@Denaturatus: Bo odmówił posłuszeństwa na wysokości przelotowej, jakby nawalił w trakcie startu czy lądowania to nie wiem jakby się to skończyło. W każdym razie widok stojącej łopaty śmigła nie należy do przyjemnych.
@tomy86: Mnie zawsze zastanawia, czemu w samolotach pasażerskich nie instaluje się kamer. Rejestrator rozmów jest, rejestrator parametrów lotu jest, ale nie zawsze jest to wystarczające przy ustalaniu przyczyn wypadku. Poza tym jedno / oba z tych urządzeń może ulec uszkodzeniu. Kamery, poza częściową redundancją, zapewniłyby dodatkowe cenne dane, podobnie jak jest w przypadku kamer w samochodzie. Nie wierzę, że jest to spowodowane kosztami, bo te są znikome w porównaniu do ceny
@kuss115: Ale co chcesz nagrywać? Każde wcisnięcie przycisku czy dane samolotu są rejestrowane przez telemetrię. To nie ulica gdzie masz wiele czynników zewnetrznych. Co kamera ci pokaże, że pilot dłubał akurat w nosie?
Przeciągnął na lewe skrzydło (w lewym zakręcie) Pierwszy wniosek taki, że prędkość samolotu była zbyt niska (w lewym zakręcie, prawe skrzydło "leci" szybciej, niż lewe i wytwarza jeszcze siłę nośną, a lewe w tym czasie ma już zerwane strugi powietrza na nim i wpada w przeciągnięcie)
Pytanie zasadnicze, dlaczego leciał że zbyt małą prędkością.
@PiersiowkaPelnaZiol: ponieważ samolot skręcając zmienił tor ruchu na ruch po okręgu a im bliżej osi skrętu tym prędkość jest mniejsze, w związku z czym dalsze skrzydło ma większą prędkość a te bliżej osi ma tą prędkość mniejsza
@PiersiowkaPelnaZiol: Przeciągnięcie wystąpi wcześniej na wewnętrzym skrzydle (wewnętrznym w sensie tym, w którą stronę zakręt robisz, tutaj - lewym). Przy ruchu po okręgu, przy stałej prędkości kątowej, większą drogę do pokonania (a tym samym prędkość liniową ma punkt bardziej oddalony od środka skrzydła).
W pobliżu prędkości przeciągnięcia, podczas gdy wokól zewnętrznego skrzydła jest jeszcze dostateczna prędkość przypływu (i wytwarza jeszcze siłę nośną), to wokół skrzydła wewnętrznego siła nośna zaczyna maleć, a
11:00 samolot podchodził do lądowania. Początkowo pilot planował lądowanie na pasie nr 30, ale ostatecznie zdecydował o wykorzystaniu pasie nr 12 lotniska. Lądowanie odbywało się z użyciem ILS.
W końcowej fazie podejścia pilot utracił panowanie nad samolotem. Ten przechylił się na lewe skrzydło i rozbił na brzegu rzeki Seti, między starym a nowym lotniskiem. Po uderzeniu w ziemię samolot stanął w płomieniach.
Komentarze (602)
najlepsze
źródło: comment_16738091548aeJHsopV9htB6cwv4cJ2O.jpg
Pobierz@fekal_: nikogo to nie dziwi patrząc na twój nick
Pierwszy wniosek taki, że prędkość samolotu była zbyt niska (w lewym zakręcie, prawe skrzydło "leci" szybciej, niż lewe i wytwarza jeszcze siłę nośną, a lewe w tym czasie ma już zerwane strugi powietrza na nim i wpada w przeciągnięcie)
Pytanie zasadnicze, dlaczego leciał że zbyt małą prędkością.
źródło: comment_1673809241ZPAIGRnKc8ytQN2gsOO5lN.jpg
Pobierzźródło: comment_1673810294ml65Je8RSKgYQzaIhxFH6w.jpg
PobierzPrzeciągnięcie wystąpi wcześniej na wewnętrzym skrzydle (wewnętrznym w sensie tym, w którą stronę zakręt robisz, tutaj - lewym).
Przy ruchu po okręgu, przy stałej prędkości kątowej, większą drogę do pokonania (a tym samym prędkość liniową ma punkt bardziej oddalony od środka skrzydła).
W pobliżu prędkości przeciągnięcia, podczas gdy wokól zewnętrznego skrzydła jest jeszcze dostateczna prędkość przypływu (i wytwarza jeszcze siłę nośną), to wokół skrzydła wewnętrznego siła nośna zaczyna maleć, a
źródło: comment_16738102044UBRAqbAZXXQbkr2py7nSI.jpg
Pobierzźródło: comment_1673807976ol4pfzbwPskr5heriRouuc.jpg
Pobierzhttps://twitter.com/i/status/1614520160798543872
Komentarz usunięty przez autora