Powodzenia dla lekkoduchow, którzy myślą, ze wodór to ratunek dla gospodarek opartych na węglowodorach. Wodór jest ultratrudnym medium w transporcie, a żeby zapewnić odpowiedni jakość dla ogniw paliwowych potrzebne są ultradrogie systemy analityczne. Właśnie firmy, które chciały brać udział w rewolucji wodorowej się o tym przekonują jak dostają wyceny na poszczególne komponenty.
@kubas_782: Tak, Nawet nowe wielkie rakiety Muska porzuciły wodór na rzecz metanu, oficjalnie z powodu Marsa i możliwości syntezy metanu na Marsie ale Jak chcesz robić Ultra tanie rakiety dla mas z stali a nie tytanu to mniej problemów z paliwem jest wysoko pożądane.
Wodoru w samochodach dla mas nie będzie, za dużo problemów. przechowywanie wodoru to koszmar, spalanie jest średnim pomysłem a ogniwa
@noHuman: Dlatego nie wierze w zdecentralizowana produkcje wodoru. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zapakuje takiego wodoru do swojego ogniwa w aucie, a przynjamniej powodzenia z gwarancja na takie ogniwo.
Jedyne w co wierze to autobusy na wodór, może ciężarówki z jakimiś centralnymi stacjami tankowania. Ewentualnie zielony wodór do produkcji amoniaku w zakładach chemicznych.
Orlen żeby np uzyskać ujemny ślad węglowy będzie pakować kasę w biogazownie/biometanownie, dzięki którym na papierze obniżają emisje
za ile % z tego odpowiada bańka hiper super eko startupuw od szczoteczki do zębów przez samochody( każdy to zna więc wielu zainwestuje) po lokomotywy na wodór. Nie żeby nie warto było inwestować bo wodoru na ogromną skale potrzebuje np. przemysł chemiczny, jest pewna nadzieja że stanie się sposobem zagospodarowania nadwyżek z OZE (zamiana prądu w surowiec). A na szaleństwie można sporo zarobić ale trzeba
Komentarze (7)
najlepsze
Właśnie firmy, które chciały brać udział w rewolucji wodorowej się o tym przekonują jak dostają wyceny na poszczególne komponenty.
@kubas_782: Tak, Nawet nowe wielkie rakiety Muska porzuciły wodór na rzecz metanu, oficjalnie z powodu Marsa i możliwości syntezy metanu na Marsie ale Jak chcesz robić Ultra tanie rakiety dla mas z stali a nie tytanu to mniej problemów z paliwem jest wysoko pożądane.
Wodoru w samochodach dla mas nie będzie, za dużo problemów. przechowywanie wodoru to koszmar, spalanie jest średnim pomysłem a ogniwa
Jedyne w co wierze to autobusy na wodór, może ciężarówki z jakimiś centralnymi stacjami tankowania. Ewentualnie zielony wodór do produkcji amoniaku w zakładach chemicznych.
Orlen żeby np uzyskać ujemny ślad węglowy będzie pakować kasę w biogazownie/biometanownie, dzięki którym na papierze obniżają emisje
( ͡° ͜ʖ ͡°)
za ile % z tego odpowiada bańka hiper super eko startupuw od szczoteczki do zębów przez samochody( każdy to zna więc wielu zainwestuje) po lokomotywy na wodór.
Nie żeby nie warto było inwestować bo wodoru na ogromną skale potrzebuje np. przemysł chemiczny, jest pewna nadzieja że stanie się sposobem zagospodarowania nadwyżek z OZE (zamiana prądu w surowiec). A na szaleństwie można sporo zarobić ale trzeba
źródło: comment_1669066132yCnkB1h9FHMLQ44u5U4qcF.jpg
Pobierz