@zaczalem_cwiczyc: no właśnie karcherem nie umyjesz, bo wszystkie powierzchnie płaskie w środku są oklejone materiałem, który wygląda jak wykładzina dywanowa xD nie muszę chyba mówić, że jest to debilne rozwiązanie w pojazdach wojskowych.
Pytanie takie: czemu europejskie/azjatyckie tiry są z przodu "płaskie" a tylko w USA są one z tymi "noskami" ? Czy coś z tym przymawia od strony technicznej ?
@Qbis: W USA jest dozwolony większy limit długości zespołu pojazdów ale to jest skutek raczej a nie przyczyna w USA. W USA poza pewnymi wyjątkami nie przyjęła się kolej. Większość infrastruktury powstawała relatywnie niedawno (Sieć międzystanowa to Powojnie i Dwight Eisenhower) https://pl.wikipedia.org/wiki/Interstate_Highway_System jak drogę budowali w polu to nie trzymały nikogo kamienice po obydwu stronach drogi etc mogli szaleć.
Ponieważ duża część transportu krajowego w USA czy nawet Kanadzie to transport
Komentarze (151)
najlepsze
https://jelcz.com.pl/en/home
W USA poza pewnymi wyjątkami nie przyjęła się kolej. Większość infrastruktury powstawała relatywnie niedawno (Sieć międzystanowa to Powojnie i Dwight Eisenhower)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Interstate_Highway_System
jak drogę budowali w polu to nie trzymały nikogo kamienice po obydwu stronach drogi etc mogli szaleć.
Ponieważ duża część transportu krajowego w USA czy nawet Kanadzie to transport
Na zdjęciu, o ile się nie mylę jest model Jelcz 622 z 1993 roku. W malowaniu KFORu.
Nie to, że bronię polskiej motoryzacji, ale zdjęcia pozostałych modeli nie mają raczej 30 lat.