Trammer: „Kolej Plus” nie rozwiąże wszystkich problemów transportu lokalnego
Mamy rządowy program na rozwój infrastruktury, mamy duże pieniądze, ale ostatecznie w jednym z najbardziej wykluczonych transportowo regionów nic się nie zmieni. Problemem jest polityka rozwojowa czy regionalna nakierowana na miasta wojewódzkie.
Tom_Ja z- #
- #
- #
- #
- 44
- Odpowiedz
Komentarze (44)
najlepsze
No i to że interesy województw często mimo iż powinny nie łączą się z lokalną sytuacją (i dochodzi do tego że województwo nie chce współpracy z miastem czy regionem albo daje ceny transportu takie że komunikacja lokalna pociąg kanibalizuje)
Ile w tym kraju jest połączeń gdzie pociąg dojeżdża do celu kilka minut po ósmej rano albo dziesięć minut po tym jak odjechał inny umożliwiający przesiadkę. Bez świadomości, że kolej ma czemuś służyć nic się nie poprawi.
Kolej ma służyć ludziom.
Ludzie koleją nie jeżdżą tylko na wakacje, ale też chętnie jeździliby do pracy. Ale to tak jak piszesz - kolej musiałaby uwzględniać, że ma zaspokajać potrzeby klientów.
@ciasteczkowy_otwur: przerabialiśmy to w wielu regionach w dzikich latach 90. i 2000. Nie pykło. Wszyscy właściciele busików chcieli jeździć tylko w takich godzinach, w których jest najwięcej pasażerów i tylko na takich trasach, na których są tłumy. Efekt był taki, że ludzie w ogóle rezygnowali z transportu
PIS dba o regiony, gdzie ma duże poparcie, a moja gmina miała jeden z największych współczynników głosowania na PIS, więc inwestycja powoli się zwraca ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)