Dlaczego ludzie twierdzili (i nadal twierdzą) że autonomiczne auta beda niedługo? Bo było jasne że Level 4 został juz rozwiązany, ale pomiedzy level 4 i level 5 jest niewyobrażalna przepaść. A różni je geofencing. Waymo działa w dwóch kwadracikach w Phoenix i w jednym w SF, każdy ma przybliżony rozmiar 10x10km i to koniec. System do działania potrzbuje digital twin świata rzeczywistego. Ta kopia musi być dosć szczegółowa i aktualna, dlatego rozszezenie
@zibizz1: Europejskie drogi są dosyć skomplikowane. Dużo rond, zakrętów, znaków co chwile, tereny zabudowane też co chwile i drogi są wąskie i do tego ścieżko rowerowe. W USA jest odwrotnie, tam infrastruktura jest prostsza, drogi szerokie, mniej zakrętów, nie ma rond. Po USA mogą sobie jeździć te autonomiczne auta, w Europie będą powodować więcej wypadków.
Nie zgadzam się. Somplikowane zasady tak ale reszta nie ma wpływu.
@zibizz1: całe USA są od początku do końca zbudowane pod jazdę samochodem, pieszy to tam karaluch do rozdeptania. Przepisy też są o wiele bardziej przejrzyste i prostsze.
Dodatkowo wszędzie #!$%@? są 4-way-stop więc nawet jakbyś chciał się w mieście rozpędzić to nie ma gdzie bo trzeba się zatrzymywać co kilkanaście metrów (to akurat jest skrajnie #!$%@?). Nie jestem w stanie
@Morf: samochód bez kierowcy nie woła o podwyżkę, nie choruje, nie chodzi na urlopy, może pracować 24h/dobę, więc nie byłbym taki pewien tych "wyliczeń". W szerszej perspektywie może być zupełnie odwrotnie, ale czas pokaże.
Pomimo tego, że lubię prowadzić to mam nadzieję, że na starość doczekam takich aut w rękach prywatnych, autostrady już teraz mnie usypiają i dziwnie hipnotyzują to za 20-30 lat będzie tylko gorzej i fajnie mieć możliwość bezpiecznego transportu swoim pojazdem.
Niedługo nie tylko nie będzie kierowcy, ale nawet kierownicy. Bo po co niby tam ona? A nawet... miejsca na kierowcę, bo lepiej je przeznaczyć dla czwartego pasażera.
@k_suchy, @mmm00mmm: o to to, wszystkie wynalazki najpierw przypominają to co ludzie znają z przeszłości, tak żeby można je było łatwiej zaakceptować. Później dopiero wprowadzą właściwe zmiany, jak usunięcie miejsca kierowcy. Kiedyś jakiś jeden z wczesnych modeli samochodu miał rzeźbiony w drewnie łeb konia z przodu, tak żeby woźnicy czy tam kierowcy lepiej się jechało, a zamiast koła kierowcy niemal we wszystkich automobilach były cięgna podobne do lejcy ( ͡
@flashi1978: aż tak to nie... :-) nie spodziewałem się, że tak szybko dopuszczone zostaną do ruchu samochody autonomiczne. Ciekawe, co będzie za 10 lat ;-)
Komentarze (175)
najlepsze
Okropieństwo.
@brudny_boks fobie się leczy, a nie maskuje
Waymo działa w dwóch kwadracikach w Phoenix i w jednym w SF, każdy ma przybliżony rozmiar 10x10km i to koniec. System do działania potrzbuje digital twin świata rzeczywistego. Ta kopia musi być dosć szczegółowa i aktualna, dlatego rozszezenie
@zibizz1: całe USA są od początku do końca zbudowane pod jazdę samochodem, pieszy to tam karaluch do rozdeptania. Przepisy też są o wiele bardziej przejrzyste i prostsze.
Dodatkowo wszędzie #!$%@? są 4-way-stop więc nawet jakbyś chciał się w mieście rozpędzić to nie ma gdzie bo trzeba się zatrzymywać co kilkanaście metrów (to akurat jest skrajnie #!$%@?). Nie jestem w stanie