Narodowa Strategia Rowerowa w Polsce jest niezbędna. Jesteśmy w ogonie...
Ruch rowerowy to ważny element zrównoważonego transportu i turystyki. Tymczasem Narodowa Strategia Rowerowa w Polsce nie istnieje. Jesteśmy jednym z niewielu krajów europejskich, który jej nie posiada.
velomapa z- #
- #
- #
- 43
Komentarze (43)
najlepsze
Zgadzam się, że w Polsce budowa dróg dla rowerzystów wymaga poprawy. To co w dużej mierze powstaje, to patologia a nie droga.
Myślę jednak, że przepisy mamy względnie ok. gorzej jest z tym, że osoby które projektują/budują nie korzystają z tego typu przybytku więc nie mają pojęcia jak bardzo irytujące
@elim: 1.5km to jest na specer a nie rower. A ty jeszcze samochodem jezdziłeś. Ja #!$%@?!
1. Kosztowne dla obywatela - ale zarobi kilka spółek skarbu państwa (w tym cześć utworzona tylko w rzeczonym celu)
2. Kiepsko przygotowane i zarządzane
3. Będzie jedynie utrudniało życie normalnym obywatelom.
4. Będzie działało w 15% o ile w ogóle.
https://www.electronomous.com/six-european-nations-requesting-an-eu-cycling-strategy/
To właśnie obrazuje problem braku "generalnego" podejścia do projektowania infrastruktury rowerowej w Polsce. GDDKiA jest jak sama nazwa wskazuje od dróg krajowych i autostrad a te dla rowerów robią "bo muszą", bo łunia kazała dając dofinansowanie, więc robią na odwal.
Te poza miastami to jeszcze jakiś mały
No, ale to jest możliwe
Standardy Rowerowe
@ikov: nawet niekoniecznie, a w zasadzie lepiej nie.
Znów wrócę do Poznania. Zbadano u nas strukturę zaludnienia, rodzaje przejazdów, stworzono mapę tzw. generatorów ruchu i na tej podstawie zaplanowana szkielet sieci tras rowerowych. Na takiej zasadzie jak się w sumie buduje każde drogi. Radiale do centrum i ringi oraz łączniki między dzielnicami(tych imo jest za mało). I się buduje. Powinno być już więcej zbudowane, ale jak widać
Nie, dziękuje. Niech spierd....
@filigranowylolek: Jeździsz po lesie, bo Ci kierowcy samochodami życie utrudniają.