Chciałbym się podzielić niemiłym doświadczeniem jakie miałem z Whirlpool Polska oraz ich serwisem.
Kupiłem do kuchni płytę indukcyjną, dwupolową Whirlpool WS Q0530 NE. Jest ona wąska, została zamontowana jak na zdjęciu poniżej, ponieważ dużo estetyczniej to wygląda oraz lepiej też wpasowuje się pod okap:
Została zapewniona odpowiednia wentylacja, zgodnie z wytycznymi z instrukcji, to jest otwór z tyłu szafki oraz odpowiednia przestrzeń.
Po 2 miesiącach użytkowania płyta padła, wybiła też bezpiecznik w skrzynce. No to standard - zgłoszenie serwisowe, technik i tu zaczyna się komedia.
Whirlpool odmówił uznania gwarancji, nawet bez zaglądania do środka, bo płyta zamontowana jest sposób nieprzewidziany przez producenta!
Korespondencja z nimi to jak gadanie do ściany "nie uznajemy gwarancji bo narysowaliśmy sobie inaczej i co nam zrobisz".
Nie mam już ochoty przepychać się dalej, muszę sobie ją sam naprawić, już znalazłem że padł jeden IGBT oraz mostek prostowniczy (typowa usterka).
Whirlpool niech się wypcha, nic u nich więcej nie kupie.
Komentarze (505)
najlepsze
Bazując na moim przykładzie, miałem problem z firmą OnePlus. Sprawa dotyczyła tego, że rok temu kupowałem telefon OnePlus 10 Pro; do zestawu z telefonem były dołączone słuchawki One Plus Buds Pro. Jakoś w lutym niestety przestały parować się z telefonem, dlatego zostały zgłoszone na gwarancję poprzez oficjalną stronę
@epicentrum_chaosu: Ma. Spójrz na rysunek montażowy. Wychodzi na to, że wentylator kieruje powietrze w prawo i to widać po rysunku, bo zgodnie z nim powinna mieć min. 10cm wolnego miejsca z prawej i tylko 2 cm z lewej oraz od góry.
@rusty_zn-e: Nie ma znaczenia co ty uważasz. Jeśli mają tyle w specyfikacji (a rysunek ją współtworzy) a nie zachowałeś odstępu to masz sprawę przegraną na własne życzenie. A jeśli zachowałeś no to kręcą jak to serwis gwarancyjny ;)
zbrodniarzu, bandyto ty
To jeszcze tak,
1. Sprawdź czy gdzieś tam po drodze padło stwierdzenie czy płyta została odesłana tytułem gwarancji czy rękojmi. Czy się zdeklarowałeś do tej gwarancji.
2. Jeśli szło to na jakimś szablonowym zgłoszeniu producenta, to sprawdź czy tam też była wspomniana rękojmia, czy jak byk pisze tylko gwarancja. Jeśli jest tylko mowa o gwarancji, to zapytaj gdzie mają wersję z rękojmią (nie mają i nie dali ci wyboru).
Już kilka
@Escalade: Ja piernicze. Ale gdzie tam masz coś zatkane i jak się ma do gwarancji to że wycięty w blacie prostokąt "leży lub stoi"
Czyli to będzie coś takiego :D??
Wentylator chłodzący zaciąga z powrotem ciepłe powietrze, które uchodzi na bok, zamiast na zewnątrz.