@Mete: Nie mogę wyjść z podziwu że w samochodach osobowych dało się ustalić wysokość świateł, w tirach to samo ale w furgonach #!$%@? to jest niemożliwe. Dramat, większość furgonetek na rynku ma tak cholernie wysoko te światła...
Nie tylko Ducato a wszystkie dostawczaki. Dwa lata temu Ford Transit Courier kosztował 32k, teraz minimum 55k przez pośredników. Do firmy kupowaliśmy niedawno Fiorino za 48k, takie samo brzydkie gówno którym się jeździ jak pontonem niezmienione od kilkunastu lat, które dwa lata temu można było kupić za 30k. Ceny netto oczywiście.
@artur-hemingway: Od razu całości nie, ale to jest #!$%@?ństwo, że jak dziś odłożysz 1000zł to w przyszłym roku kupisz sobie za to 30% mniej masła, niż gdybyś miał to masło kupić teraz.
Mercedes-Benz Sprinter. 2-3 lata temu w konfiguratorze ciężko było przebić 200k zł netto za wersję z 3.0 V6, automatem i właściwie wszystkimi bajerami łącznie z asystentami jazdy. Obecnie jakiś marny 2.0 o tej samej mocy startuje od 183k netto. Po zrobieniu identycznej konfiguracji wyjdzie grubo ponad 250k netto, a przez te 2 lata nie było żadnego faceliftingu ani nic. Jedynie zmienili silniki na 2.0 ¯\_(ツ)_/¯. Małe firmy nawet jak będą chciały posiadać
@Langusta_Pospolita: pracuje w automotive i niestety ale wszystko dostaje po dupie. Dostawcy ledwo zyja i blagaja o podwyzki bo to gaz bo to elektrycznosc bo to inflacja i nagle za czesci placi sie 20-30-40% wiecej a konca podwyzek nie widac. Jedynie jakos sie bronia dostawcy z azji ale tutaj znowu jest problem z cenami kontenerow ktore podrozaly z 700$ do 7000$ a czasami i nawet byly po 9000$. Ceny stali wywalilo
@pdt_87: Co prawda używki, ale taniej było mi kupić 4 letniego full opcję c5a, niż 4 letniego transita. Ceny busów w Europie to absolutny kosmos. Jeszcze 3 lata temu za 30 koła euro było można kupić nowego transita bogato wyposażonego, teraz co najwyżej używany, to paranoja
Komentarze (160)
najlepsze
Dwa lata temu Ford Transit Courier kosztował 32k, teraz minimum 55k przez pośredników. Do firmy kupowaliśmy niedawno Fiorino za 48k, takie samo brzydkie gówno którym się jeździ jak pontonem niezmienione od kilkunastu lat, które dwa lata temu można było kupić za 30k. Ceny netto oczywiście.
@Spider1919: w 2019 płaciłem za forda transita couriera w wersji sport 78k PLN brutto. Pamiętam że golas kosztował wtedy jakoś 42 brutto.
Dziś golas kosztuje tyle, co ja zapłaciłem za pełne wyposażenie.
Jak pieniądza nie wydasz dziś, to za rok będziesz mógł sobie kupić 40% towaru.
Komentarz usunięty przez moderatora
@taddy-kolargol: sam Nowy Ład podniósł ceny o kilka %. No chyba, że zwalisz Nowy Ład na Tuska i UE?
Sytuację mamy taką w PL, że mitycznej klasy średniej nie bardzo stać na Skodę Fabię z salonu za gotówkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)