIA traktuje różnych obywateli UE.
Wiem również, że niektóre modele samochodów lub wyposażenia od początku nie były dostępne dla Polaków, więc jeśli ktoś chciał taki zakupić, zostawiał pieniądze w innym kraju, pomijając nasze salony.
Sam obecnie posiadam podpisany leasing na Kia Sorento prestige line (z RSPA, BSVM), niestety zostałem oszukany przez znanego pośrednika i po podpisaniu umowy leasingowej okazało się, że samochód, który miał być od ręki w salonie (umowa podpisana w pierwszej połowie lipca) będzie dopiero pod koniec sierpnia/początek września, następnie dowiedziałem się z salonu, że jest to wersja okrojona. Firma leasingowa zgodziła się na anulowanie leasingu pod warunkiem, że znajdę inne auto za min. 242 000 zł..., ale to temat na inny wykop ;)
Komentarze (352)
najlepsze
I to tyle jeśli chodzi o równe traktowanie Polski.
Dlatego przy zakupie można komuś dać najwyżej zadatek, ale nigdy zaliczkę. Jeśli się nie wywiążą i w umówionym terminie towaru nie dostarczą będą
Ale wtedy start nie ponosi kia, a ich diler sprzedający samochody.
Oczywiscie w innych krajach juz dawno powymieniane, nowe motory sa juz
Szanowni Państwo,
Dotyczy: Skarga dotycząca traktowania klientów polskich przez firmę KIA oraz braku niezbędnych części w samochodach
Zwracam się do Państwa z zaniepokojeniem w sprawie traktowania klientów polskich przez firmę motoryzacyjną KIA, a konkretnie dotyczącego sprzedaży modelu Sorento z brakującymi niezbędnymi częściami w Polsce.
Jako polski klient miałem niedawno nieprzyjemne doświadczenie podczas próby zakupu modelu KIA Sorento Prestige Line w roku 2023. Kilka kluczowych funkcji, które były reklamowane
Teraz się porobiło tak, że i samochód pewniej kupić z rynku wtórnego, bo 3-4 letni poleasing w sumie jest jak nowy, a przynajmniej wiesz co konkretnie bierzesz i ten wóz jest od ręki.
Rabat 5000 zł :) a jak byś chciał takie wyposażenie dodatkowo to pewnie dopłata 10000 :)
To ich standardowa taktyka. Kia ma gdzieś Polaków. Ja już żadnej koreańskiej marki w życiu nie kupię.