Uważajcie na niezasadne dodatkowe kwoty na fakturach firmy kurierskiej DPD!
Umowę z DPD mieliśmy podpisaną od 2015 roku.
Do bieżącego roku wszystko przebiegało całkiem sprawnie, z pomniejszymi wpadkami (jak kłopoty z kurierami czy odbiorami paczek, ale to mało ważne przypadki i każdorazowo "wybaczaliśmy" takie wpadki firmie DPD z uwagi na wieloletnią współpracę).
Ostatnimi czasy zdecydowana większość klientów wybierała jednak paczkomaty w miejsce dostawy kurierskiej, ograniczając tym samym liczbę paczek wysyłanych za pośrednictwem DPD.
W kwietniu 2022 otrzymaliśmy mail od DPD z propozycją wymiany umowy na nową, uwzględniającą "opłatę za gotowość systemową". Tego samego dnia odpowiedzieliśmy, że nie akceptujemy nowych warunków i zostajemy przy poprzednich warunkach. Tym samym nie zaakceptowaliśmy propozycji wymiany umowy ani dodatkowej "opłaty za gotowość systemową".
Pomimo braku naszej akceptacji firma DPD w kolejnych miesiącach wystawiła szereg faktur, uwzględniając dodatkową niezaakceptowaną przez nas "opłatę za gotowość systemową". Część z tych faktur została w dobrej wierze opłacona bez weryfikacji. Następnie po zorientowaniu się w sytuacji pozycje te zostały przez nas zareklamowane.
Firma DPD jednak absolutnie nie poczuwa się do jakiejkolwiek winy i reklamacje odrzuciła. Po naszej stronie próbowaliśmy wielokrotnie kontaktować się ze zmieniającym się co chwilę opiekunem klienta celem wyjaśnienia sytuacji. Ostatecznie wysłaliśmy informację, że brak uwzględnienia reklamacji jest równoznaczny z natychmiastowym wypowiedzeniem umowy z naszej strony. Rozliczyliśmy bieżące faktury (pomniejszając ich wysokość o kwotę nałożonych opłat systemowych) i tu zaczęła się jazda... Firma DPD zaczęła nas straszyć windykacją, dodatkowymi kosztami, procesem sądowym, jednocześnie nie odpowiadając na żadną z naszych wiadomości opisujących całą sytuację, kierowanych w odpowiedzi na każde z pism informujących o kolejnych krokach windykacji.
W ostatnich dniach otrzymaliśmy informację o uruchomieniu procedury sądowej a kolejna próba wyjaśnienia sytuacji z DPD spełzła na niczym.
Osobiście dodam, że nie chodzi tu o te stosunkowo niewielkie pieniądze, ale o sam fakt, że po tylu latach owocnej współpracy można do klienta podejść w taki sposób. Być może wynika to z wewnętrznych procedur, być może z ogólnokrajowego kryzysu i lukach w budżecie firmy DPD, jednak uważam, że po obu stronach siedzą ludzie, czujące i myślące osoby, a nie bezduszne algorytmy i procedury. Dlatego być może naiwnie wierzyłem, że uda się znaleźć rozwiązanie.
Z jednej strony nie chciałbym odpuścić, gdyż wiem, że racja jest po naszej stronie, ale z drugiej kiedy wiem, że będzie się to wiązało z procesem, wizytami w sądzie, zbieraniem dokumentacji, prawnikami - odechciewa się działać i pewnie zapłacimy te pieniądze, dla świętego spokoju.
Jednak chciałbym wszystkich przestrzec przed analogicznym procederem, z jakim możecie się spotkać ze strony firmy DPD.
Komentarze (81)
najlepsze
Żeby dmuchać na zimne, napisałem i nie fakturują mnie. Ale w umowie nie było ani słowa, że przechodzi na czas nieokreślony itp. więc myślę, że powinna poprostu wygasnąć.
Albo ja głupi jestem albo czegoś nie rozumiem.
Kiedyś mi kurier sam to przyznał
Czasem muszę coś dostać od kontrahenta ze Szwajcarii, już powiedziałam, że ma wtedy ktoś podjechać do Niemiec albo Francji i stamtąd wysłać, bo inaczej nie zamierzam odbierać i kopać się z koniem.
@confiable Napisz na czym polegało to uruchomienie procedury sądowej. Czy otrzymałeś przedsądowe wezwanie do zapłaty? Czy dostałeś wyrok nakazowy z esądu w Lublinie? Czy sprawa trafiła już na wokandę? W sieci można znaleźć informację jak się bronić w takich sytuacjach.
Wnioskuję, że jesteś przedsiębiorcą. W specyficznych warunkach również możesz być chroniony przez prawo konsumenta. I nie tylko z resztą.
Tu jest więcej w temacie.
W sytuacji, którą opisujesz pomóc może jedynie arbitraż sądowy, gdy druga strona ignoruje procedury
Nie wiem jak sprawa wygląda z punktu widzenia przedsiębiorcy.
Ogólnie wygląda na to, że uokik jest albo fasadą, albo
To po co ten wpis? Zapłać naciągaczom z DPD i usuń znalezisko i konto.
@confiable: dzięki za ostrzeżenie, ale ja dla ZASADY rozegrałbym to na ostro (tak, wiem - kosztuje i czas, i nerwy)
Z początkiem roku zaczęły wjeżdżać kary. Żeby było ciekawiej to kary za przesyłki z przed 3 m-cy.
Czas odpowiedzi na reklamacje to z reguły miesiąc. Oczywiście odrzucane.
Zrezygnowałem z ich "usług". Bo to jest oczywiste systemowe oszukiwanie na małych kwotach.
Paczki teraz fotografujemy i korzystamy z innego spedytora. Jak na razie jedna kara za nadgabaryt ale przesłanie fotki załatwiło sprawę po dwóch tygodniach.
Kurier odebrał 7 identycznych kartonów. 22zł sztuka (wszystko według cennika i gabarytów itp).
Po tygodniu dostaję dopłatę do 4 paczek po 60zł XDDD (nadgabaryt).
Jak to się stało? Nie wiem...
Tak czy siak, nie współpracujemy już z nimi.
Inny przykład to kumpel wysyła dziennie tira
oraz
To jest oczywista jest próba oszustwa i pobierania opłaty za niezamówioną usługę (i to nawet skuteczna).
Ja bym
Za każdą dopłatę trzeba składać reklamacje i prowadzić korespondencje.
DPD często odpisuje że to Allegro naliczało opląty dodatkowe, a Allegro piszę że to DPD.
W końcu wywaliliśmy DPD i jest święty spokój.
Aż sprawdziłem na kamerach czy byłem ja i pan kurier. Ja byłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
#dpd #kurier