@deeprest: miałem tą książkę! uwielbiałem strony z drewnianym galeonem, zamkiem i czołgiem t-34 w którym czołgista również był przecięty ( ͡°͜ʖ͡°) jak będę u rodziców to aż sobie do niej zerknę z sentymentu
Tak dla porównania: - długość 95 m (69 m) - wyporność 2200 ton (3500 ton) - 3 działa (104 działa) - czas budowy 14 lat (6 lat) - koszt ok 220 mln GBP (ok 50 mln GBP) - wybudowany w 21 wieku (18 wiek) - do budowy użyto elektrycznych, spalinowych i pneumatycznych narzędzi oraz komputerów (ręce, nogi, kartki papieru i ołówki) - nazwa i kraj : ORP Ślązak / Polska (HMS Victory
@bartcegielski: Co ma na celu to porównanie? Nie porównujesz prędkości maksymalnej, wytrzymałości na cokolwiek stalowego (te 104 działa prawdopodobnie nic by nie zrobiły ślązakowi), nie bierzesz pod uwagę tego że obecnie pracownik ma dużo większe prawa niż kiedyś pracownik niewolnik. Fakt że Ślązak u nas jest długo i drogo to inna sprawa bo tutaj konkretne osoby dają dupy ale reszta porównania z d.
@bartcegielski: Porównaj jeszcze wymiary i ładowność, czas i koszty produkcji jakiegoś wozu na siano sprzed czterystu lat i współczesnego samochodu.
Też się pewnie okaże że paru chłopów potrafiło siekierkami w jeden dzień i przy znikomym koszcie zrobić bryszkę większą i ładowniejszą niż dzisiejsze pick-upy do robienia których potrzebne są całe fabryki. ( ͡°͜ʖ͡°)
Był to piąty w historii RN okręt o nazwie „Victory”, poprzedni zatonął w roku 1744[1]. wraz z całą załogą. Po krótkiej przerwie, budowę okrętu zakończono 7 maja 1765 roku. Koszt budowy wyniósł 63 176 funtów i 3 szylingów, co według dzisiejszych[kiedy?] cen odpowiada kwocie 50 milionów funtów. Do budowy zużyto drewno z 6000 drzew, a 90% wykorzystanego materiału stanowiła dębina.
Ale będzie grane w SeaDogs zaraz. I oglądane Black Sails. Jak znacie dobre gry/filmy (również dokumentalne) w temacie okrętów sprzed 200-300 lat to wrzućcie
Komentarze (31)
najlepsze
- długość 95 m (69 m)
- wyporność 2200 ton (3500 ton)
- 3 działa (104 działa)
- czas budowy 14 lat (6 lat)
- koszt ok 220 mln GBP (ok 50 mln GBP)
- wybudowany w 21 wieku (18 wiek)
- do budowy użyto elektrycznych, spalinowych i pneumatycznych narzędzi oraz komputerów (ręce, nogi, kartki papieru i ołówki)
- nazwa i kraj : ORP Ślązak / Polska (HMS Victory
Dla przykładu:
- długość 103 m (69 m)
Porównaj jeszcze wymiary i ładowność, czas i koszty produkcji jakiegoś wozu na siano sprzed czterystu lat i współczesnego samochodu.
Też się pewnie okaże że paru chłopów potrafiło siekierkami w jeden dzień i przy znikomym koszcie zrobić bryszkę większą i ładowniejszą niż dzisiejsze pick-upy do robienia których potrzebne są całe fabryki. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Był to piąty w historii RN okręt o nazwie „Victory”, poprzedni zatonął w roku 1744[1]. wraz z całą załogą. Po krótkiej przerwie, budowę okrętu zakończono 7 maja 1765 roku. Koszt budowy wyniósł 63 176 funtów i 3 szylingów, co według dzisiejszych[kiedy?] cen odpowiada kwocie 50 milionów funtów. Do budowy zużyto drewno z 6000 drzew, a 90% wykorzystanego materiału stanowiła dębina.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/HMS_Victory
Tak zeznaje wikipedia.
Work restarted in autumn 1763 and she was floated on 7 May 1765,[16] having cost £63,176 and 3 shillings,[17] the equivalent of £9.19 million today.
Tak jakby w polskiej wersji mialo byc 50 mln zlotych - circa kurs wymiany funta do PLN.